کد خبر 1652859
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
ترامپ: هریس واقعا یک مشکلی دارد

«دونالد ترامپ» ضمن آنکه رقیب دموکراتش «کامالا هریس» را فردی «سست و بی‌حال» خواند، گفت که او «واقعا یک مشکلی دارد» و در عین حال از این نامزد حزب دموکرات خواست تا تست شناختی بدهد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: «این مسئله بسیار مهم است که کامالا هریس یک تست شناختی بدهد تا نیروی جسمانی و چابکی او ارزیابی شود.»

طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه تاکید کرد: «حرکات کامالا باعث شده تا بسیاری به این قضیه پی ببرند که او واقعا یک مشکلی دارد. حتی در برنامه ۶۰ دقیقه و مصاحبه با سی‌بی‌اس برای آنکه از دروغ‌گویی کامالا محافظت کنند، به‌طور غیرقانونی و بی‌شرمانه‌ای جواب دیگری را جایگزین اظهارات او می‌کردند که هم احمقانه بود و هم ربطی به سوال مطرح‌شده نداشت.»

در کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مسئله سن، سلامت جسمانی و روانی نقش مهمی را ایفا کرده است؛ نگرانی‌ها درباره سلامت جسمی و شناختی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا زمانی که او تصمیم به انصراف از نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ گرفت به اوج خود رسیده بود. او با این انصراف راه را برای جانشین شدن «کامالا هریس» معاونش، به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها هموار ساخت.

پس از انتشار گزارش کاخ سفید از سوی پزشک «کامالا هریس» که وضعیت جسمانی و روانی این نامزد حزب دموکرات را «عالی» توصیف کرده، ستاد انتخاباتی او فورا از این مسئله به نفع خود استفاده و از رقیبش «دونالد ترامپ» پرسیده که «آیا چیزی را درباره سلامتی‌اش پنهان می‌کند؟»

ستاد انتخاباتی ترامپ هم با اشاره به مشغله و برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور سابق، ادعای هریس را رد کرد.

ترامپ در ادامه این پست در «تروث سوشال» نوشت: «هریس همچنین در پاسخ‌دهی به ساده‌ترین سوالات سست و بی‌حال عمل می‌کرد. ما چهار سال چنین چیزی را تجربه کردیم و نباید اجازه دهیم دوباره اتفاق بیفتد.»

این اولین باری نیست که «دونالد ترامپ» چنین اظهارات بی‌پروایی را علیه رقیب دموکرات خود عنوان می‌کند و او بارها ضمن انتقاد از «کامالا هریس» و سیاست‌های دموکرات‌ها، علنا به ویژگی‌های ظاهری نامزد حزب دموکرات پرداخته و در عین حال او را «دیوانه» خوانده است.

او اخیرا طی یک سخنرانی ادعا کرد که رقیبش «کامالا هریس» با «مشکلات ذهنی» به‌دنیا آمده و هم‌چنین او را با یک «معلول ذهنی» مقایسه کرد.

بایدن قادر به خاتمه جنگ اوکراین نیست

«دونالد ترامپ» همچنین روز دوشنبه طی سخنرانی در میان هوادارنش در ایالت پنسیلوانیا با اشاره به «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا گفت: «بایدن قادر به حل‌وفصل جنگ اوکراین نیست و هیچ کاری درباره آن انجام نداده است. او حتی طی یک سال اخیر با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو نکرده است.»

وی بارها در وعده‌های انتخاباتی خود تاکید کرده است که اگر رئیس‌جمهور شود، در عرض ۲۴ ساعت و حتی پیش از مراسم تحلیف به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد. البته برخی از تحلیلگران نظامی و رسانه‌های غربی گمانه‌زنی می‌کنند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا شاید این اقدام را با واگذاری برخی قلمروهای اوکراینی به روسیه انجام دهد؛ اقدامی که برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خوشایند نیست.

ترامپ در ادامه با بیان اینکه روابط خوبی با روسای جمهور روسیه و اوکراین دارد، گفت: «من اگر رئیس‌جمهور بشوم، این مورد را امتحان خواهم کرد. با رئیس‌جمهور پوتین گفت‌وگو خواهم کرد و به این جنگ خاتمه خواهم داد. من حتی پیش از ورود به کاخ سفید، از کشته شدن مردم جلوگیری می‌کنم.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس