کد خبر 1655400
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس روز سه‌شنبه به بازدید از زندان اوین پرداختند.

به گزارش مشرق، در راستای تاکیدات و دعوت رئیس قوه قضاییه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازدید نمایندگان مجلس از مراکز مختلف قضاییه، امروز سه‌شنبه (یکم آبان ماه) اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از زندان اوین بازدید کردند.

پیش از این بازدید نیز نشست مشترک محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و مدیران ستادی با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت قوه قضاییه، تعاملات بین دو قوه قضاییه و مقننه در بالاترین سطح خود قرار دارد و منشا خیر و برکاتی شده که آثار آن بخوبی مشخص است.

بر اشتغال صنعت‌محور برای زندانیان متمرکز هستیم

محمدی با تقدیر از تعاملات میان نمایندگان مجلس و مدیریت زندان‌ها، گفت: نگاه ما به زندانیان همواره مبتنی بر رافت و اصلاح و تربیت است. در این راستا اداره زندان‌ها نیز بر مدار عقلانیت، دانایی و بر پایه مبانی علمی و البته با بهره‌گیری از تکنولوژی روز خواهد بود.

وی حمایت از خانواده زندانیان را اولویت جدی این سازمان معرفی کرد و در ادامه افزود: امروز به حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان توجه ویژه داریم چراکه بهترین بستر اصلاح و تربیت را اشتغال‌زایی برای آنان می‌دانیم. براین اساس توسعه اشتغال صنعت‌محور در زندان‌ها را به عنوان یک اولویت در دستور کار گذاشته‌ایم.

محمدی اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌تری به اعتبارات سازمان زندان‌ها در لایحه بودجه داشته باشند که این امر در کنار مصوبه مولدسازی می‌تواند در اجرای قانون انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها نقش پررنگی ایفا کنند.

کار کارمندان در سازمان زندان‌ها بسیار سخت است

در ادامه این جلسه سرگزی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کار عزیزان در سازمان زندان‌ها بسیار سخت است و ما با تمام توان تلاش می‌کنیم در کنار شما باشیم. ما در مجلس برای اهتمام بیشتر جهت دستیابی به اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

در ادامه این برنامه اعضای کمیسیون به همراه رئیس سازمان زندان‌ها در محل مزار شهید گمنام آرمیده در محوطه سازمان زندان‌ها حاضر و با اهدای گل، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

گفتنی است پس از این نشست نیز نمایندگان و مدیران ستادی سازمان زندان‌ها از بخش‌های مختلف «بازداشتگاه اوین» بویژه کارگاه‌های اشتغال این مرکز اصلاحی بازدید کردند.

منبع: میزان