کد خبر 267766
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹

رئیس بخش آسیا اقیانوسیه شرکت رنو فرانسه گفت: این شرکت قدیمی‌ترین خودروساز جهانی فعال در بازار خودرو ایران است و همکاری طولانی این شرکت با خودروسازان ایرانی، تجربه ارزشمندی برای آن به‌شمار می‌رود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، "ژیل نورماند" رئیس بخش آسیا اقیانوسیه شرکت رنو گفت: شرکت رنو از سال 2004 تا به امروز حدود 400 هزار دستگاه خودرو شامل هفت مدل مختلف در بازار ایران به فروش رسانده که معروف‌ترین آنها تندر است.

وی، بازار ایران را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: مشتریان ایرانی کیفیت محصولات رنو را درک می‌کنند و 85 درصد خرید محصولات رنو را به دیگران توصیه می‌کنند.

نورماند، 10 سال همکاری رنو با ایران را بسیار سخت اما علاقه‌مندانه توصیف کرد و گفت: رنو در این سال‌ها روی داخلی‌سازی محصولات در ایران نیز کار کرده است و همه اعضای تیم‌های رنو در ایران دارای تعهد کامل هستند.

رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه رنو، این همکاری‌ها را باعث تجربه و یادگیری برای رنو دانست که روز به روز افزایش می یابد.

وی گفت: ایرانی‌ها هم از مشارکت بلندمدت استقبال می‌کنند و رنو نیز در هر جا که پتانسیل وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاری استراتژیک انجام می‌دهد.

نورماند، داخلی‌سازی و انتقال دانش فنی، توسعه محصول و توسعه سازندگان داخلی و توافق بر اساس لیسانس را از جمله ویژگی‌های همکاری رنو در ایران دانست و گفت: 60 درصد محصولات تولیدی رنو در ایران داخلی‌سازی شده است و 60 قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری می‌کنند.

وی، شرکت رنوپارس را دارای نقش مهمی در عملیات بین‌المللی رنو ذکر کرد و افزود: رنو بیش از سایر خودروسازان در بازار ایران حضور داشته است.

رئیس بخش آسیا اقیانوسیه رنو، مشارکت را از راهبردهای مهم این شرکت دانست و گفت: این شرکت 40 سال سابقه فعالیت دارد و با تولید سالانه هشت میلیون دستگاه، با نیسان، چهارمین خودروساز بزرگ جهان است.

وی از مشارکت با شرکتی از روسیه در سال 2008 و فروش یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو و مشارکت با دایملر بنز در سال 2006 خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر هم با میتسوبیشی قرارداد همکاری امضا کردیم.

نورماند از روند روبه رشد بازار کشورهایی مانند هند، برزیل و ایران سخن گفت وی افزود: توان مشارکت استراتژیک در ایران را داریم و در ده سال گذشته تندر 90 را با همکاری شرکت‌های ایرانی تولید کرده‌ایم که در ایران موفق بوده است.