کد خبر 249914
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸

منابع وابسته به گروه های تروریستی مسلح که نام جهادی را بر خود گذاشته اند از کشته شدن دو فلسطینی مسلح عضو این گروهها در خاک سوریه در روز سه شنبه خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، این منابع به پایگاه خبری آسیا گفتند موید زکی و محمد جهاد الزعانین در دو حادثه جداگانه در سوریه کشته شدند.
این منابع اعلام کردند موید زکی متولد روستای  المشیرفه واقع در مناطق اشغالی 1948 بود که چند هفته پیش برای جنگ با ارتش سوریه وارد این کشور شده بود و روز سه شنبه در درگیری با ارتش کشته شد.

به گفته این منابع، جهاد الزعانین هم که متولد بیت حانون در غزه بود و 24 سال داشت و به ابوانس ملقب و وابسته به تشکل موسوم به انصاربیت المقدس بود، در جریان حوادث مسجد ابن تیمیه مشارکت داشت که در پی این حوادث توسط نیروهای دولت حماس به مدت چهار سال دستگیر شد و پس از آزادی به سوریه رفت.

این منابع گفتند الزعانین پیش از رفتن به سوریه با هدف جهاد! چند ماه در عربستان به سر برد.

به گفته این منابع، الزعانین آنچه را به زعم خود عملیات شهادت طلبانه در حومه لاذقیه خوانده، اجرا کرد. این فرد مسلح فلسطینی وابسته به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام بود. به گفته این منابع، عملیات انتحاری این فلسطینی با شکست روبرو شده بود.

از سوی دیگر شبکه المیادین از درگیری شدید میان افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد و تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در حومه حلب خبر داد.
این شبکه همچنین از حمله تروریست های دولت عراق و شام به اعضای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد در دیرالزور حمله کردند.