یک منبع نظامی عالی رتبه یمنی با اشاره به حملات آمریکا به کشور متبوعش با بمب‌افکن «بی۲ شبح»، این حملات را بی‌تاثیر دانست و آن را نشان از هراس آمریکا ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، این منبع عالی رتبه نظامی به المیادین گفت: به کارگیری بمب افکن‌های «بی ۲ شبح» در حمله، بر هراس آمریکا از سرنگونی جنگنده هایش بر فراز یمن و ترس از پدافند هوایی غافلگیرکننده این کشور گواهی می دهد.

وی بیان کرد: هر جنگنده یا سلاحی که آمریکا و انگلیس برای هدف قرار دادن یمن از آن استفاده کنند توان از بین بردن سلاح راهبردی که ارتش یمن آماده کرده است را ندارد.

این منبع نظامی یمنی تاکید کرد: یمن دست بردار نیست و به یاری غزه و لبنان ادامه خواهد داد و تشدید اقدامات، نتایج و تبعات فاجعه باری برای آمریکا و انگلیس و همدستان آنها به دنبال دارد و ما بر این باوریم که آنها به خوبی این را می دانند.

وی تصریح کرد: حمله اخیر انبار سلاح را هدف قرار نداده و تاثیری بر توان تسلیحاتی یمن از حیث کمیت و نوع نداشته است. این حملات پس از ضربات مهلکی است که دشمن آمریکایی در دریای سرخ پس از هدف قرار گرفتن کشتی های تجاری با موشک و پهپادهای یمنی دریافت کرده است.

این منبع نظامی اضافه کرد: شکست آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی کاملا عیان است. هدف قرار دادن یمن اقدامی بی فایده و مشخص است که ارزیابی های آنها اشتباه و حملاتشان به یمن بیهوده است.

وی تاکید کرد: حمله به یمن در راستای راضی کردن دشمن صهیونیستی است که در غزه و جنوب لبنان شکست خورده و سردرگم است و در معرض حملاتی از یمن و عراق قرار دارد و سامانه های پدافندی آن هم ناتوان است.

این منبع یمنی ادامه داد: بانک اهدف آمریکا و انگلیس و اسرائیل در یمن کور و نقشه های آنها برای ارتش یمن آشکار و روشن است. مردم یمن پنهان نمی شوند و حضور میلیونی خواهند داشت تا آمریکا و انگلیس و نیز رژیم صهیونیستی را به چالش بکشانند و بر ایستادگی خود با غزه و لبنان تاکید کنند.

صبح امروز خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی در سه نوبت مناطقی از صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند. شبکه المیادین نیز از بمباران مناطق شرقی شهر صعده در شمال یمن خبر داد.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها