بیانات رهبر معظم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های امروز (جمعه) تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه و جهان داشت.

به گزارش مشرق، خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (۱۳ مهر ۱۴۰۳) به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد. این مراسم بازتاب‌های بین‌المللی و منطقه‌ای داشت و رسانه‌های مختلف منطقه و جهان به آن پرداختند.

شبکه انگلیسی: رهبر ایران خواستار اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل شد

شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس ضمن بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (۱۳ مهر ۱۴۰۳) نوشت که ایشان مسلمانان را به اتحاد علیه «دشمن مشترک» و «متجاوز» اسرائیل دعوت کردند.

این شبکه تلویزیونی با پخش تصاویری از مصلای تهران، حضور رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس را که منطقه غرب آسیا در پی تحولات غزه و لبنان با تنش مواجه است حائز اهمیت توصیف کرد.

اسکای نیوز در صفحه ویژه مربوط به تحولات خاورمیانه، فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: این برای نخستین بار طی چهار سال گذشته است که آیت‌الله علی خامنه‌ای نماز جمعه را در تهران اقامه می‌کنند. ایشان در فرمایشات خود از ملت‌های مسلمان، از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان خواست تا کمربند استقلال را ببندند. رهبر ایران همچنین عملیات هفتم اکتبر و پاسخ موشکی ایران را اقدامی مشروع علیه (رژیم) اسرائیل توصیف کردند.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، بیانات رهبر معظم انقلاب، کمتر از یک هفته پس از ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جریان حمله هوایی (رژیم) اسرائیل مطرح می‌شود.

در همین حال آلیستر بونکال، خبرنگار حوزه خاورمیانه اسکای نیوز سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی را یک فراخوان و دعوت از جهان اسلام برای اتحاد علیه رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

خبرنگار شبکه NTV ترکیه: ایران اقتدارش را به نمایش گذاشت

* حضور بی نظیر مردم در نماز جمعه تهران را شاهد هستیم

*آیت الله خامنه ای خطبه های ظفر و پیروزی ایراد کرد

* پیام آیت الله خامنه ای به دنیای اسلام پیام وحدت بود

* آیت الله خامنه ای تاکید اگر پاسخ ایران خفیف بود ولی اگر باردیگر لازم باشد اینبار با شدت پاسخ می دهیم

* حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و مسوولان کشور به همراه مردم از دیدگاه های مختلف نشانه وحدت ایرانیان بود

* ابران همزمان با تهران در لبنان هم اقتدارش را به نمایش گذاشت و حضور عباس عراقچی در لبنان که فرود هواپیمای او دربیروت را همه تلویزیون های دنیا پخش کردند یک نمایش اقتدار ایران بود. وزیر امورخارجه ایران هم اکنون در بیروت است

* سفر مسعود پزشکیان به قطر بلافاصله پس از وعده صادق دو هم در دنیا خیلی بازتاب داشت و آن را به ثبات و اقتدار ایران تعبیر کردند.

سی‌ان‌ان: آخرین نماز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای پس از حمله به عین‌الاسد بود

شبکه خبری سی‌ان‌ان حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران را مورد تاکید قرار داده و با انتشار این خبر نوشته، آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان بخشی از مراسم بزرگداشت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که هفته گذشته از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد نماز جمعه تهران را اقامه کرد.

سی ان ان در پایان برای تاکید بر اهمیت این موضوع نوشته، «آخرین باری که آیت‌الله علی خامنه‌ای در نماز جمعه تهران حضور یافت ژانویه سال ۲۰۲۰ بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکاییِ عین الاسد در عراق در واکنش به ترور ژنرال قاسم سلیمانی بود.»

این شبکه در خبری دیگر از تهران گزارش داد، هزاران نفر در «نماز جمعه کم سابقه» به امامت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی بزرگ تهران گرد آمدند. پرچم‌های فلسطین و لبنان در دست شمار زیادی از حاضران در این مراسم دیده می‌شود.

بازتاب ویژه سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه (آژانس فرانس پرس) در بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری چنین تیتر زد که رهبر ایران حین سخنرانی پس از حمله به اسرائیل اسلحه‌ای کنار خود داشت.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه‌ای هنگام سخنرانی برای نمازگزاران در تهران در خطبه‌ای نادر، چند روز پس از حمله موشکی تهران به اسرائیل، اسلحه‌ای در کنار خود داشت.

خامنه‌ای در اولین سخنرانی خود تقریباً در ۵ سال اخیر برای هزاران نمازگزار که تصاویری از رهبر فقید محور مقاومت و تصاویری علیه آمریکا و اسرائیل در دست داشتند به ایراد سخنرانی پرداخت.

بازتاب گسترده بیانات مهم رهبر انقلاب در رسانه‌های انگلیس

تارنمای شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی تحت عنوان رهبر ایران در یک نطق کم‌سابقه از حمله علیه اسرائیل دفاع کرد، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای عملیات موشکی ایران را ستایش و آن‌را اقدامی مشروع توصیف کرد. ایشان فرمودند که آنچه ایران صورت داد "حداقل مجازات" برای اسرائیل در برابر "جنایات حیرت‌آور" آنها بود. رهبر ایران اسرائیل را یک رژیم «خون آشام» و ایالات متحده را «سگ هار» در منطقه خوانده و فرمودند، جمهوری اسلامی هر اقدام لازم را با قدرت و صلابت در برابر اسرائیل انجام خواهد داد. آیت‌الله خامنه‌ای دو بار تأکید کردند که ایران در مورد اسرائیل نه «تعلل» و نه شتاب‌زده عمل می‌کند.

تارنمای روزنامه گاردین نیز محورهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را منعکس کرد که در آن به مشروع بودن عملیات طوفان الاقصی و پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و همچنین ضرورت اتحاد مسلمانان علیه دشمن مشترک اشاره شده است. در این گزارش به نقل از بیانات ایشان آمده است: اسرائیل تظاهر به کسب پیروزی استراتژیک از طریق ترور و کشتار غیرنظامیان می کند/مردم فلسطین حق قانونی دارند که از خود دفاع کنند/ برای مقابله با آن جنایتکاران - نیروهای اشغالگر هیچ دادگاه یا سازمان بین‌المللی وجود ندارد که بتواند مردم فلسطین را به صرف دفاع از میهن خود مقصر بداند / اسرائیل نمی تواند به حزب الله، گروه شبه نظامی لبنان، یا حماس، گروه مبارز فلسطینی آسیب جدی وارد کند.

روزنامه دیلی تلگراف نیز در گزارشی تحت این عنوان که رهبر ایران حمله هفتم اکتبر را مشروع خواند و نوشت: آین الله خامنه ای مدعی شد که این حملات به دلیل «منطقی و قانونی بودن» و برای دفاع از خود در برابر یک ظالم انجام شده است و این اصل در قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده است. ایشان در ادامه حمله روز سه‌شنبه ایران به اسرائیل را که در آن تهران این کشور را با حدود ۱۸۰ موشک بالستیک بمباران کرد، توجیه و تاکید کردند: اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بود.

این نشریه وابسته به جناح راست انگلیس افزود: ‌رهبر ایران از اسرائیل به عنوان «خون تشنه» و «سگ هار» یاد کردند و گفتند، حملات اخیر اسرائیل در حال «تقویت» انگیزه نیروهای «مقاومت» بود.

دیلی تلگراف اشاره کرد که آیت‌الله خامنه‌ای، آخرین بار در ژانویه ۲۰۲۰ نماز جمعه را پس از شلیک موشک از سوی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و در پاسخ به حمله ای که به ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران در بغداد منجر شد، اقامه کردند.

همچنین روزنامه تایمز چاپ لندن که از مطبوعات نزدیک به وزارت امور خارجه انگلیس بشمار می‌رود، با انتخاب این تیتر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد: «مقاومت در منطقه کوتاه نخواهد آمد.» این نشریه انگلیسی نوشت که آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه امروز تصریح کردند که مقاومت با شهادت‌های اخیر «کوتاه نمی‌آید و پیروز خواهد شد»

در همین حال شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس هم پخش تصاویری از مصلای تهران، حضور رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس را که منطقه غرب آسیا در پی تحولات غزه و لبنان با تنش مواجه است حائز اهمیت توصیف کرد.

این شبکه در صفحه ویژه مربوط به تحولات خاورمیانه، فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: این برای نخستین بار طی چهار سال گذشته است که آیت‌الله علی خامنه‌ای نماز جمعه را در تهران اقامه می‌کنند. ایشان در فرمایشات خود از ملت‌های مسلمان، از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان خواست تا کمربند استقلال را ببندند. رهبر ایران همچنین عملیات هفتم اکتبر و پاسخ موشکی ایران را اقدامی مشروع علیه (رژیم) اسرائیل توصیف کردند.

پخش خطبه های رهبر انقلاب در خیابان های بیروت

همه پاکستان خطبه‌های رهبر معظم انقلاب را به‌صورت زنده تماشا کردند

تمام شبکه‌های خبری پاکستان با قطع برنامه‌های عادی خود و پخش زنده خطبه‌های نماز جمعه تهران توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گزارش دادند که رهبر ایران بر تداوم حمایت‌های قاطع از فلسطین و نیروهای جبهه مقاومت تاکید و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی جهان

شبکه بین المللی اخبار الجزایر گزارش داد که آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاست مستکبران و زورگویان بر اساس تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان است، افزودند: هر ملتی حق دارد که از سرزمین و حاکمیت خود در برابر اشغالگران و غاصبان دفاع کند.

این شبکه الجزایری به نقل از معظم له ادامه داد: دشمن امت اسلامی همان دشمن مردم فلسطین و لبنان و یمن است.

شبکه العهد لبنان نیز به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای افزود: "کسانی که مردم فلسطین را کمک می کنند، وظیفه دینی خود را انجام می دهند و هیچ کس نمی تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید. "

العهد اضافه کرد: امام خامنه ای فرمودند که دفاع شجاعانه مردم لبنان از مردم فلسطین مشروع و قانونی است و هیچکس حق ندارد از دفاع حمایتی آنها از غزه انتقاد کند.

این شبکه لبنانی ادامه داد: امام خامنه ای عملیات طوفان الاقصی را حرکتی منطقی و صحیح و حق ملت فلسطین دانسته و افزودند: کسانی که مردم فلسطین را کمک می کنند، وظیفه دینی خود را انجام می دهند و هیچ کس نمی تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید.

العهد افزود: امام خامنه ای با اشاره به پاسخ موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی افزودند که در انجام این وظیفه نه معطل می شویم، نه عکس العمل نشان می دهیم، نه عجله می کنیم و نه کوتاهی می کنیم.

العهد همچنین اضافه کرد که امام خامنه ای عملیات موشکی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی را شرعی و قانونی دانستند.

شبکه المیادین نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی افزود که امروز ملت اسلام آگاه شده و می‌تواند بر این نقشه‌های دشمنان مسلمانان فائق آید.

سازمان رادیور و تلویزوین سوریه نیز افزود: آیت الله سید علی خامنه ای به این نکته اشاره کردند که سیاست دشمنان اسلام بر اساس تفرقه افکنی و نزاع بین مسلمانان است و فرمودند که دشمنان امت اسلامی همان دشمنان لبنان و فلسطین و ایران و سوریه هستند.

تلویزیون سوریه افزود: آیت الله خامنه ای فرمودند که مردم فلسطین حق کامل دارند در مقابل اشغالگران صهیونیست بایستند.

شبکه الغد عراق نیز با پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خامنه ای فرمودند که برای دفاع از امت اسلامی از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان باید کمربند دفاعی خود را ببندیم.

شبکه الجزیره قطر نیز افزود: آیت الله خامنه ای رهبر ایران، دفاع حزب‌الله از غزه و حمایت آن از مسجدالاقصی را خدمتی حیاتی به کل منطقه دانست و افزود: هر ضربه ای که به رژیم غاصب صهیونیستی وارد شود خدمت به منطقه و همه بشریت است.

الجزیره ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت که رژیم صهیونیستی که از آمریکا و غرب کمک های گسترده دریافت کرده است در مقابل چند هزار مجاهد و رزمنده شکست خورد.

این شبکه خبری افزود: آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «دشمنان هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد» گفتند که مقاومت در منطقه با شهادت رهبران و مردانش عقب‌نشینی نمی‌کند و پیروزی با آن همراه خواهد بود.

تعجب کارشناس صهیونیست از جمعیت حاضر در نماز جمعه

اور فیالکوف، کارشناس مسائل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از رهبر معظم انقلاب و جمعیت حاضر در مصلی نوشت:

«همزمان با برگزاری مراسم نماز جمعه به امامت آیت الله خامنه ای و مراسم یادبود سید حسن نصرالله، جمعیت انبوهی از مردم ایران در این مراسم حضور پیدا کردند»

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های اسپانیا

خبرگزاری افه اسپانیا با تیتر «رهبر ایران حمله به اسرائیل را کمترین مجازات دانست» آورده است: مقام معظم رهبری ایران، بالاترین مرجع سیاسی و مذهبی ایران در مصلی امام خمینی (ره) در تهران و در جمع هزاران نفر از مردم مومن گفت: آنچه نیروهای نظامی ما انجام دادند کمترین مجازات برای تجاوز رژیم اسرائیل بود.

به نوشته این رسانه اروپایی، «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حمله موشکی سه شنبه شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اسرائیل، افزودند: اقدام نیروهای مسلح ما یک اقدام قانونی بود. وی تصریح کرد: هر ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی وارد می‌شود خدمتی به تمام بشریت است.

روزنامه ال پائیس اسپانیا با عنوان «رهبر ایران از کشورهای مسلمان خواست در برابر اسرائیل، دشمن مشترک از خود دفاع کنند» نوشت: رهبر ایران در سخنرانی خود بر اتحاد کشورهای مسلمان «از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان» در مقابل دشمن، اسرائیل تاکید کرد. وی اطمینان داد اسرائیل تلاش می‌کند با «قتل و کشتار غیرنظامیان» در جنگ خود علیه حزب‌الله یا حماس پیروز شود، اما «هرگز در برابر گروه‌های اسلامی لبنانی و فلسطینی پیروز نخواهد شد». او گفت: «مقاومت [در برابر اسرائیل] در منطقه ضعیف نخواهد شد» و اطمینان داد که مبارزان حزب‌الله و حماس به رغم «خون‌های بر زمین ریخته» در صفوفشان تضعیف نخواهند شد.

تارنمای خبری ال اسپانیول اسپانیا نیز با تیتر «تهدید رهبر ایران با تفنگ در دست: حمله ما کمترین مجازات بود. مرگ بر اسرائیل!» آورده است: رهبر معظم ایران، امروز جمعه، حمله به اسرائیل را «کمترین مجازات برای تجاوز اسرائیل» خواند.

روزنامه ال دباته اسپانیا نیز تاکید کرد: رهبر ایران در مراسمی در جمع هزاران نفر از مردم تهران، با تفنگ در دست، حمله موشکی ایران به اسرائیل را «قانونی و مشروع» خواند و گفت اسرائیل زمان زیادی ندارد.

بازتاب سخنرانی مهم رهبر انقلاب در العربیه

العربیه انگلیسی نیز این بخش از سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران را مورد توجه قرار داد: رهبر ایران تاکید کرد که عملیات اخیر نیروهای مسلح ما (علیه رژیم صهیونیستی) کاملاً قانونی و مشروع بود.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های هند

هندوستان تایمز این بخش از سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران را تیتر کرد: آیت الله خامنه‌ای گفت حمله ایران به اسرائیل قانونی و مشروع بود.

اکونومیک تایمز در پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: حمله موشکی ایران، مجازات حداقلی در برابر جنایات اسرائیل به شمار می‌آید.

ایندیا تودی خبر فوری خود در بازتاب سخنان آیت الله العظمی خامنه‌ای را چنین تنظیم کرد: رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه‌ای در سخنرانی روز جمعه خود تاکید کرد که حملات موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل قانونی بود و حمله ۷ اکتبر سال گذشته حماس به اسرائیل (عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی) نیز مشروع بود.

پوشش زنده بیانات رهبر انقلاب در خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز به صورت زنده و لحظه‌ای سخنرانی مقام معظم رهبری را پوشش داد.

خبرگزاری رویترز با قرار دادن برچسب زنده (Live) فرازهایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران را پوشش داد.

این خبرگزاری چندین نکته سخنرانی معظم له را بدین شرح در کانون توجهات خود قرار داده است:

-رهبر معظم ایران گفت که کشورهای مسلمان دشمن مشترکی دارند.

-باید کمربند دفاع و استقلال را در همه کشورهای اسلامی از افغانستان تا یمن محکم ببندیم.

-ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که زندگی او را تباه کرده بایستد.

المسیره: مقاومت با شهادت فرماندهانش عقب‌نشینی نمی‌کند

شبکه یمنی المسیره امروز در گزارش خود در ارتباط با مراسم نماز جمعه تهران، این قسمت از بیانات مقام معظم رهبری را بازتاب داد که تاکید فرمودند: مقاومت هرگز با شهادت فرماندهانش عقب نشینی نخواهد کرد و پیروزی همواره یار و یاور مقاومت خواهد بود.

بازتاب مشارکت عظیم مردمی در مراسم نماز جمعه با حضور رهبری

وبگاه فلسطینی شهاب‌نیوز گزارش داد: مردم ایران در نماز جمعه امروز که در آن مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله برگزار می‌شود، مشارکت عظیمی داشتند.

کمیته های مقاومت فلسطین: بیانات رهبر معظم ایران راهبرد بعدی مبارزه با دشمن را مشخص کرد

کمیته‌های مقاومت فلسطین امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما سخنان آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران که در آن، راهبردهای مرحله بعدی نبرد و مقابله با رژیم صهیونیستی و محور شرارت و استکبار حامی این رژیم را مشخص کردند، ستایش می کنیم .

این بیانیه افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها در برابر جنگ نسل کشی صهیونیستی - آمریکایی که از یکسال قبل توسط رهبران رژیم صهیونیستی علیه ملت ما آغاز شده است، تاکید کرد.

کمیته های مقاومت فلسطین در این بیانیه تاکید کرد که همه جبهه ها باید متحد شوند و به ندای آیت الله سید علی خامنه ای که امت و همه کشورهای اسلامی و سراسر جهان را برای مقابله با استکبار و ظلم صهیونیستی - آمریکایی که اسلام و مسلمین و همه ملت های جهان که تابع هژمونی آمریکا و غرب نیستند را هدف قرار داده است فراخواندند، لبیک گویند.

کمیته های مقاومت فلسطین اضافه کرد: ما با افتخار و سربلندی، سلام خود را به رهبر انقلاب اسلامی و مردم و ارتش ایران به خاطر مواضع افتخارآمیز و حمایتی از ملت فلسطین و نیروهای مقاومت و محوری که در مقابل ظلم و استکبار صهیونیستی - آمریکایی و جاه طلبی ها، نقشه ها و توطئه های آنها در منطقه ایستاده‌ است، نثار می کنیم.