تمرکز بر جمع‌آوری اتباع غیرمجاز در کاهش وقوع جرایم موثر است

استاندار تهران جمع‌آوری معتادان متجاهر را در کاهش آمار سرقت مهم دانست و بر ضرورت تدوین قوانین بازدارنده در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام استانداری تهران، علیرضا فخاری در جلسه کاهش سرقت، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید جبهه مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و سردار نیل فروشان، اظهار کرد: با یاری خداوند اقدامات بازدارنده ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اثر بخش خواهد بود.

استاندار تهران علت‌یابی در حوزه وقوع سرقت را بسیار مهم دانست و گفت: باید این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد که در زمینه سرقت چه عواملی سبب کاهش و یا افزایش این اقدام می‌شود.

فخاری جمع‌آوری معتادان متجاهر و توجه جدی به مالخرها و ایمنی خودرو توسط خودروسازان را از راههای معمول و شناخته شده حوزه کاهش سرقت دانست و افزود: در این زمینه نیازمند یک اقدام پژوهشی هستیم که طی آن همه عوامل به صورت دقیق مورد پژوهش و تحلیل و بررسی قرار گیرند.

استاندار تهران تفسیر افزایش سرقت در مناطق مختلف را متفاوت اعلام کرد و گفت: سرقت مسلحانه و سرقت به عنف پدیده‌های شومی هستند که دارای آثار روانی در جامعه بوده و مقابله جدی با آنها ضروری است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت به عنف نیازمند بازبینی امور قوانین برخورد با این جرایم هستیم، اضافه کرد: باید زیرساخت چگونگی مقابله با جرایمی مانند سرقت به عنف که قدرت جسارت بالا دارد فراهم شود، چرا که شدت برخورد با جرم بر جرایم تاثیرگذار است.

فخاری اراذل و اوباش را از ابزارهای مورد استفاده جریانات انحرافی معرفی کرد و درباره پراکندگی و حضور معتادان متجاهر در جامعه گفت: در این خصوص به عینه مشاهده شده که به هر میزان معتادان متجاهر در جامعه حضور بیشتر داشته باشند به همان میزان سرقت و جرم افزایش پیدا می‌کند و اکنون در اردوگاه‌های استان تهران برای جمع‌آوری متجاهران ظرفیت خالی داریم و در این خصوص اقدامات نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش اتباع غیرمجاز در وقوع سرقت‌ها، گفت: تمرکز بر جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز در کاهش وقوع سرقت‌های عادی و مسلحانه، زورگیری‌ها و سایر جرایم موثر است.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل کارگروهی حول تدوین قوانین بازدارنده سرقت تاکید کرد و افزود: با جمع‌آوری نظرها و تحلیل‌های کارشناسانه و پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی و وضع قانون متناسب می‌توان در این زمینه اثرگذار بود تا کاهش سرقت رقم خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    تو را به خدا با این همه گرانی لوازم و کالاها ، حداقل امنیت را فراهم کنید . این همه معتاد متهاجر و دزد و کیف قاپ از کجا پیدا میشوند ؟!!!! این افراد یک شبه که بوجود نیامده اند؟!!!
  • ساس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    کسانی که هیچ اطلاعی از قوانین نوشته و نانوشته ی کشور ندارند یا بدان بی اعتنا هستند یا نگاه خصمانه دارند یا تعهدی به پیشرفت ایران و کلیت جامعه ندارند باعث گسترش آنارشیزم و تضعیف حرکت همه جانبه بقیه مردم میشوند بهترین راه گرفتن هزینه ی زیرساخت اجتماعی به غیر از مالیات از آنهاست و در ضمن واریز کردن هزینه های آموزش هر فرزند قبل از بدنیا آمدن به سیستم آموزشی و گرفتن هزینه دفاع از کشور و ایجاد امنیت بیست ساله قبل از حضور هر خانواده افغان به کشور و اخذ هزینه ی دفاع و امنیت بطور جداگانه در پایان هر ماه بعد از حضور تک تک افراد از کارفرما یا خود افراد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس