درحالی انفجار قوی در نزدیکی فرودگاه کراچی پاکستان ۲ کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشته است که یک گروه تجزیه طلب بلوچ مسئولیت آن را برعهده گرفت و مدعی شده که هدف از انفجار مهندسان چینی بوده است.

به گزارش مشرق، شبکه جیو نیوز پاکستان بامداد دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که در انفجار بمب در چهارراه منتهی به ورودی محدوده فرودگاه بین‌المللی جناح شهر کراچی ۲ نفر کشته و دست‌کم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع مدعی‌ شدند که قربانیان این انفجار از اتباع چین هستند.

جیو نیوز به نقل از ضیا الحسن لنجار وزیر امور داخلی ایالت سِند پاکستان، نوشت: این یک انفجار بمب بوده که خودروهای حامل اتباع خارجی را هدف قرار داده است.

در این گزارش آمده است: حال یکی از زخمی شدگان بحرانی است همچنین چند نفر از نیروهای امنیتی نیز در میان مجروحان دیده می‌شوند.

در همین حال رسانه آنلاین خراسان دایری در پاکستان نیز گزارش داد: گروه شورشیان تجزیه طلب ارتش آزادی‌خواه بلوچ BLA با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار در کراچی از طریق عامل انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده صورت گرفته و مهندسان چینی هدف اصلی آن بودند.

تهدیدات امنیتی علیه اتباع چینی در پاکستان همواره یک چالش در روابط دو کشور به شمار می‌رود. آخرین حمله به مهندسان چینی در اوایل فروردین امسال در ایالت خیبرپختونخوا اتفاق افتاد که پنج نفر از آنان‌ کشته شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی‌ تحریک طالبان پاکستان برعهده گرفت.