«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت که لابی رژیم صهیونیستی بر برخی از دانشگاه‌های مطرح جهان نفوذ دارد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در جشن آغاز سال تحصیلی در آنکارا اظهار داشت: نسل‌کشی در غزه نشان داد که لابی صهیونیستی بر معتبرترین دانشگاه‌های جهان نیز نفوذ داشته است.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین کشورهای غربی را به «شکست» در جلوگیری از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه متهم کرد و افزود که این کشورها، اعتبار خود را به خاطر محفاظت از اسرائیل از دست داده‌اند.

وی روز دوشنبه نیز به مناسبت یکمین سالگرد آغاز طوفان الاقصی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته بود: اسرائیل وحشیانه حدود ۵۰ هزار کودک و زن در غزه را قتل عام کرده است، افرادی که یکسال قبل در قید حیات بودند.

اردوغان در حالی که بر لزوم پایان یافتن سیاست اشغالگری، کشتار دسته جمعی اسرائیل که سال‌هاست ادامه دارد، تاکید کرد، گفت: همان‌گونه که هیتلر از طریق ائتلاف مشترک بشریت متوقف شد، نتانیاهو و شبکه جنایتکار وی نیز به همین شیوه متوقف خواهد شد.

پس از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۱ هزار و ۹۶۵ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیدند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهد.