به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رب الناس نوشت:

یکی از نشست های همایش فلسطین در استانبول عبارت بود از حلقه ای که در آن پسر بزرگ هنیه یعنی عبدالسلام و تیسیر سلیمان، اسیر سابق رژیم سخن می‌گفتند.عبدالسلام گفت: پدر من بعد از هفت دختر به دنیا آمد لذا پدرش آیه «الحمدلله الذی وهب لی علی الکبر اسماعیل..» را خواند و اسمش را انتخاب کرد.

توضیح داد که پدرش بخاطر صدای خوبی که داشته از کودکی مکبر و قاری مسجد بوده و از همان سنین هم پای منبر شیخ احمد یاسین بوده چرا که هر دو مال یک منطقه بودند لذا تربیت خاصی شده است.

یک نکته خیلی اساسی و مهم را هم گفت که بنظرم ریشه وضعیت فعلی جهان اسلام است: «کسی که وارد مسأله فلسطین می شود و فکر می‌کند می‌توان بدون دادن هزینه کاری کرد را نباید جدی گرفت چون فلسطین چند دهه است مورد ظلم است و ثابت شده که بدون فداکاری چیزی به ما نخواهند داد»

تیسیر هم خاطراتی از ۳۵ سال قبل سنوار گفت وقتی که او در زندان و به ۴۳۰ سال حبس محکوم بوده و از پشت میله ها در ملاقات پرسیده: «آیا همچنان مقاوم هستید؟» می‌گفت: «این سخن او در آن شرایط خیلی تلنگر بزرگی بود. بعد که خودم زندانی شدم به ما وعده داد که آزاد خواهیم شد و کارهای بزرگی خواهیم کرد. من شک داشتم تا اینکه رژیم حاضر شد اسرا را با شالیط مبادله کند. همه بودند به جز اسرای مقدسی -اهل قدس- باز او گفت که شما هم خواهید بود و همان شد...»

«ما از رفتن رهبران مان دلسرد نمی‌شویم چون همیشه رهبران ما یا در زندان بودند یا شهید... و این راه ادامه دارد»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها