کد خبر 1650502
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
۲ دروازه‌بان ملی درگیر ادعاهای حقوقی

دو دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال کشورمان، در فاصله دو از روز اعلام لیست تیم ملی همچنان درگیر جنجال ادعاهای حقوقی خود هستند.

به گزارش مشرق، لیست تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با ازبکستان و قطر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا عصر پانزدهم مهر ماه اعلام شد. از جمع سه دروازه‌بان دعوت شده به اردوی تیم ملی دو دروازه‌بان به دلیل طرح ادعاهایی حقوقی با چالش مواجه هستند. علیرضا بیرانوند بر اساس ادعاهای مطرح شده، با پرسپولیس درگیری حقوقی دارد و کاپیتان تیم فوتبال استقلال رسماً با صدور اطلاعیه‌ای از سوی باشگاهش روبه‌رو شده است. این موضوع قطعاً روی تمرکز آنها پیش از بازی مهم ملی تأثیرگذار است.

پیش از این هم یکی از مربیان فوتبال کشور در نشست خبری ادعایی جنجالی مطرح کرد که این پرونده در دست بررسی است. در حال حاضر تیم ملی، استقلال، پرسپولیس، تراکتور، کمیته انضباطی و رسانه‌ها درگیر چنین مسائلی هستند. در حالی که ورزش کشور ما نیازمند توجه به مسائل مهمتر به خصوص توسعه زیرساخت‌هاست.

به نظر می‌رسد برای کمک به فوتبال ملی و باشگاه‌های کشور و البته کاهش پرونده‌های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باید تدبیر جدیدی اندیشیده شود. یکی از این تدابیر جدی می‌تواند برگزاری کلاس آموزشی با مبانی حقوقی در باشگاه‌ها باشد، به ویژه برای افرادی که امکان مصاحبه رسانه‌ها با آنها وجود دارد. برای نمونه آنها باید بدانند طبق ماده ۱۲۵۷ قانون مدنی اثبات ادعا برعهده مدعی است. بنابراین وقتی بازیکن، مربی یا عضو تیمی مصاحبه می‌کند برای طرح هر مطلبی باید دلایل اثبات قانونی هم داشته باشد. بعد از بیان این موارد فدراسیون فوتبال در تعامل با باشگاه‌های فوتبال کشور، قانون هدفمندی را برای ادعاهای اثبات نشده به کار بگیرد تا تمرکز فوتبال کشور از حواشی به متن معطوف شود.

گفتنی است فوتبال ایران در حال حاضر حسرت پنج دهه صعود به المپیک و ۴۸ سال ناکامی در تکرار قهرمانی جام ملت‌های آسیا را در کارنامه خود می‌بیند و فدراسیون پنج ستاره ما هنوز نتوانسته است با تصویب قوانین مناسب حداقل تیم ملی را از حاشیه به دور نگه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    چون تسلیم زیاده خواهی های دو تیم پایتخت هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس