وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی این رژیم در لبنان و اوضاع بشردوستانه در غزه رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، طبق بیانیه پنتاگون، در جریان رایزنی میان «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به موضوع استقرار سامانه‌های ضد موشکی تاد آمریکا در اراضی اشغالی پرداخته شد که بیانگر حمایت قوی آمریکا از این رژیم است.

النشره نوشت، رایزنی میان ۲ طرف پس از نامه واشنگتن به رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در آن خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شده بود.

پیش از این، آستین و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به رژیم صهیونیستی، از سران آن خواستند ظرف ۳۰ روز آینده، اقداماتی برای بهبود وضعیت انسانی وخیم در غزه انجام دهد. در این نامه اشاره شده است که در صورت عملی‌نشدن این خواسته، رژیم صهیونیستی با پیامدهای تحویل تسلیحات از سوی آمریکا مواجه خواهد شد که از ابتدای جنگ غزه، بزرگ‌ترین حامی تسلیحاتی، مالی و سیاسی آن بوده است.

آستین در دیدار با گالانت کابینه رژیم صهیونیستی را به تداوم اتخاذ تدابیر لازم برای بهبود وضعیت انسانی وخیم در غزه ترغیب کرد. وی همچنین بر اهمیت انجام اقدامات لازم برای تضمین امنیت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل(یونیفل) و ارتش لبنان تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به ضرورت روند دیپلماتیک برای تامین امنیت غیرنظامیان در دو طرف مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی در نزدیک‌ترین زمان ممکن اشاره کرد. او همزمان بر تعهد ثابت و قاطع واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل تاکید کرد و گفت، آمریکا در وضعیت خوبی برای دفاع از نیروهای خود، شهروندان، شرکا و همپیمانان خود قرار دارد.