کد خبر 1655628
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

آلمان امروز خبر داد که نماینده پیونگ‌یانگ را در ارتباط با ادعاها مبنی بر حمایت کره شمالی از روسیه در جنگ اوکراین احضار کرده و درباره اعزام نیرو برای کمک به مسکو در این جنگ هشدار داده است.

به گزارش مشرق، از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین و حمایت غرب به رهبری آمریکا از کی‌یف برای مقابله با روسیه، مسکو و پیونگ‌یانگ به هم نزدیک‌تر شده‌اند؛ موضوعی به که مذاق واشنگتن و سئول خوش نیامده و بارها مدعی ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شده و اخیراً هم اتهام اعزام نیرو را مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که هم مسکو و هم پیونگ‌یانگ چنین استقراری را رد کرده‌اند.

وزارت خارجه آلمان امروز در پیامی در ایکس اعلام کرد که حمایت کره شمالی از این جنگ، «مستقیماً امنیت آلمان و ساختار صلح در اروپا را تهدید می‌کند».

آژانس جاسوسی کره جنوبی اخیراً ادعا کرد که پیونگ‌یانگ در حال آماده‌سازی برای استقرار نیروهای نظامی در مقیاس زیاد در حمایت از روسیه در جنگ اوکراین است.

به گفته این آژانس، حدود ۱۵۰۰ نیروی ویژه کره شمالی قبل از اعزام به جنگ، در حال آموزش در خاور دور روسیه هستند.

وزارت خارجه آلمان در پایان بیانیه خود درحالی‌که این کشور از بزرگ‌ترین حامیان تسلیحاتی اوکراین در جنگ بوده، مدعی شد که در صورت صحت گزارش‌ها درباره حضور نیروهای کره شمالی در اوکراین و حمایت از جنگ در این کشور، این امر، نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.

منبع: فارس