کد خبر 1655306
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

برنامه عمران ملل متحد (UNDP) گزارشی جدید منتشر کرد و خبر داد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توسعه این منطقه را تا ۶۹ سال عقب انداخته است.

به گزارش مشرق، «علاوه بر تلفات هولناک انسانی، یک بحران جدی در غزه در حال رخ دادن است.» مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد آخیم اشتاینر این را گفت.

برنامه عمران ملل متحد در گزارشی مشترک با کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای غرب آسیا (UNESCWA)، از اوضاع اسف‌بار غزه خبر داد.

طبق این گزارش، جنگ اسرائیل اقتصاد فلسطین را ویران کرده و در قیاس با قبل از آغاز این جنگ، حجم اقتصادش را ۳۵ درصد کوچک و سطح توسعه در غزه به دهه ۱۹۵۰ سقوط کرده است.

چیتوز نوگوچی از مقامات ارشد برنامه عمران ملل متحد با شروع یک مطالعه جدید در مورد اثرات اقتصادی-اجتماعی جنگ گفت که سطح فقر در غزه اکنون به ۱۰۰ درصد نزدیک شده و نرخ بیکاری در حال حاضر ۸۰ درصد است.

طبق این ارزیابی، فقر در فلسطین در سال ۲۰۲۴ به ۷۴.۳ درصد افزایش خواهد یافت و ۴.۱ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

طبق آخرین خبرها، ۴۲ هزار و ۷۱۸ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی شهید و بیش از ۱۰۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

گزارش این دو نهاد سازمان ملل تحت عنوان «جنگ غزه: تأثیرات اقتصادی-اجتماعی مورد انتظار بر دولت فلسطین» منتشر شد. ارزیابی جدید، یافته‌های دو ارزیابی نوامبر ۲۰۲۳ و می ۲۰۲۴ را به‌روزرسانی کرده است.

آخیم اشتاینر مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، گفت: «پیش‌بینی‌ها در این ارزیابی جدید تأیید می‌کند که در میان رنج‌های فوری و تلفات هولناک انسانی، یک بحران جدی توسعه نیز در حال رخ دادن است و این بحران آینده فلسطینیان را برای نسل‌های آینده به خطر می‌اندازد.»

منبع: فارس