جنبش حماس از همه امت اسلامی و آزادگان جهان خواست تا روز جمعه برای حمایت از مردم لبنان و فلسطین در برابر جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست، در راهپیمایی‌های گسترده خشم علیه رژیم صهیونیستی شرکت کنند.

به گزارش مشرق، جنبش حماس فلسطین با صدور فراخوانی از همه ملت‌های امت عربی و اسلامی و نیز آزادگان جهان خواست تا روز جمعه در محکومیت تجاوزات رژیم اشغالگر و برای توقف تجاوزات این رژیم علیه فلسطین و لبنان، تظاهرات‌های گسترده خشم برگزار کنند.

حماس تاکید کرد که این تظاهرات‌ها در حمایت از حقوق مردم فلسطین و رد و مقابله با ظلم دشمن صهیونیستی انجام می‌شود. رژیم اشغالگر مرتکب جنایات شدیدی علیه غیرنظامیان از جمله قتل عام، محاصره، قحطی، هدف قرار دادن عامدانه زنان و کودکان با استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین المللی و... می‌شود.

این جنبش افزود که همه آزادگان جهان باید در راهپیمایی‌های خشم روز جمعه در راستای همبستگی با مردم فلسطین و لبنان شرکت کنند.

حماس همچنین خواستار تشدید فشارهای مردمی در کشورهای مختلف برای قطع روابط دولت‌ها با رژیم صهیونیستی و تحریم این رژیم در همه سطوح شد.

حماس در یک بیانیه جداگانه نیز اعلام کرد: رژیم اشغالگر و تروریستی اسرائیل قتل عام‌های وحشتناکی در سراسر نوار غزه علیه غیرنظامیان مرتکب می‌شود، از جمله بمباران وحشیانه بی‌رویه شرق خان یونس و حملات جنایتکارانه به مدرسه مسقط و مرکز یتیمان الامل؛ مکان‌هایی که آوارگان شهر غزه را در خود جای داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جنایت‌های اشغالگران علیه این مراکز آوارگان، تنها در یک روز حدود ۸۰ غیرنظامی بی‌گناه به شهادت رسیدند. هدف ارتش اشغالگر از تداوم این رویکرد، کشتار بیشترین تعداد از مردم ما به عنوان بخشی از جنایات مستمر نسل کشی ضد فلسطینی‌هاست. اما این قتل عام‌ها، عزم و استواری مردم فلسطین را از بین نمی‌برد و مانع مقاومت آنها نخواهد شد.

این جنبش در پایان تصریح کرد: آتشی که رژیم اشغالگر به دنبال شعله ور کردن آن در منطقه است، تنها این موجودیت غاصب و تروریستی را خواهد سوزاند.

منبع: تسنیم