کد خبر 1652671
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در منطقه کورسک صدها نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش مشرق، آن دری بلوسف» وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه با استقبال رسمی «دونگ جون» وزیر دفاع چین در ساختمان شورای مرکزی نظامی جمهوری خلق چین وارد پکن شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که «وزیر دفاع روسیه در این سفر با مقامات ارشد سیاسی و نظامی چین دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شبانه‌روز گذشته ۳۰۰ نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آنها منهدم شد.

آن گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است «نیروهای مسلح اوکراین در محور کورسک مجموعاً تا کنون بیش از ۲۲۹۵۰ نیروی نظامی و ۱۵۷ تانک خود را از دست داده است.»

وزارت دفاع روسیه روز شنبه هم در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش اوکراین در روز گذشته بیش از ۳۰۰ نظامی دیگر را در منطقه کورسک از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان درگیری با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه مرزی کورسک ۱۰ خودروی زرهی دشمن از جمله ۷ تانک هم منهدم شدند.

رسانه‌های روسی روز جمعه هم اعلام کردند که نیروهای روسیه دو موشک انداز هیمارس و وامپایر، چهار خمپاره، یک سیستم جنگ الکترونیک و ۱۴ وسیله نقلیه موتوری ارتش اوکراین را در کورسک منهدم کردند.

منبع: مهر