گروه اقتصادی مشرق – مسئولان شرکت ایرانخودرو در سالهای اخیر ادعاهای بزرگی همچون خودکفایی کامل در تولید خودروهایی چون پژو 206 را مطرح کردهاند؛ اما وقتی برخی قطعات خودروی قدیمی پیکان وانت همچنان از طریق واردات، تامین میشود چطور میتوان بومیسازی 206 را باور کرد؟
در حالی که مدیر عامل ایران خودرو در مجمع سالیانه این گروه از خودکفایی تولید پژو 206 سخن گفته بود (که به لحاظ تکنولوژی، پیشرفتهترین خودروی تولیدی این شرکت محسوب میشود) اما جالب است که طبق آمار رسمی گمرک ایران و بر طبق جدول ذیل در چهار ماه ابتدایی سال جاری در حدود 500 هزار دلار قطعات چینی وانتپیکان به عنوان قدیمیترین و سطح پایینترین محصول تولیدی ایرانخودرو به ایران وارد شده است .
مدیران ایرانخودرو بهتر است به این سوال پاسخ دهند که چرا هنوز بعد از چندین سال از خداحافظی پیکان سواری با صنعت خودرو کشور، تولید پیکان وانت ادامه پیدا کرده و علیرغم وضعیت بحرانی قطعه سازان داخلی چرا هنوز این حجم از قطعات از چین به ایران وارد می شود و در روزهای اخیر برخی خط های تولید خودرو در جاده مخصوص تولید مجدد پیکان وانت را در دستور کار خود قرار داده اند و آیا اینطور می خواهند وضعیت نابه سامان این شرکت را در سال 92 سامان دهند ؟
به هر حال خودروسازی در سال های اخیر روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و امیدواریم وزیر صنعت جدید با توجه به سوابق خود سر و سامانی به این وضعیت بحرانی بدهد و هر چه زودتر و با مصوبات اورژانسی سر و سامانی به وضعیت خودرو و مدیران آن بدهد.انشاءالله
کد خبر 239752
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
- ۴ نظر
- چاپ
آمار رسمی کمرگ ایران نشان می دهد که در چهار ماه نخست سال جاری حدود 500 هزار دلار قطعات چینی پیکان به ایران صادر شده است.