کد خبر 1653594
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵

آیین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش مشرق، ساغر اسفهبدی رتبه دوم کنکور علوم انسانی از مشهد که همراه پدر و مادرش در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و نودانشجویان با حضور رئیس‌جمهور (شنبه، ۲۱ مهر) حاضر شده بود، گفت: برای اولین بار به دانشگاه تهران رفتم و حال و هوای محیط دانشگاه را از نزدیک دیدم. فضای خوبی داشت و از سخنرانی رئیس‌جمهور و شور و حال دانشجویان هم لذت بردم.

این دانشجوی نو ورود اظهار داشت: آنچه برای من اهمیت دارد این است که بعد از فارغ‌التحصیلی چگونه می‌توانم وارد بازار کار شوم و این موضوع از اکنون فکرم را درگیر کرده است و انتظار داریم دولت، تسهیلات بیشتری در زمینه ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان قائل شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانشجویان گفت به جای اینکه فقط دروس نظری و تئوری بخوانید، در عمل هم روش را در جامعه گسترش دهید و اصلاح کنید و هم درآمد کسب کنید، دانشجو هم یاد می‌گیرد و مهارت پیدا می‌کند، این سخنان بسیار دلگرم‌کننده بود اما عملیاتی شدن آن مهم است.

آیین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران آموزش عالی و دارندگان رتبه‌های برتر آزمون سراسری امسال به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت: آنچه ما به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم، حل مشکلات و گره‌هایی است که در جامعه داریم؛ کسی که ذهن خلاقی دارد، توانمند است و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران را به عزت برساند، چشم‌انداز مورد تاکید رهبری مبنی اول شدن ایران در منطقه را می‌تواند با تلاش و کوشش امکان‌پذیر کند.

مسعود پزشکیان افزود: به‌ عنوان یک ایرانی وقتی پیشرفت کشورهای خارجی را می‌بینم، برای من اُفت دارد و نمی‌توانم تحمل کنم که ما در این سطح باشیم و آنها در آن سطح. باید تلاش کنیم مردم ما به جایی برسند که از کسی کمتر نباشیم؛ ما از کسی کمتر نیستیم. این که می‌گوییم وفاق داشته باشیم و دعوا نکنیم، مبنای فکری و باور من از کتاب و قرآن است که با آن رشد کردیم.

منبع: ایرنا