روزنامه رای الیوم نوشت: همزمان با تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به لبنان، اشغالگران به دشوار بودن این تحرک اذعان دارند.

به گزارش مشرق، همچنان بحث حمله زمینی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان مورد اختلاف سران سیاسی و امنیتی این رژیم است و آنها اذعان دارند که حمله زمینی، حمله تفریحی نخواهد بود، بلکه جنگی سخت و ویرانگر به معنای تمام کلمه است.

به نوشته این رسانه، برخی از تهدید به حمله زمینی به عنوان شلاقی از سوی تل آویو برای ترساندن حزب الله و موافقت با شروط رژیم اسرائیل برای بازگشت دویست هزار شهرک نشین به خانه های خود نام می‌برند، در این میان برخی گزارش ها از مین گذاری جنوب لبنان برای استقبال از ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی حکایت دارد. تل آویو می‌داند که حمله زمینی به لبنان، مشابه حمله به نوار غزه نخواهد بود.

به گزارش رای الیوم، «یوسی یهوشوع» تحلیلگر امور نظامی صهیونیست گفت: با وجود ضربات وارده به حزب الله، اما هنوز پابرجاست و با شلیک موشک به قلب اسرائیل این را نشان داد. این حمله موشکی در واقع تحقق وعده «ما بعد حیفاست» و هم اکنون توان هدف قرار دادن آنسوی تل آویو و وارد کردن ضربه دردناک به اسرائیل را دارد.

وی افزود: حزب الله از ۱۰ درصد از توان خود هم استفاده نکرده و به دنبال واکنش به ضرباتی است که دریافت کرده است.

یهوشوع با اشاره به تحرکات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی و بازدید رئیس ستاد ارتش این رژیم از شمال اراضی اشغالی و پوشش رسانه ای گسترده آن و فراخواندن نیروهای ذخیره، آن را در راستای ترساندن حزب الله قلمداد کرد.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: برقراری آتش بس در شمال بدون توافق در جبهه جنوبی با حماس دوام نمی‌آورد.

وی افزود: اگر ما به دنبال جنگ فرسایشی هستیم باید بدانیم که نفس حزب الله(توان ایستادگی) طولانی تر از اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، همزمان با تهدید برخی مقامات رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه لبنان، یک روزنامه صهیونیستی نوشت که این حمله به منزله «تله مرگی» است که حزب‌الله برای اسرائیل تدارک دیده است.

«یدیعوت آحارنوت» با اشاره به اشتباهات گذشته رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به لبنان، نوشت که این رژیم آمادگی حمله زمینی را ندارد.

این روزنامه افزود: با وجود انتقال نیروهای نظامی و ذخیره از جمله لشکر ۹۸ به مرزهای شمالی، آمادگی فوری برای ورود زمینی به لبنان وجود ندارد.

به نوشته این منبع، اکثریت فرماندهان عالی‌رتبه معتقدند که رژیم اسرائیل در این مسئله (حمله زمینی به لبنان) دو مرتبه پیش از این در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ مرتکب اشتباه فاجعه‌بار و تلخی شد و باید این بار از ورود زمینی به لبنان خودداری کند چرا که بسیاری (از کارشناسان و فرماندهان) آن را دام مرگی می‌دانند که حزب‌الله آماده کرده است.

منبع: ایرنا