در حالی که مدیر عامل ایران خودرو در مجمع سالیانه این گروه از خودکفایی تولید پژو 206 سخن گفته بود (که به لحاظ تکنولوژی، پیشرفتهترین خودروی تولیدی این شرکت محسوب میشود) اما جالب است که طبق آمار رسمی گمرک ایران و بر طبق جدول ذیل در چهار ماه ابتدایی سال جاری در حدود 500 هزار دلار قطعات چینی وانتپیکان به عنوان قدیمیترین و سطح پایینترین محصول تولیدی ایرانخودرو به ایران وارد شده است .
مدیران ایرانخودرو بهتر است به این سوال پاسخ دهند که چرا هنوز بعد از چندین سال از خداحافظی پیکان سواری با صنعت خودرو کشور، تولید پیکان وانت ادامه پیدا کرده و علیرغم وضعیت بحرانی قطعه سازان داخلی چرا هنوز این حجم از قطعات از چین به ایران وارد می شود و در روزهای اخیر برخی خط های تولید خودرو در جاده مخصوص تولید مجدد پیکان وانت را در دستور کار خود قرار داده اند و آیا اینطور می خواهند وضعیت نابه سامان این شرکت را در سال 92 سامان دهند ؟
به هر حال خودروسازی در سال های اخیر روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و امیدواریم وزیر صنعت جدید با توجه به سوابق خود سر و سامانی به این وضعیت بحرانی بدهد و هر چه زودتر و با مصوبات اورژانسی سر و سامانی به وضعیت خودرو و مدیران آن بدهد.انشاءالله