کد خبر 1653635
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

حماس با اشاره به درخواست‌های جهانی برای رفع محاصره غزه گفت: درخواست برای گشودن گذرگاه‌ها و برقراری آتش‌بس، نیازمند وادار کردن اشغالگران به توقف نسل‌کشی و تن دادن آنها به خواست جامعه جهانی است.

به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، در بیانیه حماس آمده است: کشورهای اروپایی به ویژه آنانی که هنوز سلاح به رژیم صهیونیستی می دهند، موظفند که تصمیم روشنی برای جلوگیری از جنایت مشارکت در کشتار کودکان، زنان و سالخوردگان در غزه اتخاذ کنند.

در بیانیه حماس تاکید شده است: ما موضع مثبتی در قبال قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت و قبل از طرح رئیس جمهوری آمریکا داشتیم اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا همچنان هر اقدامی را با چالش روبرو کرده است و به جنایات خود ادامه می دهد.

گفتنی است که سران اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در اجلاسی در بروکسل، ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در منطقه، همه طرف‌ها را به خویشتن داری دعوت کردند.

آنها اجرای قطعنامه شماره ۲۷۳۵ سازمان ملل متحد از جمله آتش بس در غزه و آزادی اسیران را خواستار شدند و بر نیاز ضروری و فوری به ارائه کمک های بدون شرط، بازگشایی همه معابر و حمایت از فعالیت‌های آنروا تاکید کردند.