کد خبر 1655888
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا ضمن آنکه رقیب خود را «ناپایدار و فاقد صلاحیت برای رئیس‌جمهوری» خواند، در اشاره به سیاست‌های خود تاکید کرد که دولت او، ادامه دولت «جو بایدن» نخواهد بود.

به گزارش مشرق، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ طی رویدادی که از سوی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار شد و عمدتا این رویداد بر جلسه پرسش و پاسخ میان مجریان برنامه و سیاستمدار مدعو متمرکز است، اظهار کرد: «دولت من، ادامه دولت بایدن نخواهد بود. من ایده‌ها و تجربیات خودم را خواهم آورد. من نسل جدید رهبری را ارائه خواهم داد و معتقدم که باید رویکردهای جدیدی اتخاذ کرد.»

هریس در ادامه دفاع از سیاست‌هایش و تاکید بر تفاوت میان دولت او و «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا افزود: «من مجموعه‌ای کامل از تجربیات مختلف را برای این کار آورده‌ام. کارهای زیادی انجام شد (در دوران دولت بایدن)، اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد؛ من به مسائلی اشاره می‌کنم که باید انجام شوند اما هنوز انجام نشده‌اند.»

شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اخیرا طی میزگردی به این مسئله اشاره کرد که چند نفر از آمریکایی‌های عرب‌تبار احساس می‌کنند که سیاست‌های «کامالا هریس» درخصوص حمایت آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در غرب آسیا با «جو بایدن» همسو است.

یکی از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه آمریکایی در این میزگرد که پرسید چه کسی در انتخابات ۲۰۲۴ به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پنجم نوامبر رای خواهد داد، گفت: «احتمالا رای بدهم اما قطعا رای من هریس نیست.»

هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش با تداوم حمایت‌هایش موجب شده تا رژیم صهیونیستی بدون مجازات به قساوت‌هایش در منطقه ادامه دهد، چندی پیش گفت ایالات متحده «باید همیشه در حوزه دفاعی به اسرائیل کمک کند و همه منابع لازم را برای این امر فراهم کند».

«کامالا هریس» در رویداد سیاسی سی‌ان‌ان

ترامپ صلاحیت رئیس‌جمهوری ندارد

این نامزد حزب دموکرات در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) در ادامه این رویداد با اشاره به رقیبش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه گفت: «ترامپ ناپایدار است و برای مقام ریاست‌جمهوری صلاحیت ندارد.»

هریس گفت که حمایت جمهوری‌خواهان از کارزار انتخاباتی او «از ترس مشروع آن‌ها ناشی می‌شود زیرا دونالد ترامپ از سوگند خود و قانون اساسی ایالات متحده اطاعت و دفاع نمی‌کند».

وی تاکید کرد: «اگر ترامپ پیروز شود، بی‌ثبات و نامتعادل می‌نشیند، نقشه‌های انتقام می‌کشد و فهرستی از دشمنان را برای خود ایجاد می‌کند.»

هریس که خود به‌تازگی ۶۰ ساله شده، طی هفته‌های اخیر بارها سن و شرایط جسمانی رقیب خود، ترامپ ۷۸ ساله را به چالش کشیده است.

در کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مسئله سن، سلامت جسمانی و روانی نقش مهمی را ایفا کرده است؛ نگرانی‌ها درباره سلامت جسمی و شناختی «جو بایدن» زمانی که او تصمیم به انصراف از نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ گرفت به اوج خود رسیده بود. او با این انصراف راه را برای جانشین شدن «کامالا هریس» معاونش، به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها هموار ساخت.

«کامالا هریس» در رویداد سیاسی سی‌ان‌ان

فلسطینیان حق تعیین سرنوشت خواهند داشت

«کامالا هریس» با نادیده گرفتن حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و تشدید جنگ‌ها و ناآرامی‌ها در غرب آسیا ادعا کرد: پس از «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس، من معتقدم که ما فرصتی برای پایان دادن به جنگ غزه داریم و می‌توانیم اسرای اسرائیلی را به خانه بازگردانیم و آسایش را برای مردم فلسطین ایجاد کنیم.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

همچنین در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقاومت لبنان در حمایت از ملت فلسطین، وارد میدان شده است و تاکید دارد تا زمانی که جنگ غزه متوقف نشود، از حمله به اهداف صهیونیست‌ها دست نمی‌کشد.

هریس در پایان با اشاره به راه‌حلی برای خاتمه جنگ گفت: «همچنین ما می‌توانیم به سمت راه‌حل ۲ دولتی پیش برویم؛ به‌طوری‌که اسرائیل و فلسطینی‌ها کاملا برابر امنیت داشته باشند. علاوه بر این، فلسطینیان هم می‌توانند حق تعیین سرنوشت و امنیتی را که سزاوارش هستند، به دست بیاورند.»

منبع: ایسنا