دولت اسلام‌آباد در آستانه میزبانی از اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، ۳ روز تعطیلات رسمی اعلام و تدابیر امنیتی را تشدید کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در پاکستان، دولت اسلام‌آباد ضمن اعلام تعطیلات سراسری سه‌روزه، تدابیر امنیتی را نیز تشدید کرد.

رویترز نوشته که در آستانه ورود «لی کیانگ» نخست وزیر چین برای حضور در دیدارهای دوجانبه چهار روزه و همچنین اجلاس سران دولتی سازمان همکاری شانگهای، تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان تشدید شده است.

به نوشته رویترز، در این تعطیلات سه‌روزه مدارس و کسب‌وکارها نیز بسته خواهند بود و واحدهای بزرگ پلیس و نیروهای شبه‌نظامی اعزام شده‌اند.

براساس اعلام وزارت کشور پاکستان، نیروهای ارتش این کشور مسئولیت تامین امنیت «منطقه قرمز» پایتخت که عمده نشست‌ها در آن برگزار می‌شود را برعهده خواهند داشت.

در آستانه این اجلاس و به ویژه پس از کشته شدن دو مهندس چینی و ۱۲ کارگر معدن در حملات اخیر افراد مسلح در پاکستان، سطح هشدار تهدیدهای امنیتی در این کشور افزایش یافته است.

اسلام‌آباد همچنین با اشاره به هراس‌ها درباره حملات خشونت‌آمیز شبه‌نظامیان جدایی‌طلب، به‌دنبال محدود کردن ترددهای اتباع چینی در این شهر بوده است. بیست‌وسومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای که از ۹ عضو دائم (جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان) تشکیل شده است، طبق برنامه قبلی فردا و پس فردا در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد. به نوشته رویترز، معاون اول رئیس جمهور ایران نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

منبع: مهر