کد خبر 1650456
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

علیرضا بیرانوند باز هم با یک اظهارنظر عجیب و بدون تفکر جنجال‌ساز شد و توجه رسانه‌های داخلی و حتی خارجی را به خود جلب کرد.

به گزارش مشرق، هنوز ۲۴ ساعت از اعلام رای کمیته وضعیت درمورد پرونده شکایتی باشگاه پرسپولیس از بیرانوند نگذشته بود که این دروازه‌بان بعد از عملکرد ضعیف در بازی با فولاد در مقابل دوربین‌های تلویزیونی از پرداخت شیرینی به یکی از اعضای هیات‌مدیره برای اضافه شدن الحاقیه به قرارداد فصل گذشته‌اش خبر داد.

اظهارنظری کوتاه و البته جنجالی و خبرساز که خیلی زود در فضای مجازی وایرال شده و توجهات زیادی را متوجه خودش کرد. باشگاه پرسپولیس هم از طریق مسئول حقوقی خود بلافاصله به این اظهارنظر عجیب بیرو واکنش نشان داده و متذکر شد نه‌تنها از این دروازه‌بان به‌خاطر تهمتی که زده شکایت خواهند کرد بلکه او باید ادعای پوچ خود را نیز ثابت کند. اما ماجرا به اینجا ختم نشد و از صبح روز گذشته خبرگزاری‌های رسمی گزارش‌هایی را در مورد صحبت‌های مطرح‌شده روی خروجی خود آوردند که حکایت از بودار بودن قضیه دارد. ماجرایی که قطعا به‌زودی واقعیت‌هایی از آن به بیرون درز خواهد کرد که حسابی خبرساز خواهد شد.

پیشنهادی که خواب را از بیرو گرفت

ماجرا از آنجا شروع شد که یک واسطه نه‌چندان خوشنام در فوتبال ایران این ماموریت را برعهده می‌گیرد که علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و مرتضی پورعلی‌گنجی را در تابستان از پرسپولیس به تراکتور بیاورد.

در این بین به ترابی و بیرو پیشنهاد یک میلیون دلاری از سوی این واسطه می‌شود. بماند که یکی از این بازیکنان بخشی از این پول را هم می‌گیرد تا در تابستان چاره‌ای جز این انتقال نداشته باشد. اما در بین نفرات نامبرده فقط بیرو بوده که تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس بود و حق هیچ مذاکره‌ای با تیمی نداشت.

به این خاطر او باید به دنبال راهی برای جدایی از پرسپولیس در تابستان می‌گشت؛ چراکه پیشنهاد یک میلیون دلاری حسابی خواب را از چشمان این دروازه‌بان گرفته بود. گویا یک واسطه از طریق یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس امیدوار می‌شود که بتواند یک الحاقیه به قرارداد بیرو اضافه کند. حالا در ازای اضافه شدن این الحاقیه این وسط چه چیزی بین طرفین رد و ‌بدل شده است یا قول آن داده شده را مسئولان مربوطه باید پیگیری کنند. اما به هر شکلی که بود این الحاقیه بدون اینکه در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شود با نظر مدیرعامل و یکی از اعضای سابق هیات‌مدیره پرسپولیس به قرارداد گلر آن زمان قرمزها اضافه می‌شود. اگرچه رضا درویش اخیرا مدعی شده بود که اگر الحاقیه به قرارداد بیرو اضافه نمی‌شد او گچ دستش را باز نمی‌کرد.

بیرو ابتدا زیر بار الحاقیه نرفت!

خبر اضافه شدن بندی در قرارداد بیرو در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه به بیرون درز کرد. در این میان مسئولان باشگاه پرسپولیس ابتدا زیر بار این مسئله نرفتند و از این رو یکی از مسئولان این باشگاه از بیرو خواست در یک مصاحبه ویدئویی اضافه شدن بند یا الحاقیه در قراردادش را به‌طور کل تکذیب کند و اگر قرار بر جدایی باشد باید همه چیز بی‌سروصدا اتفاق بیفتد.

اتفاقی که رخ داد و بیرو در پایان بازی رفت ایران و ازبکستان (۲۳ خردادماه) بود که در میکسدزون ورزشگاه آزادی در مقابل دوربین‌های تلویزیونی مدعی شد هیچ بندی در قراردادش نیست که بخواهد به‌وسیله آن از پرسپولیس جدا شود. جالب اینکه هفت روز بعد از این اظهارنظر و در تاریخ ۳۰ خردادماه بیرو قراردادش را با وجود اینکه مطالبات خود را از باشگاه پرسپولیس دریافت کرده بود، با این باشگاه فسخ کرد. اولین بار نبود که بیرو حتی اظهارنظر خود را که فیلمش موجود بوده و هست را گردن نمی‌گرفت و با این فسخ دومش او دیگر به‌طور کامل محبوبیتش بین هواداران پرسپولیس را از دست داد و تبدیل به گردن‌نگیرترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد.

آقای گردن‌نگیر حالا هم صحبت‌هایش را رد می‌کند!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یکشنبه شب و بلافاصله بعد از صحبت‌های عجیب علیرضا بیرانوند او را احضار کرد تا بلکه اگر حرفی دارد بشنوند و بابت ادعایش نیز پاسخگو باشد. جالب اینکه بیرو بعد از مشورت با وکیلش تصمیم می‌گیرد این بار هم صحبت‌هایش را گردن نگیرد. در واقع او مدعی شده که در صحبت‌هایش اسمی از پرسپولیس نبرده و به‌صورت کلی حرف زده است. او فعلا باید در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور یابد اما چون تیم ملی بازی‌های مهمی در پیش دارد به وی گفته‌اند که می‌تواند بعد از فیفادی در کمیته انضباطی حضور پیدا کند. به نظر می‌آید بیرو برای اینکه متهم به رشوه دادن نشود حرف‌های یکشنبه شبش را به‌طور کامل گردن نگیرد و این توصیه‌ای است که وکیلش به او کرده است.

پرسپولیس پیگیر طلبش از بیرو

باشگاه پرسپولیس روز بازی تراکتور و فولاد اظهارنامه‌ای را تنظیم و برای علیرضا بیرانوند فرستاد. در این اظهارنامه این باشگاه بر سر دو قرارداد خواهان طلبش از این دروازه‌بان شده بود. طلب اول این باشگاه مربوط به قرارداد چند سال پیش علیرضا بیرانوند با شرکت البسه ورزشی پوما بوده که باید بیرو ۳۰ درصد از این قرارداد اسپانسری‌اش را به باشگاه پرسپولیس می‌داده اما کوتاهی کرده است. سهم پرسپولیس از این قرارداد اسپانسری ۷۰ هزار دلار بوده و حالا این باشگاه بعد از چند سال دنبال این پول است. اظهارنامه بعدی باشگاه پرسپولیس علیه بیرو درمورد عدم پوشیدن پیراهن این بازیکن که نام اسپانسر باشگاه روی آن درج شده بود، است. او دو بار از این کار امتناع ورزیده بود و حالا پرسپولیس مبلغ ۹۲۰ میلیون او را جریمه کرده است. در اظهارنامه‌ای که باشگاه پرسپولیس برای بیرو فرستاده تاکید شده است که ظرف ۴۸ ساعت (‌تا فردا) این مبالغ را پرداخت کند در غیر این صورت از او شکایت قضایی خواهند کرد. گویا این اظهارنامه با دلخوری شدید این دروازه‌بان همراه شده و همان موقع برخی از مسئولان باشگاه سابقش را تهدید می‌کند که افشاگری خواهد کرد.

منظور بیرو هیات‌مدیره نبوده است

واقعیت امر این است که بیرو بعد از بازی تراکتور و فولاد قصدش این نبوده که پای هیات‌مدیره باشگاه سابقش را وسط بکشد و این تصور را داشته که فرد مورد نظرش در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس مسئولیت دارد. این فرد اما سمتی در هیات‌مدیره ندارد و بیرو در حقیقت برای اضافه شدن الحاقیه به قراردادش با این فرد قول و قرار گذاشته بود. در شرایط فعلی هم با وی به مشکل خورده و گویا در این بین بیرو به یک‌سری از قول‌هایش به فرد مذکور نیز عمل نکرده است. به هر جهت حضور بیرو و درویش در کمیته انضباطی خیلی از مسائل را درمورد اضافه شدن الحاقیه جنجالی به قرارداد فصل پیش این دروازه‌بان مشخص خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان