یکی از مسؤولان جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به یحیی السنوار، رئیس این جنبش دسترسی پیدا کرده و یا از رفت‌وآمدهای او مطلع شود.

به گزارش مشرق، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» خبرهای منتشر شده درباره این ادعا را که «اسرائیل السنوار را هدف قرار نداد چون اطرافش اسرای اسرائیلی حضور داشتند» تکذیب کرد و گفت: این توجیهی برای شکست رژیم اشغالگر است و اگر امکان دسترسی به او را داشت، این کار را کرده بود اما شکر خدا نتوانستند این کار را انجام دهند.

این مسؤول حماس در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به یحیی السنوار، رئیس این جنبش دسترسی پیدا کرده و یا از رفت‌وآمدهای او مطلع شود.

او همچنین اظهار کرد: اسرائیل اگر جای هرکدام از اسرایش را می‌دانست، آنها را به قتل رسانده بود، همانگونه که تعداد زیادی از اسرا را در نوار غزه به قتل رساند، این همان چیزی است که به قانون هانیبال معروف است که می‌گوید در صورت نیاز اسیر را با نگهبانش می‌توان کُشت، این قانون توسط اسرائیل اجرا می‌شود.

روزنامه «دیلی میل» انگلیس دوشنبه مدعی شد که السنوار یک کیف دینامیت همراه خود دارد و همواره با ۲۰ اسیر اسرائیلی احاطه شده است.

این روزنامه به نقل از «کوبی مایکل» محقق سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) ادعا کرده بود: «در این کیف حدود ۲۵ کیلوگرم دینامیت وحود دارد و اطراف او دست‌کم ۲۰ گروگان هست، چندین بار فرصت قتل او برای ما فراهم شد اما اگر این کار را می‌کردیم، تمامی گروگان‌های اطرافش نیز کشته می‌شدند!»

رژیم صهیونیستی تعداد صهیونیست‌هایی را که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ توسط نیروهای حماس بازداشت شدند و هنوز در غزه هستند، ۹۷ تن می‌داند اما اطلاع دقیقی از تعداد اسرایی که در حملات مستمر این رژیم به نوار غزه جان خود را از دست دادند، ندارد.

منبع: ایسنا