کد خبر 1655132
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
انتقاد کی‌یف از حضور گوترش در نشست بریکس در کازان

وزارت خارجه اوکراین از اقدام دبیرکل سازمان ملل برای پذیرش دعوت روسیه برای حضور در نشست بریکس اما رد درخواست اوکراین برای شرکت در نشست صلح، انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، نشست بریکس قرار است از امروز تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان) در شهر «کازان» روسیه برگزار شود. این کشور از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست بریکس را برعهده گرفت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل را به این نشست دعوت کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دبیرکل سازمان ملل دعوت اوکراین را برای اولین کنفرانس صلح در سوئیس رد کرد اما دعوت پوتین را برای نشست بریکس پذیرفت.»

اولین کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس در ماه ژوئن برگزار شد اما از آنجایی که روسیه به آن دعوت نشده بود، دستاورد خاصی را به همراه نداشت. «آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر گفته بود در تلاش است تا دومین کنفرانس را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، احتمالا با حضور روسیه برگزار کند اما «داریا زاریونا» دستیار ارشد ریاست‌جمهوری اوکراین بعدا به رسانه‌ها گفت که دومین کنفرانس صلح «در ماه نوامبر برگزار نخواهد شد».

وزارت خارجه اوکراین در ادامه پستی در ایکس نوشت: «گوترش دعوت ما را رد کرد اما دعوت پوتین برای شرکت در نشست بریکس در کازان را پذیرفت. این انتخاب غلطی است که به صلح منجر نمی‌شود و صرفا وجهه سازمان ملل را تخریب می‌کند.»

طبق آنچه کرملین اعلام کرده است، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد تا در مورد جنگ اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کنند و همچنین این اولین سفر گوترش به روسیه در بیش از ۲ سال گذشته خواهد بود.

البته سازمان ملل هنوز این دیدار را تایید نکرده است؛ دیداری که موجب شده تا وزارت خارجه اوکراین شدیدا به آن واکنش نشان دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    1 0
    کنفرانس صلح یا کنفرانس به راه اندازی جنگ جهانی سوم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس