معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق اعلام کرد دولت بغداد در کنار ملت فلسطین است و خزانه‌ها و خانه‌هایش را برای حمایت از این ملت گشوده است .

به گزارش مشرق، «حسین الموسوی» معاون دبیرکل این جنبش گفت، دولت به طور کلی نماینده جامعه عراق است اما این کشور در وضعیت اشغال به سر می‌برد و این موضوع مقاومت ملت عراق را ضروری می‌کند. بنابراین، گروه‌های مقاومت نماینده قشرهای جامعه عراق هستند و دیدگاه مقاومت عراق جدا از دیدگاه دولت نیست و همه خواهان اخراج اشغالگران از خاک عراق هستند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت، تمامی گزینه‌ها روی میز مقاومت است و رویکرد واضح و مشخصی دارد.

از سوی دیگر، الموسوی تأکید کرد مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین مصمم است. مادامی که رژیم صهیونیستی به کوچ اجباری و کشتار ملت فلسطین ادامه دهد، مقاومت به دفاع از ملت‌های منطقه ادامه خواهد داد و زمانی که دست از این اقدامات بکشد، آن وقت مقاومت دیدگاه مناسبی را تعیین خواهد کرد.

وی تصریح کرد مفهوم «وحدت میادین» در مدیریت مناقشه در منطقه ریشه دوانده و تثبیت شده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن توجه دارند.

الموسوی در عین حال از اهمیت آنچه «وحدت افکار عمومی» نامید در مقابله با آنچه مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند و باج‌خواهی‌هایی که منطقه در معرض آن است، صحبت کرد و گفت دولت عراق، گروه‌های مقاومت و مردم عراق در هدف حفظ حاکمیت عراق متحد هستند و از مسأله فلسطین حمایت می‌کنند.

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق در ارزیابی حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران که روز شنبه صورت گرفت نیز گفت: این تجاوز رژیم اشغالگر در چارچوب تلاش آن برای تغییر نقشه خاورمیانه تحت حمایت آمریکا قرار دارد که مغایر با ارزش‌های انسانی است و هیچ نتیجه قابل ذکری نداشت جز اینکه تلاشی برای حفظ آبرو بود.

وی در مورد حملات النجباء به اهداف رژیم صهیونیستی که از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی در غزه، در حمایت و پشتیبانی از این باریکه انجام می‌شود، گفت جنبش النجباء بخش جدایی‌ ناپذیر محور مقاومت است که به دنبال آزادسازی سرزمین اشغالی فلسطین است. جنبش النجباء به حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان ادامه می‌دهد.

الموسوی خاطرنشان کرد: با انتخاب اهداف حیاتی و بزرگ در عمق اراضی اشغالی که بالغ بر صدها حمله بود، توانستیم از نظر کمی و کیفی حملات زیادی را انجام دهیم و انتخاب اهداف در عمق اسرائیل رو به افزایش است.

وی در بخش دیگر از مصاحبه، در مورد دیدگاه النجباء درباره درگیری در منطقه گفت، آمریکا از رژیم صهیونیستی و کشورهایی که روابط خود را با آن عادی کرده‌اند و نیز برخی کشورهای اروپایی به عنوان ابزاری برای تغییر معادلات ژئوپلتیک در منطقه استفاده می‌کند. محور مقاومت و از جمله جنبش النجباء و گروه‌های مقاومت در منطقه، مانعی سر راه این طرح‌ها هستند و می‌توانند آن را خنثی کنند.

الموسوی در مورد تأثیر ترور رهبران مقاومت فلسطین و لبنان و تهدید به ترور رهبران مقاومت عراق هم گفت ارزیابی رژیم صهیونیستی اشتباه است که گمان می‌کند با ترور رهبران مقاومت، معادلات درگیری را می‌تواند تغییر دهد. وی خطاب به این رژیم گفت مقاومت به افراد مرتبط نیست، بلکه به شدت در میدان حضور دارد و شامل رهبران، شخصیت‌ها و افرادی است که همگی نماینده روحیه مقاومت هستند. مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، یمن، ایران و غیره متحد و منسجم است و روحیه اجزای آن با وجود عدم حمایت از سوی جامعه بین‌المللی، عربی و اسلامی بالاست.

منبع: ایسنا