اختلال در فعالیت فرودگاه‌های سئول در ماه‌ها جنگ بالن‌های حامل زباله

اقدام کره شمالی در ارسال بالن‌های حامل زباله به کره جنوبی در چند ماه اخیر به ایجاد اختلال در دو فرودگاه سئول منجر شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز از مبدا سئول در این باره گزارش داد: بنابر داده‌های هوانوردی کره جنوبی از ماه ژوئن (خرداد/ تیر) تاکنون به علت قرار گرفتن بالن های حامل زباله در موقعیت فرودگاه سئول، مسئولان به کرات به بستن دو باند اصلی این فرودگاه ناگزیر شدند.

بنابراین گزارش «یانگ بونام» (Yang Bu-nam) از نمایندگان پارلمان کره جنوبی از حزب دموکراتیک، دربیانیه ای که در مورخ ۲۵ سپتامبر (چهارم شهریورماه ۱۴۰۳) انتشار یافت، اعلام کرد: از اول ماه ژوئن، در مجموع ۲۰ روز، تمامی یا بخشی از باندهای فرودگاه بین المللی «اینچئون» (Incheon) و فرودگاه «گیمپو» (Gimpo) سئول به علت رویت بالن های حامل زباله کره شمالی در مسیر پروازی، بر روی هواپیماها بسته شدند. مجموع زمان بسته شدن این دو فرودگاه بر روی هواپیماهای ورودی و خروجی زمانی حدود ۴۱۳ دقیقه بوده است.

بنابر گزارش مورخ ۲۶ ژوئن برابر با پنجم امرداد ماه ۱۴۰۳ به استناد داده های هوانوردی که از سوی دفتر این نماینده پارلمان کره جنوبی انتشار یافت، باندهای فرودگاه بین المللی اینچئون طی مدت ۲۴ ساعت در مجموع ۱۶۶ دقیقه به این علت، بسته شد.

در ۲۳ سپتامبر برابر با دوم مهرماه نیز نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه اینچئون، بعنوان پنجمین فرودگاه بزرگ جهان و مهمترین هاب نقل و انتقال محموله های باری هوایی، به علت قرار گرفتن بالن های حامل زباله کره شمالی در دید پروازی، در مجموع به مدت ۹۰ دقیقه بسته شد.

این بالن ها همچنین در فرودگاه گیمپو که در غرب سئول واقع است و بیشتر در آن پروازهای داخلی صورت می گیرد، موجب اختلال شد.

رویترز گزارش داد: به گفته یکی از مقامات خطوط هوایی کره جنوبی، ارسال بالن های حامل زباله کره شمالی که برخی از آنها پیرامون فرودگاه رویت می‌شوند، علاوه بر ایجاد ممنوعیت نشست و برخاست پروازها به مصرف سوخت بیشتر هواپیماها به دلیل افزایش زمان انتظار یا فرود در مقصد منجر می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ در مورخ دوم مهر ماه ۱۴۰۳ گزارش داد کره شمالی از ماه مه گذشته میلادی در پاسخ به ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ از سوی کنشگران کره جنوبی، در ۲۲ نوبت حدود پنج هزار و ۵۰۰ بالن حامل زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است که به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی برخی از این بالن‌های حامل زباله حاوی دستگاه های «تایمر» بود که احتمال آتش گرفتن داشتند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز در همین تاریخ با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: در صورتی که کره شمالی با ادامه ارسال بالن‌های حامل زباله باعث ایجاد آسیب جدی به شهروندان کره جنوبی شود و از خط قرمزها عبور کند، اقدامات جدی و سختی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس