فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تا پایان سال ۲ میلیون نفر از اتباع غیرمجازی که در کشور حضور دارند را طرد می‌کنیم و تا امروز ۷۰۰ هزار نفر از این افراد دستگیر و یا به کشور خود برگردانده شدند.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان در نشست فصلی فرماندهان، معاونین و رؤسای فراجا که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا برحسب وظیفه به دوست و یار دیرین خود، وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور فراجا خوش آمد دارم و از این منظر که شخص وزیر، آشنایی کامل با مأموریت‌های انتظامی دارند بسیار خوشحال و خرسندم.

وی افزود: بر خود وظیفه می‌دانم که شهادت سیدحسن نصرالله را به همه شما تسلیت بگویم و امیدوارم همه ما بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و عاقبت ما ختم به شهادت باشد.

سردار رادان در ادامه بابیان اینکه فراجا در طول سال، ۸۵ مناسبت تقویمی امنیتی و مناسبتی دارد، اظهار داشت: این موارد به غیر از وظایف جاری و شگفتانه هایی است که ممکن است در طول سال برای مجموعه فراجا به وجود آید.

سردار رادان خاطرنشان کرد: امروز در هیچ مکان ورزشی بدون حضور پلیس، مسئولان اجازه برگزاری مسابقات را نمی‌دهند و از ابتدای سال تاکنون بالای ۲۰۰ مسابقه فوتبال با حضور کارکنان انتظامی برگزار شده است.

وی به دیگر مأموریت‌های پلیس در طول سال اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌هایی که توانستیم به لطف خدا و همت همکاران و عنایت اباعبدالله الحسین (ع) به نحو مطلوب انجام دهیم مأموریت اربعین حسینی بود.

وی با بیا اینکه کارکنان انتظامی با عشق و ارادت به امام حسین (ع) در مأموریت اربعین حاضر شدند، اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده با وزیر کشور عراق و دیپلماسی فعال فرامرزی که بسیار اثرگذار بود، توانستیم این مأموریت را به نحو احسن انجام دهیم.

سردار رادان به راه اندازی قرارگاه مقابله با سرقت اشاره کرد و اظهار داشت: با همتی که سردار نوری نژاد رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت با همکاری سردار "قنبری" رئیس پلیس آگاهی فراجا در این قرارگاه انجام دادند، شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت بوده‌ایم و این در حالی است که قبل از راه اندازی این قرارگاه ۱۹ درصد افزایش وقوع داشته‌ایم و در تلاشیم امسال کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی وقوع سرقت را داشته باشیم.

فرمانده کل انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به رفع دیگر دغدغه مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تلاشیم تا پایان سال ۲ میلیون نفر از اتباع غیرمجازی که در کشور حضور دارند را طرد کنیم و تا امروز بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از این افراد دستگیر و یا به کشور خود برگردانده شده‌اند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به موضوع سارقین و نحوه پایش این افراد توسط پابند الکترونیکی نیز اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضائیه سارقینی که بیش از ۴ فقره سابقه دارند مشمول این طرح می‌شوند و امیدواریم با کمک وزارت کشور بتوانیم تأمین مالی این طرح را مرتفع کنیم.

وی افزود: برای کنترل و پیشگیری از جرایمی که برای مردم به عنوان دغدغه محسوب می‌شوند باید بتوانیم سارقانی را که سرقت را برای خود شغل و درآمدزایی انتخاب کرده‌اند، کنترل کنیم و باید از طرق مختلف هزینه‌های پابندهای الکترونیکی را تهیه و امیدواریم وزارت کشور و دولت در این زمینه به مجموعه انتظامی مساعدت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از سرقت‌های انجام شده به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مردم و سوءاستفاده سارقان روی داده گفت: به مردم توصیه می‌کنیم نکات ایمنی بیشتر رعایت کنند و در این خصوص پلیس برنامه‌های پیشگیرانه را برای مجتمع‌ها و اماکنی که بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند تهیه و در آینده‌ای نزدیک با حضور همکارانمان در این اماکن نکات پیشگیری از سرقت را ارائه خواهند کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه خودروی سمند جوابگوی انجام مأموریت‌های فراجا در مناطق عملیاتی نیست، اظهار داشت: امیدواریم با اختصاص بودجه به انتظامی کشور بتوانیم خودروهای متناسب با مناطق عملیاتی بکارگیری و از بروز خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.