لوکاشنکو: پوتین نظامیان خارجی را در اوکراین دخیل نمی‌کند

در شرایطی که جنجال‌ها درباره اعزام نظامیان کره شمالی به روسیه ادامه دارد، رئیس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو در حاشیه نشست بریکس این حرف را «مزخرف» خواند.

به گزارش مشرق، پوتین هرگز این کار را نمی‌کند. لوکاشنکو در رد ادعای حضور نظامیان کره شمالی در جنگ روسیه با اوکراین این حرف را بیان کرد.

رئیس‌جمهور بلاروس در کازان، ادعاهای اخیر مقامات و رسانه‌های غرب و متحدانش درباره حضور نظامیان کره شمالی در جنگ با اوکراین را رد کرد.

لوکاشنکو که کشورش متحد اصلی روسیه است و روابط گرمی با ولادیمیر پوتین دارد، گفت: «با شناختی که از شخصیت او دارم، پوتین هرگز تلاش نخواهد کرد که یک کشور دیگر را مجاب به دخیل کردن در ارتش خودش در عملیات ویژه در اوکراین بکند.»

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد که «اگر نیروهای مسلح هر کشور حتی بلاروس، در خط تماس (خط مقدم جنگ روسیه با اوکراین) باشند، گامی به سوی تشدید درگیری خواهد بود.»

از نظر او، در صورت دعوت روسیه از کشور خارجی برای جنگ با اوکراین، کشورهای غربی با بکارگیری نظامیان ناتو در اوکراین به آن جواب خواهند داد.

ادعاها درباره اعزام نظامیان کره شمالی به روسیه توسط رسانه‌های کره جنوبی و غربی ابتدا مطرح شد و کار به جایی رسید که حتی پنتاگون هم این ادعا را تائید کرد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل اما ادعاهای مطرح شده را «بی‌اساس» خواند. کاخ کرملین هم در رد ادعای اعزام سربازان کره شمالی به روسیه گفت که این اطلاعات، متناقض است.

لوکاشنکو امروز به خبرنگاران گفت: «حتی اگر ما در جنگ درگیر شویم، این مسیری برای تشدید تنش خواهد بود. چرا؟ زیرا آنگلوساکسون‌ها، بلافاصله می‌گویند که کشور دیگری به نفع یک طرف درگیر شده است بنابراین نیروهای ناتو به اوکراین اعزام خواهند شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
    1 0
    لوکاشنکو غلط کرده از این حرفها گفته همین الان هم نظامیان ناتو در اوکراین هستند و شاید تعداشان بالای 15 هزار نفر باشد لوکاشنکو شلوارش را انگار خیس کرده از این حرفهای گنده گنده از طرف پوتین دارد حرف می زند کسی باید جلوش را بگیرد
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ورود ارتش کره شمالی به اوکراین!!! حتی دوستان روسیه هم جفت کرده اند ارتش کره شمالی ترس را به دل همه انداخته است جیگر امریکا دارد می ترکد
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
    0 0
    لوکاشنکو هم از ارتش کره شمالی ترسیده است دارد این حرفها را از طرف پوتین می زند همه جفت کرده اند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ورود ارتش کره شمالی بعد 4 سال جنگ یعین انداختن کیف به سرازیری تسلیم دیگر اوکرای نهر چه داشته رو کرده ناتو بخواهد با ارتش کره شمالی بجنگند خصوصا نیروی زمینی آن یعنی مرگ ناتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس