کد خبر 1653922
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

گروه‌های مقاومت فلسطین شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس و فرمانده عملیات طوفان الاقصی در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در واکنش به شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس تاکید کرد: گروه‌های مقاومت و در راس آن حماس وقتی تصمیم گرفتند وارد این نبرد بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ مبارزه ملت فلسطین شوند می‌دانستند که بهای آزادی بسیار گران است و آماده فداکاری و ایثار بودند. آنها فرماندهان و نیروهایی را در این راه فدا کردند و با تسلیم شدن در برابر دشمن یا سکوت در برابر ظلم آن و غارت حقوق مشروع ملت فلسطین مخالفت کردند.

طبق گزارش سما، گردان‌های القسام تاکید کرد: مسیر مبارزه ما تا زمان آزادسازی فلسطین و بیرون راندن آخرین صهیونیست از آن و بازپس‌گیری تمام حقوق مشروعمان متوقف نخواهد شد. دشمن در توهم به سر می‌برد اگر فکر می‌کند که شعله مقاومت با ترور فرماندهان آن خاموش خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد: شهادت السنوار بر قدرت، صلابت و عزم و اراده مقاومت در فلسطین و منطقه می‌افزاید.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: ما شهادت یحیی السنوار مهندس حماسه طوفان الاقصی و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مبارزه فلسطین را تسلیت می‌گوییم.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی، شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت و تاکید کرد: السنوار با خون خود زیباترین معانی فداکاری و ایثار را ترسیم کرد و از ملت فلسطین و امت عربی دفاع کرد و یاریگر مظلومان ملت فلسطین و لبنان در برابر تجاوز دشمن صهیونیستی بود.

در بیانیه این گردان‌ها آمده است: ما تاکید می‌کنیم که این مصیبت تنها بر پافشاری و ثبات ما برای ادامه راه شهدا و جنگ تا آخرین قطره خونمان برای آزادی کامل خاک فلسطین و آزادسازی تمام اراضی اشغالی عربی در لبنان و سوریه و گرفتن انتقام خون شهدا و رهبرانمان ادامه بدهیم.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کرد: ما شهادت فرمانده بزرگ یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده نبرد طوفان الاقصی را تسلیت می‌گوییم. اینکه یحیی السنوار با پوشیدن چفیه خود با در دست داشتن تفنگش در خط مقدم جهاد و مبارزه و درگیری با دشمن صهیونیستی به شهادت رسید پیامی بزرگ دارد مبنی بر اینکه پیروزی و عزت و بزرگی تنها با خون، آتش و باروت به دست می‌آید.

در این بیانیه آمده است: یحیی السنوار قلب امت زنده‌ای است که با انقلاب، مقاومت و عزم و اراده می‌تپد. نام یحیی السنوار همواره در کنار تصویر شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی و همپیمانانش و در راس آن آمریکا و غرب ظالم است.

در بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: ما به ملت خود و تمام قهرمانان مقاومت در تمام عرصه‌های جنگ با دشمن صهیونیستی در غزه، کرانه باختری، قدس، اراضی اشغالی ۱۹۴۸، لبنان، یمن، عراق و ایران شهادت یحیی السنوار را تسلیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که خون پاک وی آتش و شعله انقلاب و آتشفشان خشم را تا زمان پیروزی و آزادسازی شعله ور خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: ما به برادران خود در جنبش مقاومت اسلامی حماس و دفتر سیاسی آن و تمام مبارزانش در گردان‌های شهید عزالدین القسام تسلیت می‌گوییم و با شهید السنوار عهد می‌بندیم که میراث مقاومتی وی را تا زمان نابودی رژیم اشغالگر حفظ کنیم.

جنبش حماس امروز شهادت یحیی السنوار را اعلام و تاکید کرد: شهید السنوار در خط مقدم جهاد و در رویارویی با ارتش رژیم اشغالگر و در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن به شهادت رسید. ما شهادت وی را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم.