گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: «تصمیم آلمان برای ایستادن در کنار کسانی که مرتکب جنایات بین‌المللی می‌شوند، پیامدهای قانونی دارد.»

به گزارش مشرق، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» به اظهارات اخیر «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان واکنش نشان داد که گفته بود آلمان از ادامه کمک به رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان فلسطینی دست برنمی‌دارد.

بربوک در سخنرانی خود در پارلمان آلمان به دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همچنین حمایت کشورش از رژیم اشغالگر پرداخت و گفت: «دفاع از خود، تنها به معنی حمله به «تروریست‌ها» نیست، بلکه شامل نابودی آنها می‌شود.»

وی در ادامه با ادعای اینکه حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن استفاده می‌کند، افزود: «به همین دلیل است که من به صراحت مشخص کرده‌ام که ما دست بر نمی‌داریم. من به صراحت به سازمان ملل گفتم که مکان‌های غیرنظامی (در غزه) به دلیل سوءاستفاده حماس از آنها وضعیت حافظت‌شده‌شان را از دست می‌دهند.»

بربوک همچنین تاکید کرد: «این، چیزی است که آلمان پای آن می‌ایستد. این، تعریف امنیت اسرائیل برای ماست.»

آلبانیز در پیام خود نوشت: «من به‌عنوان یک کارشناس مستقل سازمان ملل، عمیقا نگران موضع آلمان در قبال اسرائیل/فلسطین و عواقب و پیامدهای خطرناک آن هستم. باید از وزیر بربوک دعوت شود تا شواهدی را درباره ادعاهای خود ارائه دهد و سپس توضیح دهد که چگونه اماکن غیرنظامی که وضعیت حفاظت‌شده خود را از دست می‌دهند، قتل‌عام اسرائیل را در غزه و جاهای دیگر توجیه می‌کنند.»

او ادامه داد: «آیا آلمان تصمیم گرفته است در کنار کسانی باشد که مرتکب جنایات بین‌المللی می‌شوند؟ این یک انتخاب سیاسی است، اما پیامدهای قانونی نیز دارد. باشد که عدالت در جایی که سیاست به طرز نفرت‌انگیزی شکست خورده است، پیروز شود.»

این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در دفاع از کشتار غیرنظامیان در غزه، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است.

یک خبرنگار آلمانی با بازنشر ویدیوی سخنرانی بربوک در ایکس نوشت: «وزیر امور خارجه آلمان از کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط اسرائیل دفاع می‌کند. او ادعا می‌کند که مکان‌های غیرنظامی «وضعیت حفاظت‌شده خود» را از دست می‌دهند، زیرا «تروریست‌ها» از آن سوء‌استفاده می‌کنند. این، البته طبق قوانین بین‌المللی بی‌معنی است.»

این خبرنگار افزود: «دیوان کیفری بین‌المللی، اسرائیل را به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت متهم می‌کند، اما بربوک می‌خواهد جنایات آن را توجیه کند. او ادعا می‌کند این، چیزی است که آلمان برای آن ایستاده است. چه افتضاحی!»

از زمان آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه غزه که بیش از یک سال از آن می‌گذرد، تاکنون بیش از ۴۲ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این حملات همچنین ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته و موجب آوارگی ۱.۲ میلیون نفر از مردم غزه شده است که اکنون در وضعیت بد انسانی به سر می‌برند و نیازمند فوری کمک‌های بشردوستانه هستند.

منبع: ایسنا