کد خبر 1650969
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

رئیس‌جمهور آمریکا برنامه سفرش به کشور آلمان و همچنین آفریقا را در بحبوحه افزایش انتقادات از وی در مورد نحوه برخوردش با حوادث ناشی از وقوع طوفان‌های مرگبار در این کشور لغو کرد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برنامه سفرش به آلمان و کشور آنگولا در آفریقا را تحت تاثیر نزدیک شدن طوفان سهمگین میلتون به ایالت فلوریدای آمریکا در آن تاریخ به تعویق انداخت.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، قرار بود بایدن روز پنج شنبه نیز به برلین سفر کند و پس از آن برای اولین بار عازم جنوب آفریقا شود و تا ۱۵ اکتبر نیز به آمریکا بازگردد با این حال، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام گرفته شده در مورد طوفان میلتون، رئیس‌جمهور سفر آتی‌اش به آلمان و آنگولا را به منظور نظارت بر اقدامات لازم جهت آماده‌سازی برای مقابله با این طوفان به تعویق خواهد انداخت.

تعویق سفر بایدن در حالی اتفاق می‌ افتد که وی عنوان کرده است قصد دارد تا پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود حتما از این مناطق بازدید کند.

لغو سفر بایدن به برلین و آنگولا در حالی انجام می‌گیرد که اداره هواشناسی آمریکا و همچنین بسیاری از کارشناسان و مقامات دولتی در این کشور در مورد اثرات شدید طوفان میلتون هشدار جدی داده‌اند و از ساکنان ایالت فلوریدا خواسته‌اند تا هر چه سریعتر خانه‌هایشان در این ایالت را که طوفان ممکن است خرابی‌های زیادی به بار آورد، برای حفاظت از جان خود تخلیه کنند.

لغو سفر بایدن در حالی انجام می‌گیرد که ترامپ تاکنون بارها و بارها از بایدن و کامالا هریس، معاونش به دلیل عدم بررسی فوری خسارت طوفان هلن انتقاد کرده است. با این حال، هم بایدن و هم هریس چند روز پس از وقوع طوفان در آمریکا از کارولینای شمالی و جورجیا دیدن کردند.

ترامپ پیشتر از اقدام دولت بایدن جهت ارائه کمک ۳۰۰ میلیارد دلاری به اوکراین انتقاد کرد و عنوان کرد این حمایت در حالی صورت گرفته است که قربانیان و آسیب‌ دیدگان طوفان مرگبار هلن برای تایمن نیازهای ضروری خود فقط ۷۵۰ دلار دریافت کرده‌اند.

طوفان اخیر مرگبار هلن در ۶ ایالت آمریکا بیش از ۲۰۰ نفر کشته برجا گذاشت و میلیون‌ها نفر را برای چند روز بدون برق گذاشت.

منبع: فارس