وزارت خارجه ترکیه یکشنبه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، خواستار واکنش شورای امنیت شد.

به گزارش مشرق، «حملات مکرر دولت اسرائیل به یونیفل مدرکی واضح از سیاست اشغالگری آن در لبنان است». این را وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد.

به گزارش تی‌آرتی ورلد، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت روز افزون نقش یونیفل در حفظ امنیت منطقه‌ای پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به لبنان تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به منظور کمک به امنیت منطقه مستقر شدند. با توجه به انگیزه اسرائیل برای گسترش جنگ در سراسر منطقه ضروری است که یونیفل به وظایف خود عمل کند.»

ترکیه در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که مانع از حملات اسرائیل به نیروهای یونیفل شود، افرادی که با دستور شورای امنیت وارد لبنان شده‌اند. آنکارا همچنین خواستار واکنش یکپارچه کشورهای جهان علیه رژیم صهیونیستی و کشورهایی شد که آن را مسلح می‌کنند.

در پی حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان تاکنون ۵ نیروی حافظ صلح سازمان ملل زخمی شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته اظهار داشت که نیروهای یونیفل باید از جنوب لبنان خارج شوند.

منبع: فارس