کد خبر 1653810
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت:

یحیی سنوار بر اساس ادعای منابع صهیونیستی که به نظر می رسد صحیح باشد، به شهادت رسیده است.

وی از جمله مبارزان آشتی ناپذیر و سرسخت فلسطینی بود که تا آخر درمسیری که به آن اعتقاد داشت به طور راسخ گام برداشت و جان خود را نیز در آن راه خرج کرد.

در خصوص شهادت وی در میدان چند نکته باید گفت:

نحوه به شهادت رسیدن سنوار ، چهره ای را که بسیاری سعی کردند از او بسازند ، در افکار عمومی تغییر داد.

سنوار می توانست در تونل ها و در عمق زمین بماند و یا در کنار اسرای صهیونیست باشد و آنها را سپر خود کند اما نه تنها این کار را انجام نداد بلکه به عنوان یک نیروی رزمنده ی مسلح تا آخر با اشغالگران سرزمینش جنگید.

در نتیجه تصویری که از او تا ابد در ذهن می ماند، یک رهبر رفاه طلب و عیاش مانند برخی از سران تشکیلات خودگردان نخواهد بود؛ بلکه خواهند گفت: سنوار به مبارزه تا آخرین قطره خون با اسرائیل اعتقاد داشت و خود نیز پیشگام این جهاد مقدس بود.

نحوه به شهادت رسیدن سنوار همراه با اسلحه، نارنجک و لباس رزم ، از او یک قهرمان و الگو میسازد که گرایش نسل فعلی و آینده فلسطین را به مقاومت مسلحانه تا پای جان ، به شدت افزایش خواهد داد.

قطعا کشته شدن یحیی سنوار، یک دستاورد تبلیغاتی بزرگ برای نتانیاهو خواهد بود و موقعیت او را در افکار عمومی داخلی و ایضا در برابر اپوزیسیون تقویت می کند.

شهادت سنوار بی شک نه تنها مقاومت در غزه را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد زیرا می بینند که تفاوتی میان آنها و فرمانده شان وجود نداشته و فرمانده نیز در میدان برای دفاع از وطن و هویت فلسطین به شهادت رسیده است.

یحیی سنوار قبلا نیز گفته بود حادثه کربلا را تکرار خواهد کرد و تا پای جان در برابر اسرائیل می ایستد و امروز به این وعده خود عمل کرد؛ اما پرده از چهره سراسر تزویر و دروغ کشورهای عربی و خائنان به آرمان فلسطین مانند محمود عباس برداشت.

تجربه ثابت کرده با شهادت رهبران حماس ، مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه با روحیه بیشتری به مبارزه برای آزادی فلسطین ادامه داده است و شادی صهیونیست ها نیز تداوم نخواهد داشت و آنها به اهداف خود و تصرف غزه نخواهند رسید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.