کد خبر 1650673
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا منتشر کرد:

یک سال از لحظه تغییر همه چیز در منطقه می‌گذرد. واقعیت‌های بزرگی از دست رفته و دستاوردهای زیادی به دست آمده اما صحنه هنوز درگیر رویارویی بزرگ و تاریخی است. وضعیت به شکلی است که هیچ کدام از طرفین پیروز نشدند اما شکست هم نخوردند. هردوطرف ماجرا هزینه‌های بسیاری داده‌اند اما هزینه‌های زیادی به طرف مقابل تحمیل نموده‌اند.

آنچه مهم است دیدن کل این صحنه با کلیت آن است. صحنه‌ای که از هفت اکتبر شروع نشد. وضعیت در آن صبح علی‌الطلوع، برای حماس بین دو گزینه حیات فلسطین یا مرگ فلسطین بود. قطعا و یقینا هیچ کسی در ساختار سیاسی و نظامی حماس فکرش را هم نمی‌کرد که طوفان‌الاقصی به چنین تغییرات عمیق و گسترده‌ای منجر شود اما می‌دانستند که اگر اقدامی نکنند، رخدادهای بدی برای فلسطین اتفاق خواهد افتاد. کریدور آیمک اجرایی خواهد شد، برتری نظامی و تثبیت سیاسی رژیم به نقطه بی‌بازگشت خواهد رسید، عربستان وارد جریان عادی‌سازی خواهد شد و طرح آمریکا برای عبور از وضعیت دودولتی به وضعیت بدون فلسطین به نتیجه خواهد رسید. اینها یعنی فلسطین خواهد مرد.

حماس با آگاهی از این واقعیت به حصارهای غزه حمله برد و البته انتظار نداشت این خانه عنکبوت در عرض دو ساعت فرو بریزد. رژیم که تصور می‌کرد حماس هم مانند فتح، دست از سلاح شسته سرمست از وضعیت منطقه به فکر نابودی مسجد الاقصی هم افتاده بود.

حماس مجبور بود این توگوشی را بزند اما ناگهان مشخص شد که ضربه خیلی عمیق‌تر بر جان صهیون خورده است و آن وحشی را به حد اعلای خشونت رسانده است. تمدن غرب نیز از ترس تغییر موازنه قدرت در قلب جهان، تمام توان خود را گذاشت تا اولا مانع سقوط رژیم شود و ثانیا یک بار برای همیشه محور مقاومت را فلج کند.

اما بعد از یک سال و خرج بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار و گذشتن از تمام ادعاهای حقوق بشری و تمدنی، بازهم نتوانستند به نتیجه مطلوب برسند. گرچه خون‌های زیادی از مردم عادی و بی‌گناه و رهبران بی‌مانند و تکرارنشدنی ریخته شده اما ساختارهای نظامی باقی مانده و رژیم در نقاطی ضربه خورده که کسی فکرش را نمی‌کرد. این صحنه باقی است تا یک طرف در جنگ اراده‌ها شکست بخورد. ایمان به خداوند متعال اجازه نمی‌دهد مقاومت، طرف مذکور باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.