کد خبر 1652967
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

بیش از ۲۰۰ پزشک آمریکایی در ماجرای درخواست از ترامپ برای انتشار پرونده پزشکی‌اش جهت اطلاع کامل از وضعیت سلامتی‌ او به هریس پیوستند.

به گزارش مشرق، بیش از ۲۳۸ پزشک آمریکایی در ماجرای درخواست از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای ارائه پرونده پزشکی‌اش جهت اطلاع از وضعیت سلامتی‌اش به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیوستند.

به گزارش آکسیوس، درخواست از ترامپ جهت شفاف‌سازی بیشتر در حوزه وضعیت سلامتی‌اش در حالی مطرح می‌شود که این نامزد ۷۸ ساله جمهوری‌خواه آمریکایی در صورت پیروزی احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور خواهد بود.

موضوع پرونده پزشکی ترامپ در حالی اهمیت پیدا می‌کند که بر خلاف کامالا هریس، رقیب ۵۹ ساله‌اش که به تازگی گزارش پزشکی جهت نشان دادن وضعیت سلامتی‌اش را منتشر کرده است، او هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

طبق نامه‌ای که به تازگی از سوی تشکل موسوم به پزشکان حامی هریس منتشر شده است، ترامپ به دلیل افزایش وزن، هیچ یک از استانداردهای سلامتی لازم را ندارد و سطح تمرکزش به شدت کاهش پیدا کرده است.

در نامه مذکور ضمن اشاره به سن ترامپ گفته شده است، افزایش سن مولفه مهمی در ایجاد تغییرات شناختی افراد بوده است و می‌تواند بر عملکرد صحیح افراد در شرایط پیچیده تاثیر بگذارد. به گفته این گروه از پزشکان تاثیر منفی این مولفه بر سطح سلامتی ترامپ به خوبی مشخص است.

با این حال یکی از افراد کمپین انتخاباتی ترامپ در واکنش به درخواست گزارشات مربوط به سلامتی وی با استناد به نامه‌ای از سوی پزشک وی که در ماه نوامبر نوشته شده بود،عنوان کرده است: معاینات انجام گرفته روی وی سطح سلامتی‌اش را در محدود نرمال و خوب دانسته و توانایی شناختی‌اش را استثنایی توصیف کرده است.

کمپین انتخاباتی ترامپ همچنین به نامه‌ای که از سوی رانی جکسون، پزشک ترامپ در کاخ سفید در ماه جولای اشاره کرده‌ است که در آن گفته شده بود، وضعیت سلامت ترامپ پس از ماجرای اولین سوقصد به جانش در باتلر پنسیلوانیا بسیار خوب بوده است.

ترامپ همواره از اقدام برای انتشار اسناد و مدارک پزشکی‌اش به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور امتناع کرده است.

منبع: فارس