وی، بازار ایران را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: مشتریان ایرانی کیفیت
محصولات رنو را درک میکنند و 85 درصد خرید محصولات رنو را به دیگران توصیه
میکنند.
نورماند، 10 سال همکاری رنو با ایران را بسیار سخت اما علاقهمندانه توصیف
کرد و گفت: رنو در این سالها روی داخلیسازی محصولات در ایران نیز کار
کرده است و همه اعضای تیمهای رنو در ایران دارای تعهد کامل هستند.
رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه رنو، این همکاریها را باعث تجربه و یادگیری برای رنو دانست که روز به روز افزایش می یابد.
وی گفت: ایرانیها هم از مشارکت بلندمدت استقبال میکنند و رنو نیز در هر
جا که پتانسیل وجود داشته باشد، سرمایهگذاری استراتژیک انجام میدهد.
نورماند، داخلیسازی و انتقال دانش فنی، توسعه محصول و توسعه سازندگان
داخلی و توافق بر اساس لیسانس را از جمله ویژگیهای همکاری رنو در ایران
دانست و گفت: 60 درصد محصولات تولیدی رنو در ایران داخلیسازی شده است و 60
قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری میکنند.
وی، شرکت رنوپارس را دارای نقش مهمی در عملیات بینالمللی رنو ذکر کرد و
افزود: رنو بیش از سایر خودروسازان در بازار ایران حضور داشته است.
رئیس بخش آسیا اقیانوسیه رنو، مشارکت را از راهبردهای مهم این شرکت دانست و
گفت: این شرکت 40 سال سابقه فعالیت دارد و با تولید سالانه هشت میلیون
دستگاه، با نیسان، چهارمین خودروساز بزرگ جهان است.
وی از مشارکت با شرکتی از روسیه در سال 2008 و فروش یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو و مشارکت با دایملر بنز در سال 2006 خبر داد و گفت: در هفتههای اخیر هم با میتسوبیشی قرارداد همکاری امضا کردیم.
نورماند از روند روبه رشد بازار کشورهایی مانند هند، برزیل و ایران سخن
گفت وی افزود: توان مشارکت استراتژیک در ایران را داریم و در ده سال گذشته
تندر 90 را با همکاری شرکتهای ایرانی تولید کردهایم که در ایران موفق
بوده است.