هفته بيست و دوم ليگ برتر برخلاف هفته قبل کم گل بود و در 9 باز 15 گل از خط دروازه ها عبور کرد و میانگین 1.67 گل برای هر بازی به ثبت رسید.

به گزارش سرویس ورزشی مشرق، هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال ایران روزهای جمعه و شنبه با انجام 9 دیدار برگزار شد و در جدول رده بندی جابجایی آنچنانی رخ نداد و تیمها نهایتا 2 پله در جدول جابجا شدند.

گزارش تصویری مرتبط 1

گزارش تصویری مرتبط 2

گزارش تصویری مرتبط 3

 در صدر جدول تراکتورسازی با شكست نفت آبادان چهارمين برد متوالي خود را كسب كرد و با توجه به توقف استقلال برابر ملوان به یک قدمی آبی پوشان رسید و امیدوار به لغزش احتمالی استقلال در دربی این هفته می نشیند تا با پیروزی بر ذوب آهن بر صدر جدول تکیه بزند. فينال ته جدولي‌ها را ذوب‌آهن از گهر برد و دیدارهای پرسپولیس و استقلال مانند همیشه پیش از دربی محتاطانه و کم خطر برگزار شد. نفت آبادان هم مجددا سرمربی خود را برکنار کرد و فیروزی را جایگزین کاسیمیرو کرد.



نتایج کامل بازیهای هفته بیست و دوم لیگ برتر را همراه با فیلم و صحبت مربیان تیم ها در زیر بخوانید:

پرسپولیس تهران 1 - داماش گیلان 0 ( نتیجه دیدار رفت: 1-0 به سود داماش )

گل: حسین ماهینی (40 - پنالتي)


فیلم بازی


دانلود

صحبت مربیان:

گل محمدی: بازیکنان ترسو بازی کردند

به گزارش مشرق، یحیی گل محمدی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل داماش گیلان در نشست خبری گفت: پیش بینی می کردیم بازی سختی مقابل تیم خوب داماش داشته باشیم. تیم ما آن تیمی که تماشاگران و خودمان انتظار داشتیم نبود و این مسئله کمی به این موضوع بر می گردد که بازیکنان ما ناخواسته و به دلیل بازی دربی احتیاط کردند. از طرف دیگر حفظ توپ داماش هم کار ما را سخت کرد و پس از اینکه در نیمه نخست به گل دست یافتیم در ادامه از این گل محافظت کردیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که معتقد بود پرسپولیس در پرس تیمی ضعف دارد،  گفت: تیم ما مقداری در پرس تیمی ضعیف است و باید بیشتر روی این موضوع کار کنیم. هر چند با توجه به سیستمی که بازی می کنیم پرس کردن کمی سخت است ولی سعی می کنیم در تمرینات خود این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد رضا حقیقی گفت: رضا بازیکن جوانی است و کمی در چند بازی گذشته فشار بیش از حدی را تحمل کرد و آن بازیکنی که من و هواداران انتظارش را داشتیم، نبود. باید با او صحبت کنیم و تمرینات اختصاصی برای او در نظر بگیریم تا بتواند بهتر به تیم کمک کند.

گل محمدی درباره وضعیت علی کریمی و مهدی مهدوی کیا برای بازی دربی گفت: فکر می کنم آنها به بازی برسند و در یکی دو روز آینده باید با پزشکان تیم صحبت کنیم و نظر فیزیوتراپ ها را هم جویا شویم اما فکر می کنم که مشکلی خاصی نداشته باشند.

وی درباره اینکه فینالیست های جام حذفی چه تیم هایی خواهند بود عنوان کرد: امیدوارم حتما یکی از آنها پرسپولیس باشد و فکر می کنم سپاهان یا استقلال تیم های دیگر باشند. البته پیش بینی این موضوع سخت است. 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر این که چرا روی سکوها هواداران به جای تشویق تیم خود دائما به فحاشی علیه حریفان می پردازند، گفت: متاسفانه برخی مشکلات وجود دارد که مربوط به فرهنگ تماشاگران است که حل نشده است. هر چند فکر می کنم فضای سکوها نسبت به قبل بهتر شده است. در هر صورت باید فرهنگ سازی بیشتری برای این موضوع انجام دهیم. از کارهایی که باشگاه ها می توانند انجام بدهند این است که با استفاده از کانون هواداران به این مسئله بپردازند. در مجموع کار درستی نیست و تماشاگران تیمی که بازی می کند نباید به مدیران یا افراد دیگر توهین کنند. این مساله را بد و زشت می دانم و امیدوارم در آینده شاهد تکرار آن نباشیم.

گل محمدی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید، "شما حرف از احتیاط بازیکنانتان قبل از دربی می زنید در حالی که قبل از این دیدار گفته بودید این بازی را فدای دربی نمی کنید"، گفت: من گفتم که احتیاط بازیکنان در این بازی ناخواسته بود و حتی بازیکنان دو اخطاره ما هم بازی کردند. این سه امتیاز برای ما حیاتی بود و با توجه به شرایط جدول احتیاج داشتیم خودمان را بالا بکشیم و نتیجه این بازی باعث می شود بازیکنانمان  این اعتماد به نفس را بدست بیاورند که می توانند جزو تیم های بالای جدول باشند. بازیکنان ما امروز ناخواسته کمی ترسو بازی کردند.

سرمربی پرسپولیس درباره داوری این بازی و صحنه پنالتی که به سود پرسپولیس گرفته شد، گفت: آن صحنه کاملا پنالتی بود ولی نمی دانم دروازه بان می توانست اخراج شود یا خیر. این مساله را باید کارشناسان بررسی کنند اما در کل داوری خوبی دیدم.

درخشان:داوری به اشتباه پنالتی گرفت

به گزارش مشرق، حمید درخشان پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: فکر می‌کنم در این بازی مستحق باخت نبودیم. در مقابل پرسپولیس خوب بازی کردیم و فرصت‌های زیادی به دست آوردیم که بهره لازم را از آنها نبردیم.

وی در ادامه افزود: به تیم پرسپولیس به جز صحنه‌ای که این تیم به ضربه پنالتی رسید فرصتی ندادیم. اگر شما موقعیتی از پرسپولیس  دیدید به من بگویید!

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان با تاکید بر اینکه تیم پرسپولیس روی بی‌تجربگی دروازه بان این تیم به یک ضربه پتالتی رسیده است، افزود: تیم ما در مقابل پرسپولیس خوب بازی کرد و عادلانه‌ترین نتیجه برای این بازی این بود که داماش بازنده نباشد اما این یک واقعیت در فوتبال است که به تیمی که خوب بازی می‌کند و فرصت‌های متعددی را از دست می‌دهد امتیاز نمی‌دهند.

درخشان در ادامه عملکرد داور دیدار پرسپولیس - داماش را به نقد کشید و گفت: داور ملاحظه یکسری مسائل را کرد که این کار درستی نیست. او همانطور که به بازیکنان ما کارت داد می‌توانست به پرسپولیسی‌ها هم  اخطار بدهد.

وی ضمن ابراز تشکر از عملکرد شاگردانش گفت: یک بخش از فوتبال این است که اگر گل نزنید گل خورده و بازی را واگذار می‌کنید!

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان با طرح این مدعا که پنالتی پرسپولیس نادرست بوده است، گفت: برخورد مهاجم پرسپولیس با دروازه بان ما پنالتی نبود، چرا که توپ از این بازیکن جدا شده بود. من به نظر داور احترام می‌گذارم اما اعتقاد دارم داور می‌توانست برای پرسپولیس پنالتی نگیرد.

درخشان در خصوص دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال که هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: دو تیم در شرایط فعلی از نظر مهره و امکانات برابرند. آنچه در این بازی اهمیت دارد فاکتور تجربه است من اعتقاد دارم تجربه مربیان است که برنده دربی را مشخص خواهد کرد.

وی بر لزوم اصلاح فرهنگ تماشاگران تاکید کرد و گفت: همانطور که از تماشاگران گهر دورود تعریف و تمجید می‌شود باید کاری کنیم که دیگر تماشاگران نیز به بلوغ رسیده و تنها تیم‌های خود را تشویق کنند. در فوتبال یک تیم می‌برد، یک تیم می‌بازد، یک تیم قهرمان می‌شود و یک تیم ناکام می‌ماند اما اینها دلیلی نیست که تماشاگران توهین کنند.

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان افزود: گاهی اوقات یک خصومت شخصی باعث تشنج روی سکوها می‌شود و متاسفانه علیه افرادی شعار داده می‌شود که حتی در ورزشگاه حضور ندارند. گاهی اوقات حتی افرادی بی‌دلیل مورد توهین قرار می‌گیرند. ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تماشاگران فقط تیم خود را تشویق کنند شاید با این کار فوتبال هم جذاب‌تر شود.

درخشان در خصوص اینکه چرا از وجود علیرضا نیکبخت واحدی در مقابل بازی با پرسپولیس استفاده نکرده است؟، گفت: نیکبخت هنوز شرایط آرمانی را پیدا نکرده به همین خاطر از وجود او به صورت کامل استفاده نمی‌کنیم. او زمانی می‌تواند توانایی‌های خود را به رخ بکشدکه آمادگی لازم را داشته باشد. نیکبخت فعلا باید بیشتر کار کند تا بهتر در خدمت تیم داماش باشد.

وی در پاسخ به این سوال که "تمایل دارید در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با پرسپولیس بازی کنید یا ذوب آهن؟"، گفت: هر دو  تیم از تیم‌های خوب فوتبال ایران هستند. ذوب آهن تیمی است که تجربه چندین سال حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و پرسپولیس هم تیمی بزرگ است که شخصیتش همیشه محفوظ باقی مانده و خواهد ماند. بازی کردن با پرسپولیس با توجه به مهره‌های که در اختیار دارد در بیرون و داخل تهران دشوار است به همین خاطر ما ترجیح می‌دهیم با ذوب آهن بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان با یادآوری اینکه در مسابقات جام حذفی 50 درصد شانس تعیین کننده است، افزود: 50 درصد هم تیمی که باهوش باشد و بهتر از فرصت‌ها استفاده کند برنده خواهد بود. امیدوارم در مرحله نیمه نهایی اگر باز هم با پرسپولیس بازی کردیم مانند این بازی فرصت‌های خود را از دست ندهیم.

درخشان تاکید کرد: به خوبی راه‌های مقابله با پرسپولیس را می‌دانستم به همین خاطر این تیم را مهار کرده در نیمه اول این تیم فقط در یک صحنه روی دروازه ما خطر ساز شد و در نیمه دوم اصلا مهاجمان پرسپولیس به دروازه ما نزدیک نشدند. با این حال می‌گویم پرسپولیس تیم خوبی است و ما اگر غفلت می‌کردیم شاید بیشتر از یک گل از این تیم می‌خوردیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: در جام حذفی اتفاقات غیرقابل پیش بینی است اما با این حال من شانس استقلال،‌ پرسپولیس و سپاهان را برای قهرمانی زیادتر می‌دانم، چرا که این تیم‌ها از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران هستند. با این حال در جام حذفی امکان دارد با یک اتفاق نتیجه مسابقه عوض شود.

**************************

صنعت‌نفت آبادان 0 - تراکتورسازی تبريز 1( نتیجه دیدار رفت: 3-2 به سود تراکتورسازی )

گل: مهدی سیدصالحی (51)

فیلم بازی


دانلود

صحبت مربیان

اولیویرا: تراکتورسازی نسبت به هفته قبل ضعیف بود

به گزارش مشرق، اولیویرا پس از پیروزی یک بر صفر تراکتور مقابل نفت آبادان در نشست خبری اظهار داشت: ما می‌دانستیم بازی سختی در آبادان داریم. از حریف شناخت خوبی داشتیم اما آن بازی که از بازیکنان انتظار داشتم نتوانستند انجام دهند.

وی ادامه داد: تراکتورسازی نسبت به هفته قبل ضعیف بود در مورد نفت هم باید بگویم با این بازی که داشتند جایگاه این تیم در انتهای جدول نبود و نیست. به بازیکنانم تبریک می‌گویم که سه امتیاز را به دست آوردند.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه گفته می‌شود مربیان پرتغالی در ایران نتیجه نمی‌گیرند و شما تنها شخصی هستید که نتیجه گرفته‌اید، گفت: نه اینگونه نیست. شما خبرنگاران این مسائل را مطرح می‌کنید.

کاسیمیرو: بلندی چمن ورزشگاه باعث عدم نتیجه‌گیری شد

کاسیمیرو سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان درباره شکست یک بر صفر تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: در این بازی مستحق شکست نبودیم و بهتر از تراکتورسازی ظاهر شدیم. بر بازی حاکم بودیم و می‌توانستیم برنده باشیم اما بعد از زدن گل حریف تمرکز‌مان را از دست دادیم. فکر می‌کنم بلندی چمن ورزشگاه باعث عدم نتیجه‌گیری ما شد.

وی درباره استعفایش اظهار داشت: من استعفا نمی‌دهم اما این مسئله بستگی به نظر هیئت مدیره دارد. ما امید خودمان را از دست نمی‌دهیم و می‌توانیم با چند پیروزی مکان‌مان را در جدول تغییر دهیم.

بعد از تعویض رضا خالدی از زمین تماشاچیان آبادانی نسبت به تعویض وی معترض بودند و از دقیقه 80 به بعد تماشاچیان به شدت مسئولان نفت آبادان را مورد انتقاد قرار دادند.

کاسیمیرو بعد از این باخت برکنار شد و علی فیروزی جای وی را گرفت.

****************************


فجرسپاسی شيراز 1 - صبای قم 1
( نتیجه دیدار رفت: 1-1 )

گل‌ها: جابر انصاری (35) برای فجرسپاسي- مهدی مومنی (27) برای صبای قم

 
فیلم بازی


دانلود
صحبت مربیان

یاوری: به‌ هیچ‌وجه با استقلال در حافظیه بازی نمی‌کنیم

به گزارش مشرق، محمود یاوری درباره تساوی یک بر یک تیمش مقابل صبا گفت: امروز باید می‌بردیم. فوتبال کاملا در دست ما بود اما متاسفانه گلزن نداشتیم. باید برای این مشکل راه‌حل پیدا کنیم. بازیکن جذب کرده تا این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: صبا برتر از ما نبود و با خوش‌شانسی این تساوی را به دست آورد.باید پیروز میدان می‌شدیم اما بازیکنانمان در ضربات آخر کم دقتی کردند.

یاوری درباره بازی استقلال با تیمش در ورزشگاه حافظیه اظهار داشت: به هیچ عنوان حاضر نیستیم با استقلال در حافظیه بازی کنیم. زمین ما بدتر از گهر نیست این استادیوم هیچ مشکلی ندارد و حافظیه برای ما غریبه است.

مرفاوی: به استقلال فکر نمی‌کنم/ روان‌تر از فجرسپاسی بازی کردیم


صمد مرفاوی درباره تساوی تیمش مقابل فجرسپاسی در نشست خبری گفت: زمین این ورزشگاه مساعد نیست و تیم‌هایی که در چنین چمن‌هایی بازی نکرده‌اند در این ورزشگاه به مشکل بر می‌خورند.

وی ادامه داد: فجر بازیکنان جوانی دارد اما ما ارتباط بین هافبک و مهاجمین حریف را قطع کرده‌ایم و بازی را در دست گرفته‌ایم. روان‌تر بازی کردیم و مسلط بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما در مصاحبه‌هایتان عصبانی می‌شوید اظهار داشت: هیچ مشکل خاصی ندارم اما گاهی اوقات سوال‌هایی مطرح می‌شود که به هم می‌ریزم.

مرفاوی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به استقلال فکر می‌کنید عنوان کرد: هرگز، من اکنون با صبا هستم و به این تیم فکر می‌کنم.

************************


پیکان تهران 1 - نفت تهران 3
( نتیجه دیدار رفت: 2-1 به سود پیکان )

گل‌ها: احمد آل‌نعمه (8)، سیدامین منوچهری (60)، ماریو راموس (88) برای نفت تهران- ژوسیلی فریرا (93) برای پیکان

 صحبت مربیان

ابراهیم‌زاده: در نیم فصل خریدهای آگاهانه‌ای انجام دادیم

به گزارش مشرق، منصور ابراهیم‌زاده پس از پیروزی سه بر یک تیمش مقابل پیکان در کنفرانس مطبوعاتی گفت: همانطور که در مصاحبه روز گذشته هم گفته بودم، بازی تیم‌هایی که برای رسیدن به بالای جدول و دیگری برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند با یکدیگر همیشه جذاب و با هیجان می‌شود و گل‌های زیادی در آن به ثمر می رسد. به بازیکنانم به خاطر تلاشی که کردند خدا قوت می‌گویم. می‌توانستیم در این دیدار گل‌های بیشتری را به ثمر برسانیم و این نمایش وظیفه ما را در ادامه مسابقه سنگین‌تر می‌کند.

ابراهیم‌زاده در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه به نظر می‌رسد با خرید امین منوچهری مشکلات گلزنی این تیم در نیم فصل اول حل شده خاطرنشان کرد: ما روزی که می‌خواستیم نفرات جدید را به تیم‌مان اضافه کنیم بر اساس یک برنامه آگاهانه و تاکتیک تیمی‌مان این کار را انجام دادیم. شما می‌بینید کارهای ترکیبی در تیم‌مان زیاد شده و بازیکنان راحت‌تر خودشان را به دروازه‌ حریف می‌رسانند. همچنین جا دارد از مسئولان باشگاه‌مان به دلیل خریدهایی که انجام داده‌اند تشکر کنم.

سرمربی تیم نفت تهران در مورد برنامه‌های این تیم در ادامه مسابقات اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته بودم ما تلاش می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم. و این هدف اصلی ماست. روز جمعه دیدار سختی مقابل ملوان داریم و باید برای موفقیت در این مسابقه تلاش کنیم.

غیبت ویسی در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی
بصیرت: مبعلی مسئله‌ای داشت که در این دیدار حضور پیدا نکرد

به گزارش مشرق، مجید بصیرت در غیاب عبدالله ویسی که به دلیل مساعد نبودن شرایط روحی‌اش در کنفرانس حضور نیافت، در مورد شکست سه بر یک تیمش مقابل نفت تهران گفت: با این مسئله که ما بازی به بازی نتایج بدتری می‌گیریم موافقم با احترام فراوان نسبت به آقای ابراهیم زاده و تیم نفت باید بگویم اختلاف دو تیم دو گل نبود. بازیکنان ما عملکرد خوبی داشتند اما روی دو ضربه شروع مجدد دروازه‌مان باز شد.

وی افزود: بازیکنان ما اعتماد به نفس خوبی ندارند و این مسئله برای ما مشکل ساز شده است. باید روی این مسئله کار کنیم. با توجه به حمایت هیئت مدیره و مدیریت تیم پیکان شرمنده آنها هستیم.

بصیرت در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه ویسی بعد از شکست مقابل پرسپولیس استعفا داد و با آن مخالف شد و مدیر عامل تیم پیکان اعلام کرده که همچنان از برنامه‌های ویسی حمایت می‌کند، گفت: واقعا از صمیم قلب از مدیریت تیم تشکر می‌کنم. آنها به آقای ویسی اعتقاد دارند. در تیم پیکان کار کوچکی انجام ندادیم. قرارداد برخی بازیکنان ما مبلغ ناچیز 10 تا 15 میلیون تومان است این روش و مکتبی است که در پیکان آغاز کردیم. ویسی حیثیت خود را وسط گذاشته است. عملکرد ما در این مسابقه قابل قیاس با بازی‌های قبل نبود اما متاسفانه شکست خوردیم.

بصیرت در مورد غیبت کاملی مفرد و نبودن ایمان مبعلی اظهار داشت: در تمرین آخر پیکان کاملی مفرد دچار گرفتگی عضله کمر شد وحدانی نیز بیمار بود و تب و لرز داشت. در این دیدار ما 17 بازیکن داشتیم و نتوانستیم لیست 18 نفره را کامل کنیم. در مورد مبعلی نیز در پایان مسابقه قبلی مسئله‌ای به وجود آمد که به زودی حل می شود. در یک خانواده کنتاکت‌هایی ایجاد می‌شود و این اتفاقاتی است که در سایر تیم‌ها می‌افتد. اما مسئله خاصی نیست.

بصیرت در پاسخ به سؤال دیگری، در مورد اینکه چرا خریدهای این تیم در فصل نقل و انتقالات جواب نداده است، اظهار داشت: بر اساس تفکرات آقای ویسی چند بازیکن را به تیم اضافه کردیم. حقی، زنیدپور، کارشان را دنبال می‌کنند وحدانی و قنبری به عنوان دو بازیکن جدید به ترکیب تیم اضافه شدند. با ماکسیمو هم قرارداد بستیم اما او به دلیل مشکلات خانوادگی که داشت تیم ما را ترک کرد. آشنا نیز به تیم ما اضافه شد.لازم به ذکر است که بگویم قرارداد این بازیکنان هم بسیار ناچیز است.


**********************

ذوب‌آهن اصفهان 1 - گهر دورود 0 ( نتیجه دیدار رفت: 1-0 به سود گهر )

گل: محسن مسلمان (20)

 
فیلم بازی


دانلود

صحبت مربیان

مایلی کهن:هربقالی روی نیمکت‎پرسپولیس نشسته غیر از من!

به گزارش مشرق، محمد مایلی کهن در نشست خبری پس از بازی تیم‌های ذوب آهن و گهر دورود اظهار کرد: در مجموع هر دو تیم آمده بودند که هر سه امتیاز بازی را کسب کنند اما تیم ما نتوانست برنده این بازی باشد. اعتقاد دارم که تیم ما خوب بازی کرد اما از نظر قوای جسمانی تحلیل رفته‌ بود چون در هر 5 روز یک بازی انجام می‌دهیم و این وضعیت به دلیل بُعد مسافت و فشار ناشی از مسابقه‌ها است.

وی افزود: تیم ما نسبت به گذشته خوب نبود و بیشتر آمده بودیم که گل خورده را جبران کنیم و در بازی‌ای که 6 امتیاز در آن وجود داشت، سه امتیازش نصیب ذوب آهن شد. به هر حال به تیم ذوب آهن تبریک می‌گویم که این سه امتیاز را از آن خود کرد.

مایلی کهن تصریح کرد: ما همه تلاش خود را برای بقا در لیگ می‌کنیم و جا دارد از آیت‌الله‌زاده و داود میرزایی تشکر کنم. هرچند که حضور هدایتی، نوید کم شدن مشکلات را برای ما می‌دهد. ما روند خوبی را در نیم فصل دوم داشته‌ایم اما متاسفانه امروز نوار پیروزی‌هایمان بریده شد .لرستان و مردم خوب دورود دست به دست هم دادند که این تیم با اصول جوانمردی حفظ شود. از تماشاچیان لرستانی که امروز آمدند و ما را تشویق کردند تشکر می‌کنم.

مایلی کهن تصریح کرد: امروز دفاع چپ ما بد کار کرده بود اما با این همه حرف‌ها من از بازی بازیکنانم راضی هستم. به هر حال شرایط تیم گهر سخت است ولی ناامید نیستیم و با سروسامانی که به تیم می‌دهیم می‌توانیم در لیگ ماندگار شویم. بازیکنان هم باید همدل شوند هر چند معتقدم که حذف چهار تیم از لیگ برتر و شاید 5 تیم اصلا کار درستی نیست و این مشکلات باید رفع و رجوع شود و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در لیگ ماندگار شویم.

سرمربی تیم فوتبال گهر دورود درباره تیم پرسپولیس هم گفت: مدت‌هاست که در مورد پرسپولیس صحبتی نمی‌کنم چرا که کسی توجهی به صحبت‌های گذشته ام نکرد و همه دیدیم که چگونه روح و روان تماشاگران پرسپولیس آزرده شد اما به هر حال حضور گل‌محمدی می‌تواند مثبت باشد و من ناراحت از این هستم که وقتی ما صحبت کردیم، کسی توجهی نکرد و ضررش را همه دیدند. وقتی یک تیم خوب حرکت می‌کند، ما بخیل نیستیم اما باید بگویم که حق مسلم من بوده است که حتی برای یک بار هم که شده روی نیمکت پرسپولیس بنشینم. من 14 سال در پرسپولیس بازی کردم و در مقاطعی کاپیتان این تیم بودم اما همان طور که دیدید هر بقالی روی نیمکت پرسپولیس نشسته است به غیر از من.

وی درباره سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس که به شیرینی سپرده شده است گفت: وقتی همه پیشکسوت‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند، من هم سخنی در این باره ندارم و ظاهرا همین آقای شیرینی لیاقت پرسپولیس را دارد.

کاظمی: دست مایلی کهن را می بوسم

به گزارش مشرق، فرهاد کاظمی پس از برتری یک بر صفر ذوب‌آهن مقابل گهر گفت: بازی سختی بود چرا که مقابل یک تیم دونده، بی ادعا و با شرایط روحی خوب بازی کردیم. البته در کنار عدم آمادگی ذوب‌آهن کمک‌داورها نیز در این دیدار چند فرصت مسلم را با پرچم‌های خود از ما گرفتند.

وی ادامه داد: روی کار داورها نظارت می‌شود اما نمی‌دانم چرا کسی روی کار کمک‌ها نظارتی ندارد.

کاظمی در خصوص اینکه آیا صادقیان پس از تعویض ناراحت بود گفت: من چنین برداشتی نداشتم، اما اگر شما تشخیص دادید حتماً از وی در این خصوص سؤال می‌کنم، اما صادقیان مگر چه کسی است که از تعویضش ناراحت می‌شود. بزرگتر از او هم نباید ناراحت شود. هیچ زمانی به بازیکنانم باج ندادم. صادقیان اتفاقاً پس از تعویض با موقعیت‌های ذوب‌آهن بالا و پایین هم می‌پرید و دلش با تیم بود. صادقیان به خاطر خستگی تعویض شد.

وی در خصوص ناراحتی مایلی‌کهن از وی یادآور شد: او بزرگ و دوست ماست، من دستش را می‌بوسم چرا که به گردن فوتبال ما حق دارد. من از چند بازیکنم که تاکتیک‌پذیر نبودند ناراحت بودم و به رختکن رفتم.

سرمربی ذوب‌آهن تأکید کرد: امروز علی محسن‌زاده در درون دروزاه قرار گرفت و محسن پهلوان هم بازی کرد و این نشان می‌دهد که ترسی از میدان دادن به جوان‌ها ندارد ضمن اینکه در این دیدار به رجب‌زاده نیاز داشتم تا کمتر توپ لو بدهد و او نشان داد که یک نابغه فوتبالی است.

وی در پایان در خصوص دربی 76 گفت: هر زمان سرخابی‌ها در خصوص دربی اصفهان حرف زدند، در مورد دربی تهران صحبت می‌کنم.

*************************

راه‌آهن تهران 3 - آلومینیوم هرمزگان 0 ( نتیجه دیدار رفت: 1-1 )

گل‌ها: مجتبی شیری (79، 82) و ایگور کاسترو (84)


صحبت مربیان

دایی:با رقاص و خواننده‌ای در ارتباط نیستم

به گزارش مشرق، علی دایی پس از پیروزی سه بر صفر راه‌آهن برابر آلومینیوم عنوان کرد: فکر می‌کنم راه‌ آهن در هر دو نیمه برتر بود. آلومینیوم فقط دو شوت در این بازی به ثمر رساند در حالی که ما موقعیت‌های بسیار زیادی از دست دادیم. برابر تراکتورسازی هم شایسته بودیم اما در این دیدار بازیکنانمان با جنگندگی و دوندگی خود توانستند به پیروزی دست پیدا کنند.

وی افزود: 7-8 موقعیت داشتیم که توانستیم سه گل به ثمر برسانیم. توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی در مورد داوری خاطرنشان کرد: به نظرم غیر از یک صحنه که داور توپی را که به اوت تبدیل شده بود، خطا گرفت و به بازیکن ما کارت زرد نشان داد قانونی عمل کرد.

دایی در مورد 10 نفره شدن آلومینیوم در زمانی که یکی از بازیکنان آلومینیوم به علت خونریزی لبش بیرون مانده بود،‌گفت: زمانی که بازیکنی خونریزی پیدا می‌کند قانون است که به هیچ عنوان نمی‌تواند وارد زمین شود. ما در این دیدار از همه لحاظ برتر بودیم. فوتبال بازی کردیم و توانستیم به برتری سه بر صفر دست یابیم اگر شرایط معمولی بود 5 گل باید به ثمر می‌رساندیم. از لحاظ فوتبالی برتر بودیم و نباید این را با مسائل دیگر مقایسه کنیم.

دایی در مورد اینکه تیمش سه بر صفر پیش بود اما باز هم به تهاجمی بودن تاکید داشت تصریح کرد: مهم این است که ما در بازی به برتری دست یابیم. 3-5 و 9 گل مهم نیست باید تمام تلاش خود را انجام دهیم بعد از مدت‌ها در این بازی گل دریافت نکردیم. دفاع و دروازه‌بان ما عملکرد خوبی داشتند گلر ما دو واکنش خوب انجام داد. اصرار داشتند بعد از سه بر صفر هم باز هم گل بزنیم.

وی ادامه داد:‌می‌دانستم زمانی که به گل برسیم آلومینیوم چیزی برای از دست دادند ندارد و فضای بیشتری داریم و می‌توانیم گل‌های بیشتری بزنیم. می‌دانستیم بازی روند بهتری خواهد داشت. آلومینیوم را به خوبی آنالیز کرده بودیم و خدا را شکر بعد از سه بازی توانستیم به برتری دست یابیم.

دایی در مورد اینکه زمانی که بازیکنانش موقعیت‌ها را از دست می‌داد  عصبانی شد، گفت: باید بازیکن ما گذشت داشته باشد در دقایق پایانی جهانگیر عسگری در حالی که می‌توانست کاسترو را صاحب موقعیت کند، اما خودش زد این موضوع اگر کاسترو گل دوم خود رامی‌زد، در روحیه او تاثیر داشت. ما از جمله تیم‌هایی هستیم که باید با هم بودن به نمایش بگذاریم و ستاره نداریم و به همین دلیل باید بازیکنان ما با یکدیگر هماهنگ باشد. روح با هم بودن اگر با ما باشد مطمئن باشید همه را شکست می‌دهیم.

وی در مورد اینکه طلسم گلزنی مهاجمانش شکسته شد،یادآور شد: خدا را شکر بازیکنان تعویضی توانستند عملکرد خوبی داشته باشند و به گل برسند. مطمئن باشید در ادامه راه موفق خواهیم بود.

سرمربی تیم راه‌آهن در خصوص اینکه برخی از سایت‌ها ارتباط او را با برخی خوانندگان اعلام کردند گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی وجود ندارد برای این سایت‌ها متاسفم اگر ارتباطی داشته باشم خیلی راحت مطرح می‌کنم. با هیچ رقاص و خواننده‌ای در ارتباط نیستم برای این سایت‌های چیپ و بی‌ارزش متاسفم. من با خواننده ایرانی در ارتباط نیستم چه برسد به خواننده خارجی.

وی افزود: البته یاین را بگویم که علی دایی شخص آزادی است به هیچ نهاد دولتی هم وابسته نیست پول دولت را هم هیچ جا خرج نمی‌کند و به هیچ احدی ربط ندارد که من چه کاری انجام می‌دهم. من شخص آزادی هستم و می‌توانم هر کاری بکنم هر جا بروم و با هر کسی در ارتباط باشم. هیچ احدی هم نمی‌تواند کاری کند. اگر ارتباطی داشته باشم به دیگران چه ربطی دارد. چه کسانی با چه افرادی در ارتباط هستند در این موارد صحبت نمی‌کنم اما نمی‌توانند این موارد را به دایی بچسبانند.

میثاقیان: مگر بازیکن ما تیر خورده بود؟

به گزارش مشرق به نقل از فارس، اکبر میثاقیان پس از شکست سه بر صفر آلومینیوم مقابل راه آهن و اینکه در نیمه دوم حدود 10 دقیقه تیمش به دلیل خونریزی یکی از بازیکنان 10 نفره بازی می‌کرد اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که این موضوع تقصیر من بود. باید اینجا اعتراف کنم که اصرار داشتم بازیکن خود را به میدان بفرستم زیرا دفاع ما گرم نکرده بود. این دکتر ما می‌توانست یک چسب را در فاصله زمانی 30 ثانیه بچسباند اما این کار را نکرد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا هر کسی که برای آلومینیوم سوت می‌زند سخت‌ترین شرایط را در نظر می‌گیرد. لب بازیکن ما یک سر سوزن هم خون نمی‌آمد اما او را بیرون نگه داشته بود. مگر بازیکن ما تیر خورده بود که 10 دقیقه تیم 10 نفره شد.

سرمربی تیم آلومینیوم خاطرنشان کرد: آیا ما باید بازی را می‌باختیم؟ داور خطای پشت محوطه را نمی‌گیرد بازیکن را اخراج نمی‌کند و این سختگیری را برای بازیکن مامیکند اما باز هم می‌گویم تقصیرمن شد روند معمولی بازی به گونه‌ای شد که هر دو تیم حمله می‌کردند.

وی افزود: بازی خوبی می‌کردیم و چندین حمله روی دروازه راه آهن انجام دادیم. تا دقیقه 78 که گل را دریافت کردیم بازی خوبی انجام دادیم. راه آهن سه بازی باخته بود و آمده بود در این بازی به برتری دست یابد.

وی ادامه داد: با توجه به امتیازاتی که در نیم فصل اول جمع کرده بودیم نمی‌خواستیم برای یک امتیاز بازی کنیم تا دقیقه 80 هم خوب بازی کردیم اما پس از آن اتفاق و گلی که دریافت کردیم تمرکز ‌ما از هم پاشید.

وی در مورد اینکه پس از دریافت گل بی‌محابا حمله می‌کرد، گفت: ما می‌خواستیم گل خورده را جبران کنیم 10دقیقه با داور بحث می‌کردیم تا بازیکنمان وارد زمین شود باید سریع‌تر او را تعویض می‌کردم بازیکنم گریه می‌کرد وارد زمین شود. موضوع خاصی هم نبود شاید چون با تیم علی دایی بازی داشتیم این کار را کردم و سختگیرانه برای ما قضاوت کردند.

وی افزود: شما لب عسگری را ببینید متوجه می‌شوید چیزی نیست که بخواهند مدت زیادی او را بیرون نگه دارند. البته باید زودتر او را تعویض می‌کردم اما چون بازیکن گرم نکرده بود نتوانستیم چنین کاری کنم.

سرمربی تیم آلومینیوم در خصوص جر و بحثی که با علی دایی در خصوص صحنه‌ای داشت، گفت: من نسبت به کارت زرد داور معترض بودم و اعلام کردم که باید اخراج می‌شد اما دایی گفت قبل از آن توپ به اوت رفته بود.

وی در خصوص میداودی تصریح کرد: او شرایطش در آینده بهتر خواهد شد.


*************************

سایپا البرز 0 - سپاهان اصفهان 3 ( نتیجه دیدار رفت: 2-0 به سود سایپا)

گل‌ها: محمدرضا خلعتبری (45)، امین جهان‌عالیان (60) و احسان حاج‌صفی (76)


فیلم بازی


دانلود

کرانچار: بازی با استقلال فینال است


به گزارش مشرق، زلاتکو کرانچار پس از پیروزی سه بر صفر برابر سایپا در نشست خبری اظهار داشت: شاهد فوتبال خوبی بودیم، بخصوص در نیمه اول بازی خوبی انجام دادیم. در نیمه دوم طبیعی بود که سایپا با توجه به گل خورده فشار آورد و ما از فضاهای این تیم استفاده کردیم و گل دوم و سوم را هم زدیم. از دقیقه یک برای پیروزی آمده بودیم در دقیقه سوم هم خطای پنالتی روی جواهیر سوکای گرفته نشد. ما در هر بازی آماده‌ایم که گل‌های زیادی بزنیم.

وی ادامه داد: این پیروزی را به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آنها سزاوار این برد بودند ولی باید این پیروزی را فراموش کنیم و به سراغ بازی‌های بعدی برویم. بر اساس مسئولیت خودمان تحت فشاریم زیرا می‌خواهیم از عنوان قهرمانی سپاهان استفاده کنیم.

کرانچار تصریح کرد:‌ در جام حذفی و لیگ برتر مدعی قهرمانی هستیم و می‌خواهیم در هر دو جام قهرمان شویم. دیدار با استقلال در نیمه نهایی یک فینال قبل از فینال اصلی است.

تقوی: از اول فصل برای کمک به سایپا هشدار دادم/از نظر فنی به سپاهان نباختیم

مجتبی تقوی پس از شکست سه بر صفر برابر سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: بازی با کیفیتی بود. سعی کردیم بر سپاهان چربش داشته باشیم اما مهارت بازیکنان سپاهان بیشتر بود. آنها 5 موقعیت گلزنی داشتند که 3 تا از آنها گل شد. ما نتوانستیم از موقعیت‌های گلزنی خود استفاده کنیم با این حال از نظر فنی به سپاهان بازنده نبودیم.

وی ادامه داد: مدافعان ما مرتکب اشتباه شدند و گل خوردیم اگر در نیمه اول با نتیجه مساوی به رختکن می‌رفتیم در نیمه دوم شرایط فرق داشت که این گونه نشد و مجبور شدیم در نیمه دوم انتحاری بازی کنیم. باید در بازی‌های آینده این باخت را جبران کنیم. هر چند فکر می‌کنم گل دوم سپاهان در شرایط آفساید به ثمر رسید.

سرمربی سایپا با اشاره به وضعیت تیم عنوان کرد:‌ از ابتدای فصل نسبت به کمک به تیم هشدار داده بودم اما گوش شنوایی نبود. ماندنم در تیم به خاطر عرقی است که به سایپا دارم. باید با واقعیت کنار بیاییم. یک مربی هر چقدر هم که خوب باشد بدون ابزار نمی‌تواند کار کند.

وی ادامه داد: کمبودها و مشکلات زیادی داریم و امیدوارم از نظر مالی به تیم کمک شود. در حال حاضر محدودیت داریم و باید با همین محدودیت‌ها بسازیم.

************************


ملوان انزلی 0 - استقلال تهران 0 ( نتیجه دیدار رفت: 1-1 )

 
فیلم بازی


دانلود
صحبت مربیان

قلعه نویی: از بازی ملوان در تعجبم!

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل ملوان و استقلال در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در نشست خبری گفت: ابتدا به خانواده حسین اغماض، بوکسور انزلی و قهرمان ایران و آسیا تسلیت عرض می‌کنم. از سویی دیگر از شما خبرنگاران نیز بابت عدم حضورم در روز گذشته معذرت می‌خواهم چرا که من دیروز زیر سرم بودم و حتی ماشین شخصی گرفتم تا از رامسر به انزلی بیایم.

قلعه‌نویی در ادامه در رابطه با بازی گفت:‌ این دیدار مسابقه‌ی خوبی بود و از سرعت بالایی برخوردار بود. در اکثر دقایق این بازی تیم ملوان مالکیت توپ را در اختیار داشت و از تیم ما بهتر بود. ولی در ایجاد موقعیت تیم ما از موقعیت‌های بهتری برای گلزنی بهره‌مند بود که متاسفانه آن‌ها را از دست داد. ایمان موسوی دو موقعیت خوب را در این دیدار از دست داد که اگر دقت بیشتری می‌کرد، نتیجه بازی چیزی جز این می‌شد.

سرمربی استقلال ادامه داد: از بازی ملوان هم تعجب می‌کنم. اگر این تیم در مقابل همه تیم‌ها این گونه باشد، مطمئنا جایگاه خوبی را در جدول به دست می‌آورد. وقتی سرمربی تیم ملوان به بازیکن 16 ساله‌ای به نام عزت‌اللهی اعتماد می‌کند این نشان می‌دهد که این تیم از جسارت خوبی برخوردار است. در هر حال این دو امتیاز بیشتر به درد ما می‌خورد تا به کار ملوان بیاید. چرا که تیم ما هم صدر جدول را از دست نداد و هم نشان داد در بازی‌هایی که تحت فشار قرار بگیرد می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

وی در ادامه در رابطه با وضعیت استادیوم انزلی گفت: از مسئولین تربیت بدنی استان تشکر می‌کنم. ولی به نظرم ملوان لیاقت استادیوم بهتری را دارد. استادیومی حداقل 50 هزار نفری. البته از حق نگذریم، زمین این ورزشگاه نسبت به سال قبل بهتر شده و شاید بهتر بود یک غلطک هم بر روی آن می‌انداختند تا شرایطش بهتر شود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که ترس از محرومیت بازیکنان این تیم در مقابل پرسپولیس باعث بازی احتیاطی توسط تیم او شده است، گفت: ما با همه یاران‌مان به انزلی آمدیم و به هیچ وجه با احتیاط بازی نکردیم و کاملا در این دیدار جنگیدیم. همان احترامی که برای پرسپولیس قائل هستیم برای ملوان هم قائلیم و با تمام نفرات در این دیدار حاضر شدیم و حتی دو بازیکن دو کارته‌مان را هم در این دیدار به میدان فرستادیم و موقعیت‌های خوبی را هم به دست آوردیم. حتی به جباری به خاطر شرایط بدنی خودش و زمین نمی‌خواستم بازی دهم ولی چون برای سه امتیاز آمده بودیم، او را در اواسط کار به میدان فرستادم.

او در ادامه در رابطه با تماشاگران انزلی گفت: اگر واقعیت را بخواهید در بعضی از دقایق بنده را مورد لطف قرار می‌دادند و این از تیمی که قهرمان ایران بوده بعید است و توقع بیشتری از این تیم می‌رود.

سرمربی استقلال در رابطه با تعویض حاتمی نیز گفت: ما تعویض‌هایمان برای سه امتیاز بازی بود و اگر تک به تک ما گل می‌شد، شرایط این بازی حتما عوض می‌شد. در رابطه با حاتمی هم چون یک کارت داشت، احساس کردیم کمی عصبی بازی می‌کند و ترس از 10 نفره شدن باعث تعویض او شد.

قلعه‌نویی در ارتباط با داوری این دیدار هم گفت: داوری و تیم داوری در مجموع عملکرد خوبی داشتند و شاید در بعضی از صحنه‌های 50 – 50 می‌توانست به نفع ما سوت بزند. ولی در مجموع از داوری راضی هستم.

در همین هنگام یک خبرنگار از قلعه‌نویی پرسید که آیا قبول دارد یک پنالتی بر روی رافخایی انجام شده و داور آن را اعلام نکرده است؟ قلعه‌نویی در پاسخ به او گفت: صددرصد حرکت رافخایی تمارض بوده است.

در ادامه سرمربی استقلال در رابطه با اینکه آیا استقلال شانس اول قهرمانی است، گفت: چهار تیم در کورس قهرمانی قرار دارند و همه این تیم‌ها شانس برابری دارند.

در پایان خبرنگاری از قلعه‌نویی در رابطه با مشکلات مالی استقلال پرسید و گفت آیا این درست است که بازیکنان استقلال تا زمانی که چک دریافت نکنند، به میدان نمی‌روند، گفت: به هیچ وجه این حرف درست نیست و بچه‌های استقلال این گونه نیستند. مسئولین هم قول داده‌اند تا مشکلات تیم هرچه سریع‌تر حل شود.

احمدزاده: استقلالی‌ها ما را متوقف کردند/ مورد بی‌مهری قرار گرفتیم!

به گزارش مشرق، محمد احمدزاده پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی ملوان و استقلال بسیار زیبا بود خصوصا در نیمه دوم. سرعت بازی هم قابل قبول بود اما ما بیشتر زمان بازی را در اختیار داشتیم و بیشتر و بهتر از استقلال ایجاد موقعیت کردیم

وی با تقدیر از هواداران ملوان که حتی برای لحظه‌ای از تشویق تیم غفلت نکردند ابراز امیدواری کرد با حمایت هواداران ملوان می‌تواند مقابل هر تیمی قد علم کند و افزود: مستحق کسب 3 امتیاز این بازی بودیم و باید آن را به هواداران هدیه می‌کردیم اما به شایستگی‌های‌مان برای رسیدن به برد در این بازی نرسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با اشاره به اینکه امیدوار است تیمش در هفته‌های آینده هم بازی زیبایی ارائه کند و هم به پیروزی دست یابد، اظهار داشت: هدف‌مان این است با بازی‌های خوب خود، ناکامی‌ گذشته را جبران و آینده بهتری در لیگ دوازدهم پیش رو داشته باشیم.

وی با تشکر از قلعه‌نویی که تیمش را تمام قدرت در این بازی به میدان آمد، تصریح کرد: استقلالی‌ها با همه توان خود برای متوقف کردن ملوان به انزلی آمده بودند و کسب یک امتیاز در این شرایط برای آنها اتفاق خوبی بود. البته استقلالی‌ها ما را متوقف کردند، هرچند این بازی برای‌مان با برد همراه نشد اما روحیه بازیکنان را برای کسب نتایج بهتر، بیشتر کرد و به آینده امیدوارتر شدم.

احمدزاده در مورد استفاده از بازیکنان جوان در تیم ملوان از جمله سعید عزت‌اللهی خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان در تیم ملوان تازگی ندارد، این وظیفه بایستی از سوی مربیان ملوان انجام شود. در ملوان مکتبی برای بازیکن‌سازی وجود دارد و این هدف بزرگ نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه ملوان برای برون رفت از وضعیت فعلی مطمئنا به پیروزی نیاز دارد، در مورد عملکرد داور مسابقه افزود: در این مدت یا بدشانس بودیم، یا بدنتیجه گرفتیم و یا مورد بی‌مهری قرار گرفتیم خصوصا در دو بازی گذشته که به دلیل بی‌مهری داوران 2 گل‌مان مورد قبول واقع نشد، اتفاقی که می‌توانست باعث پیروزی‌های ما در دیدارهای پیشین شود.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با اشاره به اینکه باید فیلم بازی را ببیند زیرا در مورد خطای صورت گرفته روی رافخایی در محوطه جریمه استقلال مردد است، تاکید کرد: انتظار دارم در طول مسابقه هر اتفاقی که برای هر تیمی رخ می‌دهد، داوران به عنوان همکاران‌مان با رعایت عدالت واقعی بین تیم‌ها، آن خطا را اعلام کنند. متاسفانه در این شرایط نگران هستم این اتفاقات باعث شود در بازی‌های آینده هم امتیازات مهمی را از دست دهیم.

وی اضافه کرد: آنقدر باید خودمان را قوی کنیم که متکی به اتفاقات درون زمین برای رسیدن به گل و پیروزی نباشیم. باز هم تاکید می‌کنم با همه احترامی که برای داوران قائلم باید بگویم در بازی با پرسپولیس و فجرسپاسی در شیراز، مورد بی مهری قرار گرفته و گل‌های‌مان مردود اعلام شد.

احمدزاده در پایان در مورد اینکه داور با آوانتاژ ندادن یک صحنه مسلم گلزنی را از ملوانی‌ها سلب کرد، گفت: شاید ما قوانین را نمی‌دانیم و امیدوارم با نقد آن صحنه ما را از اشتباه‌مان خارج کنند. ضمن اینکه برای دربی گیلان هم نه از جانب خود، نه هواداران و نه تیم حریف هیچ نگرانی نداریم و آمادگی خود را برای ایجاد آرامش در آن بازی با انجام هر اقدامی اعلام می‌کنیم.

***********************
مس كرمان 0 - فولاد خوزستان 0 ( نتیجه دیدار رفت: 1-0 به سود مس )

فیلم بازی


دانلود

صحبت مربیان

بوناچیچ: قلب مس خوب نمی تپد

به گزارش مشرق، لوکا بوناچیچ پس عصر شنبه پس از کسب نتیجه تساوی مقابل فولاد در ورزشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: متاسفانه بازی امروز مس کرمان من را به شدت نا امید کرد و نمی دانم باید با این تیم چه کنم.

وی گفت: مقابل استقلال مس کرمان خوب بازی کرد و دوندگی و تاکتیک پذیری بازیکنان مناسب بود اما به دلایلی که همه دیدند نتوانستیم نتیجه بگیریم اما در بازی مقابل فولاد بازیکنان مس کرمان به شدت ضعیف و ناامید کننده ظاهر شدند.

وی گفت: اینقدر این بازیکنان ضعیف بودند که یک موقعیت گل را نیز نتوانستند روی دروازه فولاد خلق کنند و این امر بسیار نگران کننده است.

بوناچیچ افزود: دو مهاجم برای این دیدار گذاشته بودم و فقط هدفم پیروزی بود اما بیکارترین بازیکنان ما مهاجمان بودند چون کسی نبود که این بازیکنان را تغذیه کند و در حقیقت مس با خلاء بازیکنان در برخی پستها مواجه است.

وی با اشاره به بازی خوب فولاد در کرمان گفت: فولاد بسیار خوب در این مسابقه کار کرد اما بازیکنان مس در حد نام خود هم ظاهر نشدند.

وی با عذرخواهی از هوادارن مس کرمان گفت: تمام سعی ما در بازیهای آینده رفع نواقص تیم و کسب نتایج مطلوب است و در این راه از هر تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

وی خط میانی مس را ضعیفترین خط این تیم دانست و خواستار تلاش بیشتر بازیکنان در این خط شد و گفت: تمرین و جدیدت تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی و صعود در جدول است که از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود.

فرکی: نتیجه تساوی مقابل مس نا امید کننده بود

حسین فرکی عصر شنبه پس از کسب تساوی بدون گل مقابل مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: از کسب نتیجه به دست آمده متحیر شده ام و به هیچ وجه راضی نیستم.

وی گفت: مقابل مس کرمان شش بازیکن غایب داشتیم که مصدوم و یا محروم بودند اما جایگزینهای مناسبی داشتیم و انتظار داشتم این بازیکنان با قدرت بیشتری این خلاء را پر کنند.

سرمربی فولاد افزود: طی هفته گذشته بازیهای مس کرمان را به خوبی آنالیز کرده بودیم و نتایج آن را به بازیکنان منتقل کردم و انتظار داشتیم مقابل مس نتیجه بهتری کسب کنیم.

فرکی اضافه کرد: تنها هدفی که از حضور در کرمان داشتیم پیروزی مقابل این تیم بود زیرا مس کرمان در بازیهای گذشته تحت فشار قرار داشت و مربی خود را عوض کرده بود و به نظر می رسید شرایط برای کسب امتیاز در کرمان مهیا باشد.

وی ادامه داد: فکر اینکه در کرمان سه امتیاز را کسب نکنیم را هم نمی کردم و کسب این نتیجه فولاد را از کورس قهرمانی عقب انداخت.

وی با اشاره به اینکه بازی درگیرانه و پایاپای را پشت سرگذاشتیم و در صورتی که از موقعیت های خود به خوبی استفاده می کردیم توان برد را نیز داشتیم.

وی گفت: بازی فولاد تهاجمی تر بود و انتظار ما از بازیکنان بازی مقتدرانه و شکست این تیم بود با این وجود در هفته های آینده به سعی و تلاش خود ادامه خواهیم داد و شرایط تیم را بهبود خواهیم بخشید.

*****************

جدول رده بندی
{$sepehr_album_1556}

*************************

برنامه هفته بیست و سوم لیگ برتر



*************************
رده‌بندي گلزنان:

13 گل: سيدجلال رافخايي (ملوان)

10 گل: سيدمهدي سيدصالحي (تراکتورسازي)

9 گل: يعقوب کريمي (نفت تهران)

8 گل: آرش برهاني (استقلال)- لوسيانو پريرا (فولاد)- جواهير سوکاي (سپاهان)

7 گل: محمدرضا خلعتبري (سپاهان)- سعيد دقيقي (سايپا)- مجتبي شيري (راه‌آهن)- فلاويو لوپز (تراکتورسازي)

6 گل: اميد ابراهيمي (سپاهان)- کريم انصاري‌فرد (پرسپوليس)- عليرضا جهانبخش (داماش گيلان)- فرزاد حاتمي (استقلال)- سجاد شهباززاده (سايپا)- روح‌الله عرب (نفت آبادان)- رضا عنايتي (مس)- ميلاد نوري (صباي قم)

5 گل: جابر انصاري (فجرسپاسي)- احسان حاج‌صفي (سپاهان)- مهدي رجب‌زاده (ذوب‌آهن)- مصطفي شجاعي (مس)- بهادر عبدي (راه‌آهن)- رسول نويدکيا (نفت آبادان)