فلسطین

«شعبان الدلو»، جوان ۲۰ ساله فلسطینی و حافظ قرآن کریم که در جریان حمله صهیونیستی به چادر آوارگان فلسطینی درمرکز غزه زنده زنده در آتش سوخت و به شهادت رسید به تشریح مشاهدات خود از این جنایت می‌پردازند.

به گزارش مشرق، «شعبان الدلو»، جوان ۲۰ ساله و حافظ قرآن بود که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه به همراه مادرش زنده زنده در آتش سوخت و به شهادت رسید.

با گذشت روزها از این حادثه هولناک، «محمد الدلو» که شاهد شهادت برادر و مادرش در میان شعله‌های آتش بود به تشریح مشاهداتش از این جنایت صهیونیست‌ها می‌پردازد.

شعبان الدلو؛ شهید فلسطینی که به همراه مادرش زنده در آتش سوخت

محمد با صدایی چهره‌ای مغموم و صدایی لرزان تعریف می‌کند: برادرم شعبان برابر چشمان همه در آتش سوخت، مردم دست من را گرفته بودند تا به داخل آتش نروم، می‌دیدم که برادرم مقابل چشمانم می‌سوخت، هیچکس نمی‌تواند حال من را توصیف کند، قابل توصیف نیست.

وی ادامه می‌دهد: برادرم را دیدم که وسط آتش افتاده، برادری که با تو زندگی کرده و همیشه پشتیبانت بوده، اما تو شاهد هستی که مقابل چشمانت می‌سوزد و نمی‌توانی به او کمک کنی، مردم دستش را گرفتند تا کمکش کنند اما خیلی سخت بود. خدا رحمتش کند.

محمد علاوه بر برادر شاهد شهادت مادرش در میانه شعله های آتش بود، ‌ با این حال قلبش از این درد قدری تسلی یافته چرا که مادرش در خوابی عمیق و بدون آنکه سوختن در میان شعله های آتش او را عذاب دهد، جان داده است.

محمد در تشریح لحظه شهادت مادرش می‌گوید: مادرم هم از دنیا رفت ولی هرگز از خواب بیدار نشد. الحمدلله نه چیزی گفت و نه ناله‌ای کرد؛ انگار که شعله‌های آتش بر او سرد شده بود.

شعبان الدلو؛ شهید فلسطینی که به همراه مادرش زنده در آتش سوخت

«سامی الدلو»، پدر خانواده با بدنی سوخته به روایت نجات سه فرزندش از میان شعله‌های آتش و وداع تلخ با همسر و پسرش در میان شعله‌های آتش می‌پردازد.

شعبان الدلو؛ شهید فلسطینی که به همراه مادرش زنده در آتش سوخت

او در توصیف شب جهنمی چادرهای بیمارستان شهدای الاقصی می‌گوید: تلی از آتش جهنم بر سر ما فرود آمد، آتش شعله ور شد و همه بچه‌ها را محاصره کرد. من در آن لحظه بیرون از چادر بودم و فرزندانم را دیدم که همه در میان شعله‌های آتش بودند. به خودم گفتم باید بچه هایم را نجات دهم و هر چه برایم اتفاق بیفتد مهم نیست. الحمدلله خداوند به من توان و جرات داد، وارد آتش شدم و آتش داشت فرزندانم را می‌سوزاند. سه فرزندم یعنی عبدالرحمن، رهف و فرح را از میان آتش بیرون کشیدم؛ اما زمان برای نجات شعبان دیر شده بود.

«هانی ابورزق»، خبرنگاری بود که آخرین لحظات شهادت شعبان را به تصویر کشید تا دست سرنوشت او را برابر صحنه ای سخت و انتخاب هایی دشواری قرار دهد؛ تصمیم بر سر اینکه به مستندسازی و ثبت لحظات ادامه دهد یا شعبان را از مرگ نجات دهد؛ اما انتخاب آخر او بسیار سخت بود: ثبت صحنه را ادامه داد تا به جهان یکی از تصاویر نسل‌کشی و جنایت صهیونیست ها را نشان دهد.

شعبان الدلو؛ شهید فلسطینی که به همراه مادرش زنده در آتش سوخت

وی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در نوار غزه اظهار داشت: صدای حملات و بمباران موشکی را شنیدم، به سمت چادرها رفتم، دیدم چادرها آتش گرفته است، سعی کردیم افرادی که در آتش بودند را نجات دهیم، اما متاسفانه شدت آتش به حدی بود که نتوانستیم به محل حضور شعبان برسیم.

ابورزق ادامه می‌دهد: تلاش کردم به آتش نزدیک شوم، اما به دلیل شدت حرارت نتوانستم به او برسم؛ چاره ای نداشتم جز اینکه این لحظه را ثبت و مستندسازی کنم؛ همان چیزی که همه دنیا مشاهده کردند.

شهادت شعبان الدلو، در میان شعله‌های آتش خشم و نفرت صهیونیست‌ها بیانگر تنها یکی از جنایات اسرائیل در طول سالها جنگ و کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان در جای جای نوار غزه، کرانه باختری، لبنان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    خبرنگار نتوانست کمک کند نه اینکه نخولست
  • رضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    رسانه هایی که به خاطر سکته یک دختر کشور ما را به آشوب کشیدند کجایند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس