به ادعای وبگاه خبری آمریکایی، بایدن از بی‌توجهی نتانیاهو به مواضعش و همچنین نادیده گرفتن خواسته‌هایش در جریان تشدید درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا ناامید شده است.

به گزارش مشرق، گزارشات جدید حاکی از این است که بایدن این موضوع را پذیرفته است که ممکن است نتواند تحت تاثیر بی‌توجهی‌های بنیامین نتانیاهو به خواسته‌هایش، از وقوع یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری کند.

به گزارش پولیتیکو، دو تن از مقامات کاخ سفید در گزارشی عنوان کرده‌اند که جو بایدن به تازگی بر این واقعیت اعتراف کرده است که نمی‌تواند بر عملکرد نظامی رژیم اسرائیل در منطقه غرب آسیا تاثیرگذار باشد، چرا که نتانیاهو چندان به مواضع وی توجهی نمی‌کند.

پولیتیکو در گزارش خود نوشته است: بایدن و دستیارانش در کاخ سفید از شمار بالای تلفات غیرنظامیان فلسطینی در جریان جنگ غزه و توانایی برای جلوگیری از تداوم جنگ اسرائیل ناامید شده‌اند.

بر اساس آنچه در گزارش مورد نظر عنوان شده است: نتانیاهو تاکنون بارها و بارها خواسته‌های بایدن در مورد جنگ غزه را نادیده گرفته است. طبق آنچه در پولیتیکو نوشته شده کاهش نفوذ بایدن بر نتانیاهو، در جریان افزایش درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه، خشم رئیس‌جمهور آمریکا را به شدت برانگیخته است.

پولیتیکو به نقل از مقامات ناشناسی گفته است که به تازگی تماس‌های تلفنی بایدن و نتانیاهو به طور فزاینده با جر و بحث‌های بسیار شدیدی همراه شده است.

گفته شده تمام این موضوعات نشان دهنده اعتراف به این موضوع است که بایدن ممکن است نتواند از وقوع یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری کند.

اصرار بایدن برای توقف خشونت‌های رژیم اسرائیل در غزه و لبنان در حالی مطرح می‌شود که تنها چند هفته دیگر تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فرصت باقی مانده است و بایدن هنوز نتوانسته به راه حلی برای پایان دادن به جنگ غزه دست پیدا کند.

با این حال، بایدن به درخواست‌های ارائه شده از سوی گروه‌های حامی فلسطین و برخی از دموکرات‌های داخلی آمریکا مبنی بر توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم اسرائیل مخالفت کرده است.

این مخالفت در حالی ابراز شده است که سازمان ملل، مکررا ارتش رژیم صهیونیستی را به حملات بی‌رویه علیه غیرنظامیان متهم کرده و خواستار توقف شدید جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها