بایدن: بدترین طوفان قرن در راه فلوریدا است، منطقه را ترک کنید

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که بدترین طوفان قرن در راه فلوریدا است و مسئله مرگ و زندگی مطرح است.

به گزارش مشرق، «همین حالا منطقه را ترک کنید، مسئله مرگ و زندگی است» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) با نزدیک‌شدن «بدترین طوفان قرن» آمریکا به فلوریدا، چنین درخواستی را از مردم این منطقه مطرح کرد.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، در حالیکه طوفان «میلتون» به سمت خشکی در خلیج پرجمعیت تامپا در حال حرکت است، ساکنان فلوریدا برای تکمیل آمادگی‌های اضطراری یا ترک این منطقه در شتاب هستند.

میلتون در حال حاضر طوفان درجه ۵ است که با بادهایی تا سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت در حال پیش‌روی است و انتظار می‌رود، چهارشنبه شب به وقت محلی، فلوریدا را در هم نوردد.

میلتون در حالی به فلوریدا نزدیک می‌شود که کمتر از دو هفته پیش طوفان مخرب هلن، این ایالت را درنوردید.

یکی از ساکنان شهر ساحلی خلیج تامپا که مجبور به ترک خانه خود شده است، به بی بی سی میگوید «درجه ۵ که مثل یک گردباد عظیم است که به سمت شما می‌آید. نمی‌خواستم آن‌جا باشم. این طوفان فارغ از این‌که کجا را مورد اصابت قرار دهد، متحول‌کننده خواهد بود».

فرماندار فلوریدا ران دسانتیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که فلوریدا دهها پناهگاه در خارج از منطقه تخلیه آماده کرده تا به ساکنانی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده کمک کند پناهگاه داشته باشند.

صف‌های طولانی در پمپ‌ بنزین‌های جنوب فلوریدا تشکیل شده است به طوریکه برخی از پمپ‌ بنزین‌ها کم کم در حال اتمام سوخت هستند.

بایدن هشدار داد که طوفان میلتون احتمالا یکی از بدترین طوفان‌های قرن در فلوریدا خواهد بود و سپس خطاب به ساکنان این ایالت گفت «همین حالا، همین حالا، همین‌حالا منطقه را ترک کنید. مسئله مرگ و زندگی است و اغراق نیست».

از طرف دیگر، کاخ سفید، سفر برنامه‌ریزی شده بایدن به آلمان و آنگولا را به منظور نظارت بر عملیات آماده‌سازی برای میلتون لغو کرد.

کمتر از دو هفته پیش طوفان هلن، مرگبارترین طوفان آمریکا از زمان وزش طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵، جنوب شرق ایالات متحده را در هم کوبید و حداقل ۲۲۵ کشته از جمله ۱۴ نفر در فلوریدا برجای گذاشت و صدها نفر دیگر مفقود شده‌اند.

یورونیوز نیز گزارش کرد که از روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در مناطق ساحلی که تحت دستور تخلیه قرار دارند در حال فرار به سمت مناطق مرتفع‌تر بودند و به دلیل هجوم خودروها جاده‌ها با ترافیک سنگین روبرو شد.

یورونیوز همچنین گزارش کرد که پمپ بنزین‌ها از سوخت خالی شده و در این منطقه که مردم هنوز در حال جبران تأثیرات ویرانگر طوفان هلن در دو هفته پیش بودند، وضعیت نگران‌کننده‌تر شد.

مرکز ملی طوفان هشدار داده است که مردم آماده وزش بادهای سهمگین باشند که احتمالاً‌ زباله‌هایی که همچنان از طوفان هلن در خیابان‌ها باقی مانده را به هوا بفرستد.

بر اساس این گزارش، مجموع بارش باران احتمالاً به ۳۸ سانتی‌متر خواهد رسید و در مناطق ساحلی، میزان بارش به سه تا ۴.۵ متر خواهد رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسلم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    2 0
    انشالله به مردمش آسیب نرسه ولی اونایی که خون خوار هستند خدا اونارو به درک واصل منه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس