کره شمالی با اشاره به پهلو گرفتن یک زیردریایی راهبردی آمریکا در کره جنوبی، هشدار داد که بنادر و پایگاه‌های نظامی سئول «در امنیت نیستند.»

به گزارش مشرق، به‌دنبال ورود و پهلوگرفتن یک زیردریایی راهبردی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان، کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگر کره شمالی و خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر این کشور به کره جنوبی هشدار داد.

معاون حزب کارگر کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر کرده است، اظهار داشت: ادوات راهبردی آمریکا هرگز در شبه‌جزیره کره رنگ آرامش را نخواهند دید. همچنان اطلاع‌رسانی می‌کنیم که تمام بنادر و پایگاه‌های نظامی جمهوری کره، اماکن امنی نیستند.

«ورود تفنگداران دریایی آمریکا به بندر بوسان هرگز دلیلی برای هراس کره شمالی نیست.» خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی تاکید کرد: آمریکا به هیچ عنوان «معادلی برای امنیت» محسوب نمی‌شود.

زیردریایی راهبردی «یواس‌اس ورمونت» آمریکا با هدف آنچه «تامین مجدد منابع و استراحت موقت خدمه» خوانده شده است، در پایگاه نیروی دریای بوسان لنگر انداخت. این زیردریایی مجهز به پیشرانه اتمی هفت هزار و ۸۰۰ تنی، پیش از ورود به بوسان، عملیات‌های گشتی را در منطقه انجام داد.

هشدار پیونگ ‎ یانگ چند روز پس از آن است که مون جائه این، رئیس جمهور پیشین کره جنوبی گفت که شبه‌جزیره کره از زمان جنگ دو کره در دهه ۱۹۵۰ تاکنون، «خطرناک‌ترین شرایط خود را سپری می‌کند.»

وزارت خارجه کره شمالی به طور همزمان با انتقاد از آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن، ائتلاف آنها که به «کوآد» موسوم است را «ابزاری سیاسی و دیپلماتیک توصیف کرد که در خدمت راهبرد سلطه و هژمونی تک‌قطبی آمریکا عمل می‌کند.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه هفته جاری میزبان اجلاس سران کوآد بود و در جریان آن، اعضا به طور متفق‌القول آزمایش‌های موشکی و تداوم فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی را محکوم کردند.

منبع: مهر