اسرائیل

از جنوب غرب لبنان و نوار مرزی شمال غرب فلسطین اشغالی خبر می رسد صهیونیست ها بار دیگر تلاش کردند به سمت شهرک لبونه پیشروی کنند اما باز هم رزمندگان مقاومت آنها را موشک‌های ضدزره هدف قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - نظامیان صهیونیست در سه عملیات در جنوب و جنوب غرب لبنان تلاش کردند شهرک های بلیدا، میس الجبل، محیبیب و لبونه را به اشغال دربیاورند تا جاده مرجعیون به بنت جبیل را قطع و همچنین به ورودی شهر راهبردی الناقوره برسانند اما با واکنش کوبنده حزب الله مواجه شدند.

از نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان ( حومه شرقی شهرک مارون الراس) خبر می رسد عناصر رژیم اشغالگر قصد داشتند از شمال شهرک صهیونیست نشین مالویه و غرب شهرک یفتاح عملیاتی را برای اشغال شهرک بلیدا انجام دهند اما رزمندگان حزب الله متوجه تحرکات آنان در این محور شدند و به سرعت یک کمین را طراحی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای مقاومت این منطقه را به تله های انفجاری آلوده کردند و اجازه دادند صهیونیست ها به نقطه مورد نظر وارد شوند و در زمان طلایی این محور را به جهنمی برای نظامیان اشغالگر تبدیل کردند و شماری از آنان را در جریان انفجارها و درگیری ها به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر زخمی شدند و سایر نیروها به سمت خط مرزی متواری و عقب نشینی کردند.

به گفته منابع میدانی، عناصر ارتش رژیم جعلی و اشغالگر قصد داشتند با اشغال شهرک بلیدا، شهرک عیترون (دروازه شرقی مارون الراس) را به محاصره دربیاورند که ناکام ماندند؛ شهرک بلیدا همچنین دروازه جنوبی شهرک محیبیب به شمار می آید و همین موقعیت بر اهمیتش در این محور افزوده است.

آخرین خبرها از درگیری ها در نوار مرزی جنوب لبنان / بن بست صهیونیست‌ها در شهرک‌های راهبردی بلیدا و میس الجبل با پاسخ دندان شکن حزب الله + نقشه میدانی 
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نظامیان اشغالگر از شمال غرب شهرک صهیونیست نشین یفتاح و غرب پایگاه البیاض ( محور شمالی شهرک بلیدا) قصد داشتند به سمت شهرک های میس الجبل و محیبیب پیشروی کنند اما رزمندگان مقاومت حزب الله نقطه تجمع آنان را رصد و با آتش سنگین توپخانه هدف قرار دادند و با کشته و زخمی شدن تعداد صهیونیست این نفوذ را با شکست روبه رو کردند.

شهرک میس الجبل نقطه اتصال دو شهر راهبردی مرجعیون و بنت جبیل است و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است؛ اگر این شهرک مهم به اشغال صهیونیست ها درآید جاده مرجعیون به بنت جبیل مسدود و قطع می شود و کار را برای رزمندگان سخت می کند.

از جنوب غرب لبنان و نوار مرزی شمال غرب فلسطین اشغالی خبر می رسد صهیونیست ها بار دیگر تلاش کردند به سمت شهرک لبونه پیشروی کنند اما باز هم رزمندگان مقاومت آنان را در این محور حساس شناسایی و با موشک های ضد زره هدف قرار دادند و ارتش رژیم اشغالگر با کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود باز هم به سمت سرزمین های اشغالی عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، صهیونیست ها که هفدهم مهرماه هم در این محور متحمل خسارت های سنگین شدند با اشغال شهرک لبونه در تلاش هستند خود را از محور جنوب به ورودی شهر راهبردی الناقوره و از محور جنوب غرب به شهرک علما الشعب برسانند تا امنیت شهرک های صهیونیست نشین حنیتا، شلومی و... را تامین کنند اما تاکنون به نتیجه ای دست نیافتند؛ الناقوره در جنوب شهر پراهمیت صور واقع شده و نقطه اتصال این منطقه به مرز فلسطین اشغالی محسوب می شود و همین بر اهمیتش افزوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس