صهیونیست ها با باز کردن جبهه جدیدی در جنوب غرب لبنان تلاش کردند شهرک لبونه را به اشغال دربیاورند و راه را برای رسیدن به شهر راهبردی و بسیار مهم الناقوره باز کنند.

سرویس جهان مشرق - درگیری ها در نوار مرزی شمال و شمال شرق سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان در حالی ادامه دارد که ارتش رژیم صهیونیستی چند شهرک دیگر را در شمال غرب فلسطین اشغالی ( هم مرز با جنوب غرب لبنان و نزدیکی دریای مدیترانه) را منطقه بسته نظامی اعلام کرده تا دور جدیدی از حملات را آغاز کند.

منبع میدانی مشرق در نوار مرزی گفت: صهیونیست ها شهرک های «روش هنکارا، شلومی، حنیتا، آدمیت و عرب العرامشه ( محور الجلیل غربی) را در شمال غرب سرزمین های اشغالی منطقه بسته اعلام کردند و با شروع حملات از این محور، جبهه جدیدی را برای پیشروی در جنوب غرب لبنان باز و درگیری ها در این ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، صهیونیست ها از شانزدهم مهر حملات را از محور شمال غرب حنیتا و شمال شلومی به سمت جنوب شهرک لبونه در جنوب غرب لبنان شروع و ساعت 14 هفدهم مهر با پشتیبانی نیروی هوایی و یگان توپخانه از مرز عبور و تلاش کردند در عمق این منطقه پیشروی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که پیاده نظام ارتش صهیونیست با تجهیزات نظامی و همراهی یگان زرهی به سمت شهرک لبونه پیشروی کرد، افزود: رزمندگان مقاومت حزب الله که در آماده باش کامل بودند اجازه دادند صهیونیست ها تا یک نقطه معین و مشخص پیش آیند و در نهایت با نزدیک شدن به نقطه مورد نظر آنان را با آتش سنگین توپخانه به شدت هدف قرار دادند.

این منبع میدانی از غافلگیر شدن صهیونیست ها در این محور خبر داد و افزود: در جریان عملیات رزمندگان، خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی صهیونیست ها وارد آمد و شماری زیادی از آنان از جمله تعدادی نیروی ویژه کشته و زخمی شدند و سایر نظامیان که جان سالم به در بردند از منطقه متواری و عقب نشینی کردند.

وی با بیان این که رصد و شناسایی دقیق تحرکات در این عملیات، ضربه مهلکی را به صهیونیست ها وارد آورد، اضافه کرد: نظامیان صهیونیست درصدد بودند با استفاده از پوشش نیروهای یونیفل (صلح) در عمق شهرک لبونه پیشروی کنند اما با واکنش بسیار قاطع رزمندگان مقاومت مواجه و رسانه های رژیم از این ضربه ای که متحمل شدند به عنوان روز سخت و سیاه در شمال غرب فلسطین اشغالی یاد کردند.

به گزارش مشرق، نظامیان صهیونیست ها در تلاش بودند با اشغال شهرک های لبونه و علما الشعب، خود را به شهر راهبردی و ساحلی الناقوره در جنوب غرب لبنان برسانند؛ الناقوره در جنوب شهر بسیار مهم صور واقع شده است و نقطه اتصال این منطقه به مرز فلسطین اشغالی محسوب می شود و همین بر اهمیتش افزوده است.

برچسب‌ها