کد خبر 1656335
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
اوربان: غرب در حال شکست‌خوردن در جنگ اوکراین است

نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به جنگ اوکراین گفت بسیاری از کشورهای غربی در آستانه بررسی سناریوی شکست در این جنگ هستند.

به گزارش مشرق، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه طی گفت‌وگو با رادیو ملی کشورش بیان کرد: «غربی‌ها نمی‌خواهند جنگ روسیه-اوکراین به پایان برسد، برعکس آنها ظاهرا می‌خواهند به جنگ ادامه دهند، به جنگ بروند و اکنون هم در حوزه اقتصادی به سمت جنگ پیش می‌روند. اما با این حال، غرب با وجود وضعیت اوکراین در میدان نبرد، سناریوی شکست این کشور را را بررسی می‌کند.»

راشا تودی گزارش کرد مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است. این کشور هم‌چنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها و محدودیت‌های مذکور را یک «شکست» توصیف کرده است که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.

نخست‌وزیر مجارستان در ادامه این مصاحبه با اشاره به وضعیت اوکراین و غرب در این جنگ تصریح کرد: «آنها در حال شکست در این جنگ هستند و هم‌اکنون این جنگ را می‌بازند. اکثر این کشورها از زمان جنگ‌جهانی دوم جنگی را نباخته‌اند. البته آلمان‌ها باخته‌اند اما اکثر آنها پیروز شده‌اند. آنها اکنون با تجربه کاملا جدیدی مواجه شده‌اند و قرار است اوکراین و غرب این جنگ را ببازند. البته مجارستان قرار نیست در این جنگ شکست بخورد زیرا ما در آن مشارکت نکرده و این جنگ ما نیست.»

اوربان استدلال کرد: غرب در مورد جنگ اوکراین طعمه «منطق جنگ سرد» شده و به شیوه‌های قدیمی تفکر بازگشته است زیرا جنگ را نه تنها در حوزه امنیتی، بلکه در حوزه اقتصادی نیز با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و چین دنبال می‌کند.

اوضاع میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی دشوار پیش می‌رود وضعیت آنها همزمان با پیشروی‌های ارتش روسیه هر روز وخیم‌تر می‌شود و این درحالیست که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برنامه‌ای را تحت عنوان «طرح پیروزی» به امید کسب دستاوردی در میدان نبرد ارائه داده اما حمایت‌ کشورهای غربی از تمامی بندهای آن در هاله‌ای از ابهام به‌سر می‌برد و می‌گویند که در حال رایزنی پیرامون این برنامه هستند.

«ویکتور اوربان» در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و احتمال بازگشت دوباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور و نامزد حزب‌ جمهوری‌خواهان در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) به کاخ سفید گفت: «البته که اگر خداوند ما را کمک کند، حامیان جنگ در آمریکا خواهند رفت و حامیان صلح و دونالد ترامپ بازخواهند گشت. و بدین ترتیب، خیالمان راحت خواهد شد.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس