کی‌یف، ارسال پهپاد برای شبه‌نظامیان کشور مالی را رد کرد

اوکراین گزارش رسانه‌ها مبنی بر مشارکت این کشور برای ارسال پهپاد به شبه‌نظامیان مالی را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای با اشاره به گزارش رسانه‌ها درخصوص ارسال پهپاد به کشور مالی اعلام کرد: «اوکراین اتهاماتی را که اخیرا توسط رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر دخالت ادعایی دولت ما در تامین پهپاد برای شبه‌نظامیان مالی منتشر شده است، قویا رد می‌کند.»

روزنامه فرانسوی «لوموند» پیشتر گزارش داد که شبه‌نظامیان در مالی، کشوری در غرب آفریقا از پهپادهای اوکراینی استفاده می‌کنند و از «حمایت محتاط اما قاطع» کی‌یف علیه ارتش مالی و گروه نظامی واگنر متعلق به روسیه که علیه این شبه‌نظامیان مبارزه می‌کنند، برخوردار هستند.

مقامات حکومت جدید کشور مالی با اشاره به دخالت اوکراین در امور داخلی این کشور و «کمک به گروه‌های تروریستی مستقر در شمال مالی» در ماه اوت اعلام کردند روابط دیپلماتیک با اوکراین را قطع خواهند کرد.

پس از آن یک مقام نظامی اوکراین اذعان کرد که کی‌یف در درگیری‌های ماه ژوئیه در نزدیکی مرز الجزایر نقش داشته است، کشور مالی اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع کرده است.

ده‌ها سرباز کشور مالی و نیروهای گروه واگنر روسیه در روزهای درگیری با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب «طوارق» و شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده کشته شدند و بعد «آندری یوسف» سخنگوی اطلاعات ارتش اوکراین گفت شبه‌نظامیان «اطلاعات لازم» برای انجام این حملات را دریافت کرده بودند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس