جلالی: خویشتنداری ایران نشان داد آتش‌بس دروغی بیش نیست

سفیر ایران در روسیه گفت: خویشتنداری ایران پس از اقدام رژیم صهیونیستی به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نشان داد که ادعای آتش‌بس دروغی بیش نیست.

به گزارش مشرق از سفارت ایران در مسکو، کاظم جلالی در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت سردار شهید عباس نیل فروشان، شهید سید حسن نصرالله و همرزمانش در مرکز اسلامی مسکو افزود: پیش از عملیات وعده صادق ۲، دشمن با سوءاستفاده از خویشتنداری ایران، اینگونه القا می‌کرد که ایران از ترس، مقابله نمی‌کند.

جلالی: خویشتنداری ایران نشان داد آتش‌بس دروغی بیش نیست

وی تصریح کرد: اگر آن زمان، ایران پاسخ می‌داد، باز همان را بهانه‌ای قرار می‌دادند برای معرفی تهران به عنوان مانع آتش‌بس.

سفیر ایران در روسیه گفت: کشور ما خویشتنداری کرد تا همه متوجه شدند مسئله آتش‌بس یک بازی و دروغی بیش نیست.‌

جلالی: خویشتنداری ایران نشان داد آتش‌بس دروغی بیش نیست

وی در آغاز سخنان خود در این آیین با تسلیت شهادت اسطوره‌های مقاومت، گفت: باید از خداوند شاکر باشیم که ما را در قسمت درست تاریخ و در صف پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و شهدا قرار داد. شهید سید حسن نصرالله از سرمایه‌های بزرگ این مکتب است و ویژگی این مکتب همین است که انسان‌های مجاهد خستگی‌ناپذیر پدید می‌آورد.

سفیر ایران در روسیه افزود: حزب الله سال ۱۹۸۲ که رژیم صهیونیستی همه لبنان را اشغال کرده بود، نشو و نما یافت و گام به گام ارتش رژیم اشغالگر را به شکل ذلیلانه اخراج کرد.

جلالی با هشدار درباره جنگ روانی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جنگ روانی ترفند دشمنان برای القای نابودی حزب الله، هدفش ایجاد رخنه در صفوف مومنان و جریان مقاومت است، همانگونه که دشمنان ابا عبدالله (ع) تلاش کردند بگویند با شهادت ایشان دیگر جریان مقاومت تمام شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران، خاطرنشان کرد: حضور با صلابت و بیانات حکیمانه رهبری و همچنین مشارکت شگرف ایرانیان در نماز جمعه تهران، نشان داد ایرانیان بر همان بیعتی که با امام خویش بسته اند، پایبند هستند.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه بنا بر سنت الهی پیروزی مقاومت محقق خواهد شد، اظهار داشت: ما جز خدا کسی نداریم و چون از جبهه حق جدا نیستیم، قوی هستیم و خوشحالیم که همه امت اسلامی نیز چنین روحیه‌ای دارند، حضور علاقه‌مندان از روسیه در مراسم شهدای مقاومت، پیروزی است. سید حسن به شهادت رسید اما نصر باقی است.

جلالی: خویشتنداری ایران نشان داد آتش‌بس دروغی بیش نیست

حجت الاسلام مهدی بخت آور رئیس مرکز اسلامی مسکو نیز در این مراسم با بیان جریان مقاومت و موفقیت های آن ثمره و برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی حرکت‌هایی برای مقابله با رژیم صهیونیستی شکل گرفت اما همه آنها پس از دوره‌ای خاموش شد.

وی افزود: بخشی از عرب‌ها به رهبری یاسر عرفات، سازمان آزادی بخش فلسطین را تشکیل دادند، آنها به دنبال صلح با دشمن بودند، اما دشمن صهیونی، رهبر این سازمان را نیز تحمل نکرد و سرانجام او را ترور بیولوژیک کرد.

رئیس مرکز اسلامی مسکو تصریح کرد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داد، هیچ راهی به جز مبارزه با این رژیم نیست و در این مسیر میان شیعه و سنی فرقی نیست، امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه فرمودند، اگر چه با ترورهای اخیر جبهه مقاومت با دشواری روبروست، اما این سوگواری ما را به حرکت در می‌آورد.

سخنرانی شخصیت‌های فرهنگی و دینی روسیه از جمله مفتی انار رمضانوف، رئیس اداره مفتیات مرکزی فدراسیون روسیه در تمجید از مقام و شخصیت والای شهدای مقاومت بویژه شهید سید حسن نصرالله و محکومیت تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، شعرخوانی نونهال روسی به اسم ابوالفضل در وصف شهدای مقاومت و تجلیل سفیر کشورمان در روسیه از وی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی روسیه و دیپلمات‌های خارجی روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دفتر یادبود اسطوره‌های مقاومت را امضا کردند. همچنین آیین نمازجمعه ۱۳ مهرماه در مسجد جامع مسکو با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت همراه بود.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم و اعلام کرده بود: هدف قرار دادن شهروندان لبنانی، عملا و به صورت ناگزیر منجر به موج جدیدی از خشونت منجر خواهد شد. بنابراین، مسئولیت کامل تشدید تنش های بعدی بر عهده اسرائیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس