کد خبر 1656829
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

وزیر خارجه کوبا ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ایران، در خصوص عواقب جنایات اسرائیل برای منطقه هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کوبا برونو رودریگز امروز (یکشنبه) در پیامی که در شبکه ایکس خود منتشر کرد، حملات رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران را محکوم کرد.

وی با انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی نوشت «ما حمله اخیر اسرائیل به ایران را که اقدام جدید و خطرناکی در زمینه تشدید درگیری‌های کنونی در خاورمیانه بود، محکوم می‌کنیم».

وزیر امور خارجه کوبا در ادامه به حمایت ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت «اقدامات اسرائیل که از حمایت سیاسی، لجستیکی و نظامی آمریکا برخوردار است، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای منطقه داشته باشد».

پس از هفته‌ها، سرانجام اسرائیل سحرگاه شنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ به بهانه پاسخ به عملیات وعده صادق ۲ به ۲۰ نقطه نظامی در ۳ استان خوزستان، ایلام و تهران حمله‌ای انجام داد.

بسیاری از محافل صهیونیستی عدم حمله اسرائیل به تأسیسات نفتی، هسته‌ای و پالایشگاه‌های ایران را ناشی از بیم این رژیم از واکنش جمهوری اسلامی دانسته بودند.

این حمله با وجود همه بزرگ‌نمایی‌ها و ادعاها ناامیدی و یأس گسترده‌ای را در داخل اسرائیل به دنبال داشت، شبکه‌های اجتماعی مملو از واکنش‌ چهره‌های سیاسی، کارشناسان و روزنامه‌نگاران اسرائیلی به این حمله بود که در صفحه‌ و حساب‌ رسمی خود آن بی‌اهمیت، کم اهمیت و در تناقض با اظهارات مقامات این رژیم توصیف کرده بودند.

منبع: فارس