کد خبر 188895
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹

هفته بیست و سوم لیگ برتر درحالی با متوقف شدن بالانشینان همراه شد که فجر و مس با پیروزی‌‎های خارج از خانه بیشترین صعود را داشتند. ملوان با شکست برابر نفت تهران 4 پله سقوط کرد و پرسپولیس هم به رده یازدهم تنزل کرد.

به گزارش مشرق، هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه درحالی برگزار شد و که در مهمترین مسابقه هفته و فصل، سرخابی‌ها در هفتادوششمین شهرآورد پایتخت به تساوی رضایت دادند، نتیجه‌ای که باعث بازگشت استقلال به صدر بعد از 24 ساعت شد اما پرسپولیس را به رده یازدهم فرستاد.

در دیگر مسابقه مهم هفته، تراکتورسازی در خانه پیروزی را برابر ذوب‌آهن با تساوی عوض کرد، هرچند با این نتیجه 24 ساعت صدرنشین شد اما در هفته‌ای که استقلال متوقف شد، آنها با از دست دادن 2 امتیاز خانگی، فرصت بسیار خوبی را برای رسیدن به رتبه نخست جدول از دست دادند.

در اصفهان، جنگ سپاهانی‌های جدید با قدیم، با برتری تیم میزبان به پایان رسید تا شاگردان کرانچار اختلاف خود را با استقلال صدرنشین به 3 امتیاز برسانند. آنها در صورت پیروزی در دیدار معوقه خود، با استقلال هم‌امتیاز شده و به خاطر تفاضل گل بهتر، به صدر جدول خواهند رسید. پیکانی‌ها هم پنجمین شکست متوالی را در این هفته تجربه کردند.

در اهواز نبرد شاگرد و استاد به سود تیم فرکی به پایان رسید تا آنها به 15 بازی بدون شکست خود ادامه دهند. حالا فولادی‌ها 2 امتیاز با صدر فاصله دارند. تیم راه‌آهن هم با این باخت باز هم یک پله در جدول سقوط کرد.

نفت تهران هم با پیروزی خانگی برابر ملوان ضمن حفظ جایگاهش در رده پنجم، باعث شد ملوان 4 پله در جدول سقوط کرده و دهم شود. صبا هم در خانه تیم صنعت نفت آبادان قعرنشین را شکست داد تا با این 3 امتیاز دو پله دیگر در جدول پیشرفت کرده و جایگاه ششم را به خود اختصاص دهد.

فجرسپاسی با پیروزی در دورود برابر گهر و مس کرمان با برتری در زمین داماش، 3 پله در جدول صعود کردند تا بیشترین صعود در این هفته را به خود اختصاص دهند. همچنین داماشی‌ها با این شکست خانگی یک پله دیگر در جدول سقوط کردند و همسایه فانوس بدستان شدند.

آلومینیوم که در این هفته موفق شد سایپا را با تک گل ایمون زاید شکست دهد، به دلیل ناکامی داماش و تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم شمالی یک پله دیگر در جدول صعود کرد. سایپا که دقیقه 32 و به دلیل اخراج روزبه شاه علی دوست با 10 بازیکن به بازی ادامه می‌داد، با این باخت هشتمین بازی متوالی بدون پیروزی را تجربه کرد.

به گزارش مهر، نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

* گهر دورود صفر - فجرسپاسی شیراز 3
گل‌ها:
مسلم فیروزآبادی (4)، مجتبی ترشیز (38) و سعید قزلچی (83 - پنالتی) برای فجر سپاسی

*  داماش گیلان صفر - مس کرمان یک
گل:
مصطفی شجاعی (8) برای مس کرمان

* نفت تهران 2 - ملوان بندرانزلی صفر
گل:
علیرضا عزتی (32) و یعقوب کریمی (53) برای نفت تهران

* فولاد خوزستان 2 - راه‌آهن تهران یک
گل:
لئوناردو پادوانی و اسماعیل شریفات (71 و 76) برای فولاد - ایگور کاسترو (81) برای راه‌آهن

* تراکتورسازی یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
گل‌ها:
فلاویو لوپز(22) برای تراکتورسازی - محسن مسلمان (53) برای ذوب‌آهن

* صبای قم 3 - صنعت نفت آبادان 2
گل‌ها:
ایمان رزاقی‌راد (25، 47 و 57) برای صبا - مهدی دغاغله (61) و رضا خالقی‌فر (85) برای صنعت نفت آبادان

* آلومینیوم هرمزگان یک - سایپا البرز صفر
گل:
ایمون زاید (61) برای آلومینیوم

* سپاهان اصفهان 2 - پیکان تهران صفر
گل‌ها:
محرم نویدکیا (63) و محمدرضا خلعتبری (89) برای سپاهان

* استقلال تهران صفر - پرسپولیس صفر

برنامه هفته بیست و چهارم


***************************

جدول رده‌بندی لیگ برتر: 

{$sepehr_album_1621}

********************************
جدول آقای گل:
13گل:
سیدجلال رافخایی(ملوان بندرانزلی)
10 گل:
سیدمهدی سیدصالحی(تراکتورسازی تبریز) و یعقوب کریمی(نفت تهران)
8 گل:
محمدرضا خلعتبری(سپاهان اصفهان)، آرش برهانی(استقلال)، لوسیانو پریرا(فولاد خوزستان)، جواهیر سوکای(سپاهان اصفهان) و فلاویو لوپز(تراکتورسازی تبریز)
7 گل:
سعید دقیقی(سایپا) و مجتبی شیری(راه‌آهن)
6 گل:
امید ابراهیمی (سپاهان اصفهان)، کریم انصاری‌فرد(پرسپولیس)، فرزاد حاتمی (استقلال)، سجاد شهباززاده (سایپا)، روح‌الله عرب(صنعت نفت آبادان)، رضا عنایتی (مس کرمان)، میلاد نوری (صبای قم)، مصطفی شجاعی(مس کرمان) و علیرضا جهانبخش (داماش گیلان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس